frekje schreef:essieee schreef: Dat is ff wat zeg.....Een troost, hierna, in de nieuwe hemel, nieuwe aarde zitten de oudgergemmers tussen de hervormden in!!
Lijkt ja dat niets???? DAn is er voor jou geen plaats !!
(ofniet?)
Dus nu nog verdeeldheid, maar er komt een tijd.....
Idd, maar hierbij een oproep aan iedereen:
- ben je evangelisch (of iets in die richting)? Praat dan ook gewoon eens met je Oud Gereformeerde broeder! Ook al is het midden op straat, helemaal in het zwart ofzo, samen zijn jullie één in Christus! Daar gaat het toch om?
- ben je zwaar rechtzinnig (sorry, wist geen andere omschrijving)? Praat dan ook eens met je evangelische buurman, en let dan niet alleen op het uiterlijk! Samen zijn jullie één in Christus!
- zit je ertussenin? Praat dan met beide groepen, en keur niet alles af, want beiden zijn jullie één in Christus!
Misschien generaliseer ik wel een beetje, maar vaak wordt vanuit beide hoeken zo schuw naar de ander gekeken! En dat is jammer, want straks mogen we allemaal bij elkaar zijn, in één hemel!
Si, hier in de stad is er een soort broedplaats. Een café door christenen opgezet . . . Voor mij is dit een kerk, ik ontmoet hier mensen van allerlei pluimage en afkomst, ook internationaal. Ik ervaar hier veel eenheid ondanks dat iedereen ook weer zijn eigen gemeente heeft.
Voor mij is het ook belangrijk dat deze plek is ook een broedplaats-functie heeft. Christenen kunnen hier onafhankelijk van hun kerkelijk kleur of goedkeuring brainstormen op ideeen en weer uitzwermen over de stad. . . .het is niet alleen met elkaar spreken maar ook doen, dit versterkt de eenheid merk ik.
Maar goed, ook deze website is eigenlijk een meetingpoint en laat mensen met elkaar communiceren. Voor mij is het dus inloggen en ook weer uitloggen om de dingen die ik hier lees mee te nemen naar de wereld om mij heen. . .
scape