Ruzie in relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 feb 2005 01:03

Flex187 schreef:Volgens mij is het goed dat je ruzie kan maken met elkaar in een relatie.

Dat is opzich ook weer een punt ja. Dat je ruzie 'durft' te maken omdat je stiekem toch wel weet dat je van elkaar houdt. Maar ik blijf gewoon niet een persoon die snel ruzie maakt en snel heel emotioneel wordt in geval van onenigheid. Een vriendin die bij mij zou passen zou in dat opzicht redelijk op mij 'moeten' lijken, en er is opzich ook geen probleem als je het gewoon op een redelijke manier op kunt lossen (denk ik).

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 feb 2005 12:22

Hmz, ben ik nou zo'n kreng? Ik kan best wel kwaad worden op Borkdude, soms ook als we samen iets besloten hebben en dan geef ik hem de schuld :oops: Maar later zeg ik dan wel sorry. Hij is ook weleens chagrijnig en dan zitten we een beetje op elkaar te vitten. Maar met je ouders heb je vast ook weleens ruzie gehad, ook al hou je veel van ze. Dat lijkt mij echt niet fout.
De ene persoon wordt ook sneller kwaad dan de andere. Als je je boosheid niet uit en opkropt, komt het er misschien later in een keer allemaal uit en dat is niet gezond.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 feb 2005 12:34

Ha Lalage! Idd, ik ben ook wel's pissed op Jaco! Soms heel onredelijk, sacherijnig, weet ik het allemaal.
Maar dat komt juist omdat ik hem vertrouw en van hem houd! En dan is die boosheid vooral het uiten van frustratie of sacherijn, ookal heeft dat nix met Jaco te maken. Maar hij moet het dan even ontgelden. Dat is andersom ook weleens zo! Daarna maken we het weer goed, en dan is alles weer perfect in orde!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 feb 2005 12:41

Lalage schreef:Hmz, ben ik nou zo'n kreng? Ik kan best wel kwaad worden op Borkdude, soms ook als we samen iets besloten hebben en dan geef ik hem de schuld :oops: Maar later zeg ik dan wel sorry. Hij is ook weleens chagrijnig en dan zitten we een beetje op elkaar te vitten. Maar met je ouders heb je vast ook weleens ruzie gehad, ook al hou je veel van ze. Dat lijkt mij echt niet fout.
De ene persoon wordt ook sneller kwaad dan de andere. Als je je boosheid niet uit en opkropt, komt het er misschien later in een keer allemaal uit en dat is niet gezond.

Haha, nee, ik denk niet dat het fout is. :) Met m'n ouders heb ik wel soms ruzie, alhoewel, niet echt ruzie, meer een hoogoplopend meningsverschil. Ik weet niet, ruzie is zo onredelijk meestal.. en ik ben juist uberredelijk (misschien ook weleens TE soms :).

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 15 feb 2005 13:50

k Heb even in het vanDale.nl opgezocht:

ru·zie (de ~ (v.), ~s)
1 toestand waarin men in ernstig conflict is met anderen => bonje, disharmonie, herrie, kwestie, mot, onaangenaamheden, onenigheid, ongenoegen, onmin, onvrede, stront, trammelant, twist

Volgens mij kun je beter discussieren, dan ruzie maken... dan kan het er nog steeds heftig aan toe gaan, maar houdt altijd elkaar in ere.

Probeer te begrijpen waarom iemand anders iets doet... enzo... maar spreek wel al je gedachten uit, met tact...

Anneé
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Anneé » 17 feb 2005 13:36

ruzie maken in een relatie vind ik zo af en toe wel eens goed.

...als het dan weer uitgepraat is,heb ik het idee dat je weer een stapje dichter naar elkaar gegroeid ben... :mrgreen:
My Hair Is My Flower, Watch It Bloom :P

http://danielkampwesterwolde2.web-log.nl

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 17 feb 2005 13:55

Dat bedoel ik :!: :)

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 22 feb 2005 17:42

Anneé schreef:ruzie maken in een relatie vind ik zo af en toe wel eens goed.

...als het dan weer uitgepraat is,heb ik het idee dat je weer een stapje dichter naar elkaar gegroeid ben... :mrgreen:
Ja inderdaad! Als ik ruzie heb, maken we het snel weer goed en dan weet ik dat ik weer een stapje dichterbij ben gegroeid. Ruzie in een relatie is soms wel goed, dan weet je ook waar je aan toe bent. Wat diegene wil, en van houdt etc.. :P
Afbeelding

Romy
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Romy » 01 mar 2005 13:30

Volgens mij leer je door ruzie elkaar nog niet altijd kennen.
Een vriendin van mij heeft 2,5 jaar verkering gehad. En ik weet dat ze weleens onenigheid hadden, maar tging altijd weer over. Tot twee weken terug: mijn vriendin flapt er soms van alles uit. Dus ze zei chagrijnig: nou, als je het uit wilt... Meteen zei hij: Goed, ik had er nog mee willen wachten, maar nu kan ik het beter direct zeggen. En nu is het uit!
Ze is er zelf helemaal kapot van en ze voelt zich schuldig. Ik dacht eerst dat hij het niet meende, maar blijkbaar wel.
Ze vertelde me dat ze in die 2,5 jaar wel eens ruzie hadden, maar bijna geen discussies. Meestal gaf een van hen toe en dan was het weer goed.
Dan kun je inderdaad beter een hooglopende discussie hebben, dan weet je tenminste wel hoe de ander over je denkt...
Ik maak geen fouten... Ik beperk met tot blunders ;-)

Mister_L
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mister_L » 02 mar 2005 21:55

ja dus leer je elkaar beter kennen....
ruzies kunnen goed zijn in een relatie, maar als je het teveel hebt moet je tog es gaan nadenken hoe het komt

Marry
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marry » 06 apr 2005 19:22

Ow helpie........wie helpt/geeft mij raad?

Ik heb bijna per x dat ik hem zie, onenigheid!
Ik heb er zo'n reuze hekel aan, maar het gaat
gewoon vanzelf! Maar daarna is het gelijk weer
over!

Is dat erg? Ik kom er zelf niet uit..........!
Als ik jou niet had, had jij mij niet......!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 apr 2005 19:56

Marry schreef:Ow helpie........wie helpt/geeft mij raad?

over!

nee wat is er erg aan....

Marry
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marry » 06 apr 2005 20:33

trijntjejohanna schreef:

over!

nee wat is er erg aan....

Tsja.....nu je het zegt! Het klinkt zo eng.....!!
Thanx je hebt me moed gegeven!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 06 apr 2005 20:41

over!

Kweet niet hoelang je verkering hebt... Kheb wel eens gelezen, en ook ervaren ;), dat rond 9 maanden of iets later een periode in je relatie kan komen waarin je meer ruzie hebt met elkaar. De verliefdheid is een stuk voorbij, en dingen die je irriteren komen boven. En, tegen die tijd durf je dat ook beter te zeggen was mijn ervaring. Maar..wees gerust. het gaat weer over.
Als je nu bv 2 jaar een relatie hebt, tja, dan lijkt het me wel iets om hard over te denken en hard aan te werken. Want leuk lijkt het me niet!!!
Sterkte ermee! en niet teveel zorgen maken. Steek je energie maar liever in andere dingen:)

Marry
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marry » 06 apr 2005 20:57

Acire schreef:

over!

Kweet niet hoelang je verkering hebt... Kheb wel eens gelezen, en ook ervaren ;), dat rond 9 maanden of iets later een periode in je relatie kan komen waarin je meer ruzie hebt met elkaar. De verliefdheid is een stuk voorbij, en dingen die je irriteren komen boven. En, tegen die tijd durf je dat ook beter te zeggen was mijn ervaring. Maar..wees gerust. het gaat weer over.
Als je nu bv 2 jaar een relatie hebt, tja, dan lijkt het me wel iets om hard over te denken en hard aan te werken. Want leuk lijkt het me niet!!!
Sterkte ermee! en niet teveel zorgen maken. Steek je energie maar liever in andere dingen:)

Wow....thanx ik had nie gedacht dat ik er ook zo over kan denke! Ik heb nu 8mnd verkering.....duzzz zoals jij zegt/aanraad zal ik mijn energie maar in andere dingen steken!

Terug naar “Archief”