is er leven na de eeuwigheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 07 apr 2003 11:46

surfer schreef:
Wie in dit leven Yeshua niet aanneemt en berouw krijgt tijdens het oordeel is te laat.
daar ben ik niet zo zeker (meer) van. Alle oprechte berouw over het kwade (niet over de gevolgen) is een overwinning voor God en veel mensen kunnen Yeshua in dit leven niet aannemen omdat ze nooit van Hem gehoord hebben...
.

Daar heb je gelijk in. Ik had nog moeten toevoegen dat er tijdens het oordeel mensen behouden blijven op basis van goede werken. Deze goede werken zijn een bewijs voor God dat het hart van deze personen daadwerkelijk het goede wensen te doen, maar nooit met het evangelie in contact zijn geweest. Overigens de christenen zullen niet in dat laatste oordeel vallen.
surfer schreef:
Waarom is Yeshua dan gestorven?
Niet om de straf op de zonde weg te nemen (want die straf is bedoeld om de dwalende mens tot inkeer te brengen) maar om de zonde zelf weg te nemen/te overwinnen

Als die zonde weggenomen is waarom zondigen wij dan? Nee, de straf op de zonde is ons kwijtgescholden door het bloed van Yeshua. De zonden worden pas weggenomen helemaal aan het eind als de Satan in de poel van het vuur wordt geworpen.
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 07 apr 2003 12:02

ik bedoel dat Yeshua de zonde overwonnen heeft.

Wilko
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wilko » 07 apr 2003 12:38

"Ik had nog moeten toevoegen dat er tijdens het oordeel mensen behouden blijven op basis van goede werken."

Waar haal je dat vandaan Maranatha? In de Bijbel heb je daar in elk geval geen grond voor, in de Koran misschien.

Terug naar “Archief”