Moderator: Moderafo's
Mag allemaal waar zijn, maar thuislezers gaan toch voorbij aan een aantal bijbelse opdrachten, en jij zou wel de laatste zijn van wie ik zou verwachten zich daar even "makkelijk" over heen te zetten, maar het lijkt er zo toch een beetje op.jas schreef:Thuislezers worden soms door de Heere Zelf de sacramenten bediend, zonder de uiterlijke tekenen van brood en wijn.
Dit volgens Openb. 3:2'0;
" Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij."
De Heere vergeet Zijn gunstgenoten niet, die zich om Zijns wil niet bij een kerk kunnen voegen.
De opvatting die ik bij Optimatus een beetje proef, is dat hij slechts gelooft in een intramurele kerk. Er is echter ook een extramurele kerk die vaak zeer dicht bij de Heere leeft en vaak wonderlijk door Hem vertroost wordt.
@tlantis schreef:Mag allemaal waar zijn, maar thuislezers gaan toch voorbij aan een aantal bijbelse opdrachten, en jij zou wel de laatste zijn van wie ik zou verwachten zich daar even "makkelijk" over heen te zetten, maar het lijkt er zo toch een beetje op.
Hoe weet je eigenlijk dat deze mensen zich om "Zijn wil" niet bij een gemeente kunnen voegen? Ik vind dat nog al wat, zo'n uitspraak. Is Zijn wil vanuit de bijbel dan ook veranderd? Of heeft onze Vader het ook gehad met de georganiseerde kerken?
@tlantis schreef:Mag allemaal waar zijn, maar thuislezers gaan toch voorbij aan een aantal bijbelse opdrachten, en jij zou wel de laatste zijn van wie ik zou verwachten zich daar even "makkelijk" over heen te zetten, maar het lijkt er zo toch een beetje op.jas schreef:Thuislezers worden soms door de Heere Zelf de sacramenten bediend, zonder de uiterlijke tekenen van brood en wijn.
Dit volgens Openb. 3:2'0;
" Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij."
De Heere vergeet Zijn gunstgenoten niet, die zich om Zijns wil niet bij een kerk kunnen voegen.
De opvatting die ik bij Optimatus een beetje proef, is dat hij slechts gelooft in een intramurele kerk. Er is echter ook een extramurele kerk die vaak zeer dicht bij de Heere leeft en vaak wonderlijk door Hem vertroost wordt.
Hoe weet je eigenlijk dat deze mensen zich om "Zijn wil" niet bij een gemeente kunnen voegen? Ik vind dat nog al wat, zo'n uitspraak. Is Zijn wil vanuit de bijbel dan ook veranderd? Of heeft onze Vader het ook gehad met de georganiseerde kerken?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten