Berichtdoor Mariamagdalena » 22 mar 2005 12:56
Sorry,
Ik wil niet akelig overkomen, ik las de Viva jaren geleden ook, maar in de jaren '80 ben ik er een beetje van geschrokken.
Punt 1 kreeg je destijds bij het nemen van een abonnement een massagestaaf cadeau, en zag ik telkens ontklede lichamen van mensen zonder hoofd, mannen en vrouwen, die dan besproken werden.
Ik werd daar enigszins geshockeerd van, aan de andere kant gevleid, want laatst, bij de tandarts keek ik het blad weer eens in en zag ik een lichaam van een meisje van 28, terwijl mijn lichaam van 48 er duidelijk strakker en beter uitzag, ondanks 4 zwangerschappen en geen plastische chirurgie en zo.
Misschien doen ze dat expres, om oudere vrouwen een stuk zelfvertrouwen te geven, maar toch vind ik het onsmakelijk.
Bovendien las ik er toch feministische opruiende taal in, wat ik niet kan verenigen met mijn Christenzijn, net zoals het bloot en de massagestaaf.
Wat moet ik als Christenvrouw met dat alles?
Ik denk niet dat Viva een blad is dat graag gelezen wordt door Christenvrouwen.
Geef mij maar "Eva" das ook een vrouwenblad, maar dan voor Christenvrouwen.
Sorry dat ik het zeg, maar nu het er toch over gaat, moest het mij even van het hart.
En het is wel goed om maagd te blijven, maar dan moet je ook de rest van het blad lezen als zo'n jongen een interview gedaan heeft, dan zien ze ook al dat bloot.
Op zich vind ik het wel een goed idee hoor, om zoiets ook eens in zo'n blad te zetten, maar het hele blad is toch helemaal de andere kant op gericht.
Of juist daarom?