Flirten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Flirten

Berichtdoor meschianza » 19 mar 2005 22:35

Na een erg mooie, heldere preek over Huwelijk en seksualiteit ben ik aan het dneken gezet over flirten. (HEt huwelijk heeft op mij nog niet zo'n betrekking 8) )
Hoe onschuldig is flirten, als je een bijbelse visie hebt op de omgang met jongens (als meis) pas dit daar dan bij?
Om eerlijk te zijn dacht ik er altijd best relaxed over, als een spelletje zeg maar. Maar nu besef ik dat het heel veel met gevoelens te maken heeft, dat je er verwachtingen mee kan wekken die vervolgens gekwetst kunnen worden.... en of flirten echt wel zo rein en onschuldig is.

Hoe denk jij er over?
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 20 mar 2005 00:07

Hej,

ik vond het opzich altijd wel leuk om aandacht aan meisjes te geven.. alleen ik kom er ook steeds meer achter dat je daar iemand pijn mee kunt doen. verkeerde verwachtingen enzo.. daarom moet je er toch mee oppassen... of je moet gelijk vanaf het begin duidelijk zijn.. maarja, dan is het geen flirten meer...

Aragorn

Re: Flirten

Berichtdoor Aragorn » 20 mar 2005 02:50

Hm, het ligt er een beetje aan waarom en met wie je flirt denk ik.. ik doe het alleen maar met meisjes waarvan ik ook denk dat ze eventueel kandidaat zouden kunnen zijn voor 'meer'. (Vandaar dat ik het ook helemaal niet meer doe.) :P

Het lijkt me een beetje vreemd om te flirten om het flirten zelf, je doet het toch altijd alleen maar met mensen die je echt leuk vindt?

Btw, wat is precies flirten en wat niet? Ik ben wel benieuwd naar de definitie van de topicstarter.. :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mar 2005 02:52

O, en wat ik me ook nog afvraag: het is misschien ook redelijk naief als je aan flirterijen verwachtingen koppelt. Maar ook dat is weer afhankelijk van je definitie van flirten misschien.

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 20 mar 2005 03:30

Met flirten is het uitkijken geblazen, denkt ik.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 20 mar 2005 12:23

Flex187 schreef:Met flirten is het uitkijken geblazen, denkt ik.

Ik denk dat flirten op zich vrij onschuldig is...het is ook een gewoon leuk spelletje. Al gelden dan ook de spelregels dat je zowieso niemand er kwaad mee doet en dat je er niemand mee kwetst!

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 20 mar 2005 14:13

Ja, dat bedoel ik, je kan mensen er mee kwetsen maar het is ook gewoon leuk inderdaad.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mar 2005 21:10

Ja, fijn om je ego mee te strelen.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 20 mar 2005 22:50

Aragorn schreef:Ja, fijn om je ego mee te strelen.

Jij gaat er al vanuit dat ze op je reageerd! :D

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mar 2005 23:51

Hehe, uiteraard. :P Maarreh, dat is toch logisch? Als de ander niet reageert kun je het ook amper flirten noemen, it takes two to tango..

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 21 mar 2005 00:47

Aragorn schreef:Ja, fijn om je ego mee te strelen.

Ow :P is dat je ego die gestreeld wordt? Zo had ik het nog niet bekeken maar ja, eigenlijk is het een vrij egocentrisch iets, flirten.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Flirten

Berichtdoor Boekenlezer » 21 mar 2005 10:39

meschianza schreef:Na een erg mooie, heldere preek over Huwelijk en seksualiteit ben ik aan het dneken gezet over flirten. (HEt huwelijk heeft op mij nog niet zo'n betrekking 8) )
Hoe onschuldig is flirten, als je een bijbelse visie hebt op de omgang met jongens (als meis) pas dit daar dan bij?
Om eerlijk te zijn dacht ik er altijd best relaxed over, als een spelletje zeg maar. Maar nu besef ik dat het heel veel met gevoelens te maken heeft, dat je er verwachtingen mee kan wekken die vervolgens gekwetst kunnen worden.... en of flirten echt wel zo rein en onschuldig is.

Hoe denk jij er over?

Wat flirten met de ander doet, hangt denk ik heel sterk af van de gevoelens die je bij de ander oproept.
Als de ander niet verliefd op je is, en niet speciaal gevoelig voor je, en niet al te serieus aangelegd, dan zul je er weinig mee aanrichten als je het zelf als spelletje bedoelt.
Maar is die persoon wèl erg gevoelig voor je, en serieus aangelegd, dan wordt het een heel ander verhaal. Dan kun je die ander uiteindelijk nog raar van de bok doen dromen!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 21 mar 2005 11:21

ach, ik flirt ook wel eens

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 mar 2005 13:27

Mariamagdalena schreef:ach, ik flirt ook wel eens

maar dat zegt niks over het feit of flirten nu wel zo onschuldig is

Viooltje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Viooltje » 21 mar 2005 16:07

essieee schreef:
Flex187 schreef:Met flirten is het uitkijken geblazen, denkt ik.

Ik denk dat flirten op zich vrij onschuldig is...het is ook een gewoon leuk spelletje. Al gelden dan ook de spelregels dat je zowieso niemand er kwaad mee doet en dat je er niemand mee kwetst!

Dat vind ik ook wel eigenlijk....
flirten is best wel leuk, maar doe er iemand geen pijn mee!
Ik ken et namelijk wel, want ik heb et ok wel s n x gehad duzz

maar verder is het wel leuk hoor... :8>
Vrienden voor vandaag
Vrienden voor morgen
Vrienden zijn door dik en dun,
helpen elkaar zonder zorgen!

Terug naar “Archief”