jas schreef:essieee schreef:jas schreef:essieee schreef:Heeeej, dat is weer even een andere invalshoek. Zou dan bij een miskraam er geen sprake geweest zijn van een ziel?
Toch blijf ik denken van wel.....maar ik geloof niet dat er eerst een ziel is en daarna leven...(of begrijp ik Jas verkeerd?)
Bevruchting is terstond ziel, daarom heen ontstaat het lichaam.
(denk ik zo)
Ja, want anders zou je ten onrechte de conclusie trekken dat bij een miskraam de bevruchting zinloos is geweest. Maar ook dat is een onderdeel van Gods plan.
Dus ook dan is er leven gestorven!
Juist. Mensen zijn door de val onderworpen aan de tijdelijke, geestelijke en eeuwige dood. Die tijdelijke dood overkomt mensen in alle leeftijden en hoedanigheden. Ik zie geen enkele reden waarom foetussen daarvan uitgesloten zouden zijn. Wij kunnen nimmer Gods bedoeling in alles kennen; we kunnen slechts bidden of we het met Zijn daden eens mogen zijn.
Tjhooohh Jas, ik ben het deze keer volkomen eens met je.....
God heeft er zeker een bedoeling mee (doet pijn om te zeggen soms)
Geplaatst: Ma Mrt 21, 2005 7:16 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Ik denk ook dat een miskraam niet voor niets niet geboren word. Maar dan meer in de zin van dat het een les voor de ouders is en dat het kind niet levensvatbaar genoeg is, dus dat het niet leven kan.
En ik denk ook dat God dat leven, ziel bij Zich wilde hebben, dan heeft het zeker al een doel. Namelijk het doel waar wij voor gemaakt zijn; Hem eeuwig groot te maken en eren!