Heb niet alles gelezen, aangezien ik dan een aantal dagen bezig ben, en daar heb ik even geen zin in
Wat ik vooral ervaren heb op dit gebied, is juist andersom dan wat Boekenlezer beweert. Wat hij beweert heb ik wel om me heen waargenomen, maar heb het altijd zelf zoveel mogelijk vermeden, mede door mijn aard:
Ik ben namelijk een vrouw (jaja, ze bestaat!), die:
a. Wel gevoelig is maar eerst deze gevoelens analyseert en de oorzaak van dat gevoelen rationeel te zoeken, door verstandelijk redeneren dus.
Wat dat betreft ben ik dus zeer 'vrouwelijk' in mijn gevoel, maar ook weer über-'mannelijk' in het verstandelijk analyseren en beredeneren daarvan.
b. Mijn communicatie staat bekend als 'direct, eerlijk, open, met humor'. Maar dat schijnen de jongens om mij heen maar zelden echt te kunnen waarderen: vaak schrikt mijn directe manier van praten en doen hen juist af, ze zijn het niet gewend, ze schijnen het kat-en-muisspelletje en het gekonkel en gedraai om elkaar heen te preferen boven een normale en gezellige conversatie. En de mannen die het laatste wel preferen met mij, zijn 9 van de 10 keer reeds getrouwd, of worden niet verliefd op mij, zien mij meer als 'hartsvriendin' etc.
c. Aanvulling op punt b: een man waarmee ik goed kan praten, waar je een vriendschap mee opbouwt en mee kan lachen blijft bij mij altijd een 'jongensvriend' en geen partner. Aan de andere kant, wanneer ik me wel lichamelijk aangetrokken voel tot een man, gaat dit altijd ten koste van het geestelijke niveau.
d. Ik heb sterk het idee, dat de ideale partner diegene is, waarmee je een goede vriendschap hebt én voor wie je lichamelijke aantrekkingskracht koestert, zonder dat het ene het andere aspect opslokt.
e. Ik ben die ideale partner nog nooit tegengekomen

Maar ik weet 1 ding, en dat is dat IK mij niet schuldig maak aan vage communicatie, gebrek aan initiatief (heb wel vaker een blauwtje gelopen) en een gevoelsmatig wereldbeeld.

Het lijkt er juist op, dat mannen het gedraai stiekem toch wel leuker vinden dan een normale vrouw met humor en een goede conversatie...