MOE?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 31 mar 2003 21:45

nee hoor, gewoon jezelf zijn. Jezel f en de wereld niet te serieus nemen. De boel goed relativeren, leren van je slechte en goede eigenschappen, lachen om dingen die echt fout gaan, je schouders ophalen over dingen die je niet begrjipt en het allerbelangrijkste antwoord op alle moeilijke vragen en situaties: diep inademen en doorleven.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 31 mar 2003 21:54

Ik ook niet ik ben geestelijke niet zo moe als ik er uit zie. :roll:

Maareee ik heb er wel eens vlink de baalen in als ik s'ochtens op bed lig en ik had eigenlijk nog wel een half uurtje willen blijven liggen omdat ik moe ben.
Offe s'avonds als ik eigenlijk wel iets langer zou willen blijven... Maar ja dan neemt de moeheid toe....

Maar ik ben dankbaar dat ik nog zo gezond ben, en dat ik s'ochtens weer gezond wakker mag worden. Maar vroeg me dus af of adam en eva voor de zonde val dus ook last hebben gehad van moeheid.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Ikke21
Majoor
Majoor

Re: MOE?

Berichtdoor Ikke21 » 01 apr 2003 08:22

hijwel schreef:Weetje wat ik me laats afvroeg?

Zouden adam en eva voor de zondeval ook last hebben gehad van moeheid, sliepen ze wel? Voor de zondeval was er toch ook een nacht?
Heb jij dat ook wel eens? Zit je ergens begint het net gezellig te worden. Is het al weer tijd om naar bed te gaan om te slapen omdat je moe bent.
Zou moeheid een straf van god zijn?

'k ben benieuwt naar jullie reacties

Ik denk niet dat Adam en Eva voor de zondeval last van moeheid hadden, God heeft de mens toch goed geschapen en naar Zijn beeld, en God slaapt toch ook niet? (met eerbied gezegd)!! Adam en Eva waren toch ook naakt voor de zondeval?! Ik denk dat dus ook dat de moeheid pas na de zondeval is gekomen!!

Tears
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Tears » 01 apr 2003 13:42

Fysieke moeheid is een mooi iets wat aan het lichaam vertelt dat je rust moet gaan nemen, aangezien men in het paradijs zijn lichaam niet verwaarloosde zal dat ook gebeurt zijn

Geestelijke moeheid is een heel ander verhaal, ik denk niet dat die in het paradijs aanwezig was.

Denk aan een heerlijke vakantie in de natuur ver van alle dagelijkse drukte, na een lange wandeltocht door de bergen ben je moe, fysiek. en omdat het vakantie is en ben je geestelijk in rust.... Beetje vaag voorbeeld maar lijkt me toch wel duidelijk
Declare this an Emergency...

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 01 apr 2003 17:36

Fysieke moeheid is een mooi iets wat aan het lichaam vertelt dat je rust moet gaan nemen, aangezien men in het paradijs zijn lichaam niet verwaarloosde zal dat ook gebeurt zijn

Ja ik moet haast zeggen dat ik het hier wel aardig mee eens ben.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

zeppie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor zeppie » 01 apr 2003 19:36

Tears schreef:Fysieke moeheid is een mooi iets wat aan het lichaam vertelt dat je rust moet gaan nemen, aangezien men in het paradijs zijn lichaam niet verwaarloosde zal dat ook gebeurt zijn

Geestelijke moeheid is een heel ander verhaal, ik denk niet dat die in het paradijs aanwezig was.

Denk aan een heerlijke vakantie in de natuur ver van alle dagelijkse drukte, na een lange wandeltocht door de bergen ben je moe, fysiek. en omdat het vakantie is en ben je geestelijk in rust.... Beetje vaag voorbeeld maar lijkt me toch wel duidelijk

Ben helemaal mee eens!
er is inderdaad een groot verschil of je fysiek moe bent of geestelijk moe.
God maakte de mens, Hij schiep alle dingen.

Wij moeten ook eten en drinken om in leven te blijven, we moeten ook slapen om voldoende uitgerust te zijn. Zo kun je het ook zien.

Terug naar “Archief”