Pas op JeV hadden we een discussie naar aanleiding van de stelling, mag je trouwen met iemand uit een ander kerkverband, ik was van mening dat dit gewoon kon. De leider vroeg mij: Oud Ger.Gem? ik zeg 'geen probleem', Vrij evangelisch 'geen probleem', Rooms Katholiek 'geen probleem'..
Toen werd ik dus even heel raar aangekeken, dat kon volgens hem, en veel jev-leden niet, de RKK leert zoveel dwalingen, ze hebben een Paus, die wordt aanbeden door de katholieken, de paus kan mensen in de hemel krijgen en ze er uit houden. Ze hebben zeven sacramenten (mag niet, Jezus heeft er maar 2 ingesteld), ze hebben celibaat (mag niet, mannen zijn om te trouwen), ze aanbidden beelden (niet mee eens), ze aanbidden de paus (ja hij wordt geeerd ja, maar is dat per definitie fout).
Zegt dat Rooms Katholieke Kerk iets over de Katholiek zelf? Aanbidden Katholieken allemaal beelden, vereren ze de Paus, doen ze goede werken, geloven ze allemaal in het vage vuur?
Daarom wil ik de volgende stelling hier droppen:
God kan Katholieken bekeren, maar die blijven dan niet lang in de Rooms Katholiek Kerk omdat ze dan inzien hoe de Kerk dwaalt.