W(hat) W(ould) J(esus) D(o) ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

W(hat) W(ould) J(esus) D(o) ?

Berichtdoor Annemieke86 » 28 feb 2005 14:18

De tekst WWJD (What Would Jesus Do) kom je overal wel eens tegen. Je schijnt er zelfs armbandjes van te hebben en nog meer.
Ik vraag me af of je bij elk ding in je leven (bijv. een beslissing, keuze, moeilijk onderwerp etc..) moet afvragen: What Would Jesus Do ? Wat doe jij wel en wat doe jij niet?
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 feb 2005 14:33

Leuk idee, leuk gevonden, maar je kunt niet overal bij afvragen WWJD... WWJD staat bij mij trouwens voor Wat Wil Je Drinken.. en zo zijn er meer PUSH (Pray Until Something Hapens) bijvoorbeeld
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 28 feb 2005 14:50

Raido schreef:Leuk idee, leuk gevonden, maar je kunt niet overal bij afvragen WWJD... WWJD staat bij mij trouwens voor Wat Wil Je Drinken.. en zo zijn er meer PUSH (Pray Until Something Hapens) bijvoorbeeld
Nee natuurlijk niet bij alles, maar onze dominee had het er laatst over dus ik dacht: Gooi ik t hier op het Refoweb :D
Afbeelding

Collateral

Berichtdoor Collateral » 28 feb 2005 14:51

Annemieke86 schreef:... dus ik dacht: Gooi ik t hier op het Refoweb :D

Zou Jezus dat ook hebben gedaan? ;)

dude
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor dude » 28 feb 2005 15:01

Collateral schreef:
Annemieke86 schreef:... dus ik dacht: Gooi ik t hier op het Refoweb :D

Zou Jezus dat ook hebben gedaan? ;)

Jezus had een bandje, WWID, what would I do? :lol: Op zich vind ik het een mooi principe. Je wordt er continu aan herinnerd voor wie en op welke manier je een keuze maakt. Van het push-bandje kan m.i. een verkeerd idee uitgaan. Je krijgt wat je wil, als je er maar vaak en intensief genoeg om bidt.

Philindertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Philindertje » 28 feb 2005 15:13

een wwjd-bandje... ik had er ook één. Leuk idee, een goed principe, om je bij alles af te vragen: 'what would Jesus do?'
maar bij mij werkte het niet... iedere keer als ik em 's avonds weer afdeed, bedacht ik dat ik er geen één keer aan gedacht had...

maar het is heel belangrijk om God overal bij te betrekken, in alle keuzes die je maakt... dus ik vind het een heel goed idee... jammer dat t bij mij nie werkte...
Spoedig zullen wij Hem zien
en voor altijd op Hem lijken
en Jezus kennen, zoals Hij is...
Amen!!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 feb 2005 15:20

Niet bij elke keuze hoef je na te denken hoe Jezus het zou hebben gedaan. De bijbel staat er vol van. Hoe wij keuzes moeten maken in het l leven.

spreuken8:1 Roept Wijsheid niet,
laat Inzicht haar stem niet horen?
2 Wijsheid heeft zich opgesteld op een heuvel langs de weg,
bij het kruispunt van de wegen.

Wijsheid (Jezus zelf) staat bij elke keuze in je leven te wachten! (geweldig toch?)

12 Ik, Wijsheid, ik woon bij Beraad,
door overpeinzing vind ik kennis.
13 Wie ontzag heeft voor de HEER haat het kwaad.
Ik verafschuw trots en hoogmoed,
leugens en het kwaad.
14 Bij mij vind je beraad en overleg,
ik heb inzicht, ik heb kracht.

Jezus zelf heeft jou keuzes overwogen.. hij heeft beraad gevoerd. Hij heeft onze mogelijkheden overpijst. En hij wil de juiste weg wijzen...

spr 19:21 Een mens maakt allerlei plannen,
wat wordt uitgevoerd, is het plan van de HEER.

We mogen plannen maken voor ons leven. Keuzes maken, maar als we in alles op God vertrouwen komt wat Hij wil tot stand!

jak 1 5 Komt een van u wijsheid tekort? Vraag God erom en hij, die aan iedereen geeft, zonder voorbehoud en zonder verwijt, zal u wijsheid geven

wijdheid tekort? vraag het gewoon!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 28 feb 2005 16:36

dude schreef:Van het push-bandje kan m.i. een verkeerd idee uitgaan. Je krijgt wat je wil, als je er maar vaak en intensief genoeg om bidt.

Pray Until Something Happens...

Something dus niet perse wat jij wil dat gebeurt...
stomp niet af, blijf slijpen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: W(hat) W(ould) J(esus) D(o) ?

Berichtdoor Marnix » 28 feb 2005 16:51

Annemieke86 schreef:De tekst WWJD (What Would Jesus Do) kom je overal wel eens tegen. Je schijnt er zelfs armbandjes van te hebben en nog meer.
Ik vraag me af of je bij elk ding in je leven (bijv. een beslissing, keuze, moeilijk onderwerp etc..) moet afvragen: What Would Jesus Do ? Wat doe jij wel en wat doe jij niet?

Tja, je staat voor keuzes die voor Jezus misschien niet relevant waren of die Hij niet hoefde te maken. Als je wat moeite met deze manier van formuleren hebt, stel je dan gewoon de vraag:

What Does Jesus Want Me To Do.

Dus niet wat Jezus zou doen dan... maar wat Jezus wil dat jij doet. In sommige gevallen is die formulering misschien inderdaad duidelijker en logischer... hoewel WWJD ook een vraag is die je jezelf regelmatig kan stellen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 01 mar 2005 00:37

Ik heb zelf zo'n armbandje om...
Het was mijn bedoeling om overal bij na te denken en me af te vragen WWJD (of wat zou Jezus willen dat ik doe). Tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik dit vaak genoeg vergeet helaas. Op het moment dat ik dat wel door heb of ineens mn armbandje zie of wat dan ook, dan doe ik er ook mn best weer voor.

T is zo belangrijk om je dat bij alles wat je doet af te vragen vind ik, maar zo moeilijk om dat nooit te vergeten...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

jean

Berichtdoor jean » 01 mar 2005 12:17

Ik heb ook een wwjd bandje, en het werkt bij mij ook niet zo. Het is inderdaad heel belangrijk dat je leeft uit Christus, en door Christus, en dus nadenkt voor je iets doet. Maar overdrijf dan niet (zie 'ons leven en Gods eer')
Ik betrapte mijzelf erop(ik draag het tegenwoordig haast niet meer, heb mooiere sieraden gekregen :) ...) dat ik vaak als ik iemand tegenkwam, in de bus of de trein bijvoorbeeld, die er als een osmmetje (ons soort mensen) uitzag, ik mijn bandje even wilde showen, net als mijn armbandje met een Ichtusvisje erop. Komt misschien ook omdat ik me wilde bewijzen ofzo, zo van, ik zie er niet speciaal zo uit als een osmmer (andere kledingsoort/stijl), maar denk er wel over. Beetje raar dus, om zo te provoceren...
Ik wilde dat eerst zelf niet zo zien, maar werd er op aangesproken door dierbaren... en ik geef ze wel gelijk.
Ook een pokketkruisje herinnert mij er niet telkens aan, dat ik als Christen leven wil. Waardoor ik wel constant overweldigd wordt, is de natuur. Momenteel sneeuwt het, en dan bedenk ik hoe geweldig groot God is, en wat voor moois Hij ons geeft. Ik kan niet anders, ik moet Hem prijzen, die de liefde in mij overwon! (Bron: Ik wandel in het licht met Jezus...)

jean

Berichtdoor jean » 01 mar 2005 12:19

Philindertjeiedere keer als ik em 's avonds weer afdeed, bedacht ik dat ik er geen één keer aan gedacht had...

Dan is het bandje zeker ergens goed voor! Jij denkt dat 's avonds, en dat betekent dat je weer gewezen wordt op je eigen onmacht.
Tip :arrow: Doe hem overdag ook een aantal keer af :D

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 02 mar 2005 16:05

Ik denk dat het bandje vooral gekocht om zich te profileren als christen. In dat geval vind ik t een goed idee, want je krijgt er redelijk wat reacties op. Ik heb m niet meer om, omdat ik t schijnheilig vond. Ik stond er nl. vrijwel nooit meer bij stil, en waarom heb je dat ding dan eigenlijk nog om, behalve voor bovengenoemde reden?
Engaged @ 07-01-2005

Melody

Berichtdoor Melody » 02 mar 2005 17:24

ik krijg het idee dat de 'hype' het idee overstemt.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 02 mar 2005 18:07

Melody schreef:ik krijg het idee dat de 'hype' het idee overstemt.

Ja dat denk ik ook Melody. Ik was gewoon benieuwd naar de reacties. Ze zijn zo te zien wel verdeelt geloof ik.. Ik zou zo'n bandje best willen dragen maar ik weet bijna zeker dat ik niet bij elk ding er bij nadenkt wat Jezus zou doen. Je kan dan ook weer niet gelijk staan aan Hem.
Afbeelding

Terug naar “Archief”