Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Waarom vroeg je er dan naar? Er doet hier niemand alsof hij God is..
Als ik God was, dan weet ik het toch ook niet beter als God? ik ben God.. De Almachtige Raido zou als die bestond anders zijn als Allah of Jahweh...Zou je het dan beter weten dan God?
Pierro schreef: Maar het gaat wel om de gedachte die er leven ALS het wel zo zou zijn..... Daar gaat het mij om, wat zou je dan doen?
jean schreef:Riska,
het is niet Pierro die dit schreef. Raido stelde dit, en later zegt hij; nee, daar gaan we niet vanuit. Hij was het die zei dat hij het anders zou doen als hij God zou zijn, en Pierro vraagt hier enkel om de uitleg van die stelling.
Ik denk dat je wel gelijk hebt dat Pierro dat nooit zou stellen, Pierro enigzinds kennende
Raido schreef:Volgens mij was het wel degelijk Pierro die vroeg of ik het beter wist, we komen hier toch niet uit. Mijn punt is dat je boos mag zijn over de besluiten van God, dat je boos naar God mag gaan, je woede mag uiten richting en bij God. Ben je het daar niet mee eens? Jammer, maar dat is mijn visie, en daar doe ik niet wat vanaf. (en daar ben ik wel trots op)
Ik zou je toch nog willen vragen; waarom kun je het dan nog steeds niet goed vinden? Vind je dat je het zelf beter weet?
, en ja ik had het misschien wat anders moeten zeggen, ik bedoel met die zin het volgende: "Als ik een god was, zou ik het anders aanpakken.Nee hoezo? Maar als ik God had geweest had ik het wel anders/humaner aangepakt
Raido schreef:Dat heeft niemand letterlijk gevraagd Pierro vroeg :Ik zou je toch nog willen vragen; waarom kun je het dan nog steeds niet goed vinden? Vind je dat je het zelf beter weet?
Mijn antwoord :, en ja ik had het misschien wat anders moeten zeggen, ik bedoel met die zin het volgende: "Als ik een god was, zou ik het anders aanpakken.Nee hoezo? Maar als ik God had geweest had ik het wel anders/humaner aangepakt
Ik zal me maar gelijk indekken, voordat ik wordt beschuldigd van het geloven in meerdere goden. Ik geloof dat er één God is, maar als ik een god was zou ik het anders doen, ja..
Ik vraag me nu toch eigenlijk af wat er verkeerd is, iedereen, elk kind heeft toch wel eens de vraag gehad, als ik god was en alles kon doen, wat zou ik dan doen? Is dat kind dat God naar zijn eer aan het steken, nee, het is gewoon een menselijke gedachte..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten