kiezen voor geloof/en wat als het niet meer lukt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 feb 2005 22:39

Waarom vroeg je er dan naar? Er doet hier niemand alsof hij God is..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Pierro
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pierro » 25 feb 2005 23:17

Raido schreef:Waarom vroeg je er dan naar? Er doet hier niemand alsof hij God is..

Nee uiteraard doet niemand dat omdat die mogelijkheid er niet is lijkt me..... Maar het gaat wel om de gedachte die er leven ALS het wel zo zou zijn..... Daar gaat het mij om, wat zou je dan doen? Zou je het dan beter weten dan God?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 feb 2005 23:36

Als Als as... as is verbrande turf, maar ik zal nog maar weer een keer op je punt ingaan.

Zou je het dan beter weten dan God?
Als ik God was, dan weet ik het toch ook niet beter als God? ik ben God.. De Almachtige Raido zou als die bestond anders zijn als Allah of Jahweh...

Riska

Berichtdoor Riska » 26 feb 2005 11:58

Pierro schreef: Maar het gaat wel om de gedachte die er leven ALS het wel zo zou zijn..... Daar gaat het mij om, wat zou je dan doen?

Als ik nou iets niet van jou verwacht had, dan was het deze vraag wel.
Want als ik zeg dat als ik God zou zijn ik..... zus en zo zou doen, houdt dat toch een veroordeling van Gods handelen in?
Dus zou ik op deze vraag antwoorden: "Ik ben God niet en laat het graag allemaal aan Hem over..."

jean

Berichtdoor jean » 26 feb 2005 12:05

Riska,
het is niet Pierro die dit schreef. Raido stelde dit, en later zegt hij; nee, daar gaan we niet vanuit. Hij was het die zei dat hij het anders zou doen als hij God zou zijn, en Pierro vraagt hier enkel om de uitleg van die stelling.
Ik denk dat je wel gelijk hebt dat Pierro dat nooit zou stellen, Pierro enigzinds kennende :D

Riska

Berichtdoor Riska » 26 feb 2005 12:10

jean schreef:Riska,
het is niet Pierro die dit schreef. Raido stelde dit, en later zegt hij; nee, daar gaan we niet vanuit. Hij was het die zei dat hij het anders zou doen als hij God zou zijn, en Pierro vraagt hier enkel om de uitleg van die stelling.
Ik denk dat je wel gelijk hebt dat Pierro dat nooit zou stellen, Pierro enigzinds kennende :D

Sorry, ook naar Pierro, ik had even een stukje gemist...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 feb 2005 12:11

Volgens mij was het wel degelijk Pierro die vroeg of ik het beter wist, we komen hier toch niet uit. Mijn punt is dat je boos mag zijn over de besluiten van God, dat je boos naar God mag gaan, je woede mag uiten richting en bij God. Ben je het daar niet mee eens? Jammer, maar dat is mijn visie, en daar doe ik niet wat vanaf. (en daar ben ik wel trots op)

Riska

Berichtdoor Riska » 26 feb 2005 12:15

Raido schreef:Volgens mij was het wel degelijk Pierro die vroeg of ik het beter wist, we komen hier toch niet uit. Mijn punt is dat je boos mag zijn over de besluiten van God, dat je boos naar God mag gaan, je woede mag uiten richting en bij God. Ben je het daar niet mee eens? Jammer, maar dat is mijn visie, en daar doe ik niet wat vanaf. (en daar ben ik wel trots op)

Raido, ik bedoelde echt de letterlijke vraag: "als jij God zou zijn wat...."
Voor het overige weet je dat ik het geheel en al met je eens ben!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 feb 2005 15:26

Dat heeft niemand letterlijk gevraagd Pierro vroeg :
Ik zou je toch nog willen vragen; waarom kun je het dan nog steeds niet goed vinden? Vind je dat je het zelf beter weet?

Mijn antwoord :
Nee hoezo? Maar als ik God had geweest had ik het wel anders/humaner aangepakt
, en ja ik had het misschien wat anders moeten zeggen, ik bedoel met die zin het volgende: "Als ik een god was, zou ik het anders aanpakken.

Ik zal me maar gelijk indekken, voordat ik wordt beschuldigd van het geloven in meerdere goden. Ik geloof dat er één God is, maar als ik een god was zou ik het anders doen, ja..

Ik vraag me nu toch eigenlijk af wat er verkeerd is, iedereen, elk kind heeft toch wel eens de vraag gehad, als ik god was en alles kon doen, wat zou ik dan doen? Is dat kind dat God naar zijn eer aan het steken, nee, het is gewoon een menselijke gedachte..

Pierro
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pierro » 28 feb 2005 19:22

Raido schreef:Dat heeft niemand letterlijk gevraagd Pierro vroeg :
Ik zou je toch nog willen vragen; waarom kun je het dan nog steeds niet goed vinden? Vind je dat je het zelf beter weet?

Mijn antwoord :
Nee hoezo? Maar als ik God had geweest had ik het wel anders/humaner aangepakt
, en ja ik had het misschien wat anders moeten zeggen, ik bedoel met die zin het volgende: "Als ik een god was, zou ik het anders aanpakken.

Ik zal me maar gelijk indekken, voordat ik wordt beschuldigd van het geloven in meerdere goden. Ik geloof dat er één God is, maar als ik een god was zou ik het anders doen, ja..

Ik vraag me nu toch eigenlijk af wat er verkeerd is, iedereen, elk kind heeft toch wel eens de vraag gehad, als ik god was en alles kon doen, wat zou ik dan doen? Is dat kind dat God naar zijn eer aan het steken, nee, het is gewoon een menselijke gedachte..

Juist, met dat laatste heb je gelijk je punt.... Want het is een menselijke gedachte en hoe zou je die ooit boven God en Zijn raad kunnen stellen? Dat is gewoon jezelf verheffen boven Hem, en dus Hem niet als God zien.....

Terug naar “Archief”