Anne Frank

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Chip!
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 20 nov 2002 14:23
Locatie: Gouda
Contacteer:

Anne Frank

Berichtdoor Chip! » 04 mar 2003 11:47

Sinds een paar dagen interesseer ik me mateloos voor Anne Frank, heb haar dagboek gelezen en een profielwerkstuk.
Maar is er iemand die wel eens in het "Achterhuis" is geweest? Hoe vond je het daar?
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Anne Frank

Berichtdoor Cybercurse » 04 mar 2003 12:22

HTS schreef:Sinds een paar dagen interesseer ik me mateloos voor Anne Frank, heb haar dagboek gelezen en een profielwerkstuk.
Maar is er iemand die wel eens in het "Achterhuis" is geweest? Hoe vond je het daar?


Ik ben daar weleens geweest ja. Het viel me op dat die kamer die ze hadden (of verdieping) nog zo groot was...

Gebruikersavatar
Chip!
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 20 nov 2002 14:23
Locatie: Gouda
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 04 mar 2003 12:44

Ja het was de 2e en 3e verdieping van een achterhuis. Die zijn vaak erg groot denk ik.
Maar is het een heel erg commercieel gebeuren of straalt het nog een beetje af, van: Hier heeft een familie ondergedoken die later bijna allemaal wreed vermoord werden?
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

Gebruikersavatar
marjo
Sergeant
Sergeant
Berichten: 360
Lid geworden op: 29 nov 2002 20:15

Berichtdoor marjo » 04 mar 2003 16:13

Ik ben er geweest. Ik vond het niet commercieel, maar wel heel druk. Het trekt gewoon erg veel mensen en dan gaat er toch iets van de sfeer verloren die je er wilt vinden. Ik zou je dus zeker aanraden niet in het hoogseizoen te gaan. Een keertje doordeweeks in de winter lijkt me het beste.

Gebruikersavatar
Elsa
Mineur
Mineur
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 sep 2002 23:23

Berichtdoor Elsa » 10 mar 2003 23:52

Ik ben er (nog) niet geweest, mede omdat het altijd zo vreselijk druk is daar. Ik ben bang dat ik de sfeer dan niet kan ervaren.
Dat dagboek is indrukwekkend.
Ben je wel eens op de site geweest? http://www.annefrank.nl/ned/default2.html
De cd-rom moet nog veel mooier zijn, hoorde ik van de kinderen. Op de basisschool hebben ze die.
Woorden zijn de struikelstenen voor iedere toenadering.
- Louis Paul Boon

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Berichtdoor Sterretje » 11 mar 2003 09:43

Ik ben er ook geweest, buiten het toeristenseizoen om. Het was er dus vrij rustig. Was er samen met een vriend, eerst hadden we beiden nog het boek doorgelezen. Het is wel interessant om te zien hoe alles was gegaan. Je moet er echt even de tijd voor nemen. En als je je inleeft dat ze daar lang hebben gezeten zonder heerlijk even naar buiten te mogen is die ruimte die in de eerste instantie groot lijkt toch wel heel erg klein.
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
Kuiffje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 sep 2002 17:53
Locatie: ergens in het zeeuwse land
Contacteer:

Berichtdoor Kuiffje » 18 mar 2003 19:57

Onlangs in de laatste magneet van het RD stond een stuk over anne Frank er blijkt een soort stripboek uitgekomen te zijn over Anne Frank waar ook de personen Suuske en Wiske en Kuifje in worden genoemd.
Zoals ik in het Rd las bleek het een zeer informatie stripboek ik wilde het bestellen via de website van Anne Frank. Maar ik kon hem niet vinden tussen de te bestellen informatie enz.
Jullie dat artikel ook gelezen?? Of heeft iemand dat boek al??
Ik Groet u, Kuifje

CHE een verantwoorde keuze

Gebruikersavatar
Lotte
Mineur
Mineur
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 dec 2002 20:20
Locatie: Gaat je niks an!

Berichtdoor Lotte » 19 mar 2003 11:57

Ik heb alle dagboeken van Anne Frank, de originele versie, dus de eerste door haar zelf geschreven, en de tweede door haar zelf herschreven. Verkrijgbaar in het Achterhuis. Het Achterhuis is zeer indrukwekkend, al is er veel verloren gegaan. Toch proef je sfeer, en de vele filmpjes over hoe het afloopt met hen allemaal zijn heel indrukwekkend vond ik. Ook de biografie van Anne Frank is zeer de moeite waard om te lezen. Daar gaat het verder waar het dagboek afloopt. en de voorgeschiedenis wordt ook helemaal uitgelegd. Er zijn 2 boeken die de biografie beschrijven, weet alleen zo gauw niet welke ik heb (uitgeleend) maar aan de ene heeft Otto frank zelf meegewerkt.
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

Gebruikersavatar
Lotte
Mineur
Mineur
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 dec 2002 20:20
Locatie: Gaat je niks an!

Berichtdoor Lotte » 19 mar 2003 11:58

Ook de cd rom heb ik, dat is echt heel erg mooi gedaan. Je ziet hoe het was en hoe het nu is, ook veel achtergrond info, heel veel foto's, ook verkrijgbaar in het Achterhuis.
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

Gebruikersavatar
Lotte
Mineur
Mineur
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 dec 2002 20:20
Locatie: Gaat je niks an!

Berichtdoor Lotte » 24 mar 2003 13:27

Ben wel erg benieuwd of je nog wat nieuws te weten komt!
Ik ben nl. een Anne Frank fanaat zeg maar. Het interesseert mij enorm!
Dus laat je dat nog ff weten?
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

Gebruikersavatar
Kuiffje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 sep 2002 17:53
Locatie: ergens in het zeeuwse land
Contacteer:

Berichtdoor Kuiffje » 24 mar 2003 14:17

Heb je al eens gekeken op http://www.annefrank.nl
???
Ik Groet u, Kuifje



CHE een verantwoorde keuze

Gebruikersavatar
Lotte
Mineur
Mineur
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 dec 2002 20:20
Locatie: Gaat je niks an!

Berichtdoor Lotte » 24 mar 2003 14:19

Jaaaa...natuurlijk!
Wil alleen graag nog naar Auswitsch, daar heeft ze ook gezeten.
Ben al wel in Buchenwald geweest, en Westerbork.
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

Chloë

Berichtdoor Chloë » 24 mar 2003 15:12

Ik ben wel eens in het Achterhuis geweest, ja. Het was erg indrukwekkend, zeker omdat ik het boek al een keer of vijf gelezen had toen. Dan begint alles een beetje te leven voor je.

Groetjes van Chloë


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 gasten