Komt er een scheuring in de GG?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 18 feb 2005 15:07

Raido schreef: Over de Ger. Gem: jazeker, als je ook die dominees goed vindt, dan is het ook goed. Als je deze dominees gelijk kunt trekken heb je een antwoord op de topicvraag: de Ger.Gem is gelijk.

De Ger.Gem is gelijk, al hoewel er mensen zijn die misschien anders denken binnen de muren, wat maakt dat uit?[/quote]

De rest laten we maar zitten dan, maar wat vind jij de lijnen van de Ger. Gem dan als alles gelijk is? Dan zouden er ongelooflijk veel buitenvallers zijn.
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 feb 2005 15:17

De rest laten we maar zitten dan, maar wat vind jij de lijnen van de Ger. Gem dan als alles gelijk is? Dan zouden er ongelooflijk veel buitenvallers zijn.
Een kerk is doos waarbinnen gelijk gestemde gelovigen zitten, binnen die doos is alle ruimte, maar de buitenkanten zijn gewoon hart, wil je daarbuiten, dan moet je er uitstappen.

De kerk is een doos, geen plastic zaak, de grenzen staan vast en geven niet meer.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 18 feb 2005 15:29

Raido schreef:
Een kerk is doos waarbinnen gelijk gestemde gelovigen zitten, binnen die doos is alle ruimte, maar de buitenkanten zijn gewoon hart, wil je daarbuiten, dan moet je er uitstappen.

De kerk is een doos, geen plastic zaak, de grenzen staan vast en geven niet meer.

Op dat punt ben ik het ook helemaal met je eens. Mensen die zich niet aan de algemene lijnen van het kerkverband houden, kunnen beter een andere kerk opzoeken.
Afbeelding

sparow
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor sparow » 18 feb 2005 15:45

Misschien is dit iets? ->
http://www.biddenvoordegg.nl/

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 18 feb 2005 15:52

sparow schreef:Misschien is dit iets? ->

Nooit geweten dat ook de GG aan de ver-evangelisering doet? Nee, dit zullen wel de uitvallers zijn die Raido bedoelt. Degenen die zich buiten die doos begeven.

Dit initiatief is denk ik wel erg goed. Het probeert ook binnen de GG mensen nog te trekken binnen deze kerk, en dat is natuurlijk nooit verkeerd.
Afbeelding

sparow
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor sparow » 18 feb 2005 16:00

Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar wat bedoel je met uitvallers?

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 18 feb 2005 16:37

sparow schreef:Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar wat bedoel je met uitvallers?

Nou ja, niet echt uitvallers, maar mensen die zich niet aan de algemene lijn binnen een bepaalde kerk houden, die buiten de doos (zoals enkele berichten hierboven geschreven wordt) vallen. Die zijn de uitzonderingen binnen een kerk, en die kunnen soms beter naar een andere kerk gaan.
Afbeelding

sparow
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor sparow » 18 feb 2005 16:46

Wat zeg je dat makkelijk zeg.... :?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 feb 2005 17:10

frekje schreef:
Raido schreef:

Op dat punt ben ik het ook helemaal met je eens. Mensen die zich niet aan de algemene lijnen van het kerkverband houden, kunnen beter een andere kerk opzoeken.

Toch zou ik dan eerder de plastic zak-metafoor aanhouden. Eigenlijk is het natuurlijk van de zotte dat een kerk striktere lijnen stelt dan Jezus (waar alle kerken welkom zijn).

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 18 feb 2005 23:20

Aragorn schreef:
Toch zou ik dan eerder de plastic zak-metafoor aanhouden. Eigenlijk is het natuurlijk van de zotte dat een kerk striktere lijnen stelt dan Jezus (waar alle kerken welkom zijn).

Was er in Jezus tijd ook al plastic? :roll: :shock: :shock: :roll:
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 feb 2005 02:52

jas schreef:
Aragorn schreef:

Was er in Jezus tijd ook al plastic? :roll: :shock: :shock: :roll:

Als het je begripsvermogen te boven gaat kun je beter niks zeggen jas..

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 19 feb 2005 11:54

@Jas : gruwelijke dreun voor je hoofd.
@Ara : ik weet niet wat beter is, Jezus is ook een vast persoon en geen oploskoffie..

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 19 feb 2005 12:57

sparow schreef:Misschien is dit iets? ->

Wat een goede site zeg! :lol:
Het komt op mij ook als onbevooroordeeld over.
Bovendien komen de initiatiefnemers zelf uit de GG, dat scheelt, anders wordt het al snel afgedaan als 'kritiek van buiten' (en ook wel enigszins terecht ook, denk ik). :?
the most important things in life are not things

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 19 feb 2005 13:18

Ik vind het onnodig hoor al die scheuringen in de Kerk. Is dit wel wat God wil met Zijn Kerk? vraag ik me af.
En de Hervormde Gemeenten, alle vrijgemaakten, Christelijk Gereformeerd, de Bond en alle overige Kerken geloven toch in Eén Dezelfde God?! Waarom moet je dan zóveel ruzie maken of een scheuring veroorzaken? In sommige huisgezinnen of families kan je er nu al niet meer over praten omdat de één weer wat anders over denkt dan de ander. Laten we nou met zijn allen in Eén God geloven en Hem Belijden, dan HOEF je geen ruzie te maken!
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 19 feb 2005 13:45

De ruzie wordt niet gemaakt om of over God, maar over de leer..

Terug naar “Archief”