Moderator: Moderafo's
Wilko schreef:Ik vind het geweldig hoe prof. Den Hertog eens flink de "refo's" afserveert. Hoe kleinzielig kun je zijn om jongeren uit de gemeente je auto's te laten bewaken.
Aragorn schreef:Wilko schreef:Ik vind het geweldig hoe prof. Den Hertog eens flink de "refo's" afserveert. Hoe kleinzielig kun je zijn om jongeren uit de gemeente je auto's te laten bewaken.
Hoe kleinzielig kun je zijn om er geweldig van te genieten hoe iemand eens flink de "refo's" afserveert..
1. De afstanden zijn niet altijd loop- of fietsbaar
2. Niet iedereen heeft 2 auto's en ook uit een goedkope auto kunnen ze je cd-speler jatten
3. Vanwaar nu opeens dat kerkgangs-fetisjisme? Opeens lijkt iedereen het gruwelijk belangrijk te vinden dat je elke zondag twee keer in de kerk bent. Of is het omdat we eindelijk eens lekker de refo's kunnen afserveren?
4. Alsof die er niet voor moeten werken op zondag..
5. Er zit nog wel een heel groot verschil tussen een keer niet gaan en de hele zondagse diensten afschaffen, dat begrijp je zelf vast ook wel. En ik zou nog steeds graag van iemand vernemen waarom er niet eerder actie ondernomen is tegen de verderfelijke absentiepraktijken van creche-oppassers..
caprice schreef:De mentaliteit moet om. Men moet zoveel mogelijk lopend en fietsend naar de kerk. Ik durf zelfs te stellen dat er mensen zijn die alleen maar met de auto naar de kerk komen om daarmee te pronken als statussymbool, ook al zouden ze dat zelf niet toe willen geven.
In de plaats waar ik werk staat 's zondags gewoon een file uit de kerk, allemaal omdat mensen die in een straal van 2 kilometer wonen met de auto gaan. Er zijn mensen die zonder reden de auto pakken in een straal van een paar honderd meter.
Perpetua schreef:Het gaat in dit artikel ook over onze gemeente. Bij ons zijn het vooral mannen die wachtlopen. Deze mannen/jongens, wordt aangeboden om het bandje van de dienst te lenen. Er is ook een voorstel om de wachtlopers via een zendertje mee te laten luisteren.
Positief toch?
Bij onze kerk is het niet mogelijk om een heel hekwerk erom heen te zetten. Staat ook een btje raar vind ik.
De wachtlopers kunnen inderdaad ook zo evangeliseren, als er mensen langs lopen. En ook kan zo'n wachtloop ook tot diepzinnige gesprekken leiden.
Wachtlopen, tzou niet mijn favoriete bezigheid zijn. Maar als het maar eens in 6 maanden voorkomt...
Zareb schreef:caprice schreef:De mentaliteit moet om. Men moet zoveel mogelijk lopend en fietsend naar de kerk. Ik durf zelfs te stellen dat er mensen zijn die alleen maar met de auto naar de kerk komen om daarmee te pronken als statussymbool, ook al zouden ze dat zelf niet toe willen geven.
In de plaats waar ik werk staat 's zondags gewoon een file uit de kerk, allemaal omdat mensen die in een straal van 2 kilometer wonen met de auto gaan. Er zijn mensen die zonder reden de auto pakken in een straal van een paar honderd meter.
Je hebt gelijk, de mentaliteit moet om!
Om het maar binnen de refo-hoek te houden. Als er in je dorp een fijne Bondsdominee staat, is het natuurlijk de grootste waanzin om 25 km te gaan rijden naar de dichtsbijzijnde Ger. Gem.
caprice schreef:Zareb schreef:caprice schreef:De mentaliteit moet om. Men moet zoveel mogelijk lopend en fietsend naar de kerk. Ik durf zelfs te stellen dat er mensen zijn die alleen maar met de auto naar de kerk komen om daarmee te pronken als statussymbool, ook al zouden ze dat zelf niet toe willen geven.
Je hebt gelijk, de mentaliteit moet om!
Om het maar binnen de refo-hoek te houden. Als er in je dorp een fijne Bondsdominee staat, is het natuurlijk de grootste waanzin om 25 km te gaan rijden naar de dichtsbijzijnde Ger. Gem.
Dat kan ik mij ook voorstellen. Het één van tweeën: Ga dichterbij je gemeente wonen, of ga naar de Hervormde kerk.
caprice schreef:Aragorn schreef:Wilko schreef:Ik vind het geweldig hoe prof. Den Hertog eens flink de "refo's" afserveert. Hoe kleinzielig kun je zijn om jongeren uit de gemeente je auto's te laten bewaken.
Hoe kleinzielig kun je zijn om er geweldig van te genieten hoe iemand eens flink de "refo's" afserveert..
1. De afstanden zijn niet altijd loop- of fietsbaar
2. Niet iedereen heeft 2 auto's en ook uit een goedkope auto kunnen ze je cd-speler jatten
3. Vanwaar nu opeens dat kerkgangs-fetisjisme? Opeens lijkt iedereen het gruwelijk belangrijk te vinden dat je elke zondag twee keer in de kerk bent. Of is het omdat we eindelijk eens lekker de refo's kunnen afserveren?
4. Alsof die er niet voor moeten werken op zondag..
5. Er zit nog wel een heel groot verschil tussen een keer niet gaan en de hele zondagse diensten afschaffen, dat begrijp je zelf vast ook wel. En ik zou nog steeds graag van iemand vernemen waarom er niet eerder actie ondernomen is tegen de verderfelijke absentiepraktijken van creche-oppassers..
1. De auto wordt vaak gepakt voor de meest onmogelijke afstanden: bijv. voor 1,5 kilometer voor een echtpaar dat ook in staat is om de fiets te pakken, en soms wonen mensen nog wel dichterbij ook.
2. Volgens mij is het overdreven om hier bang voor te zijn. Hecht je zoveel waarde aan dat aardse slijk dat je mensen de verkondiging van het Evangelie onthoud, zodat ze jouw strootjes kunnen beschermen? Neem dan het frontje maar mee.
4. Over wie en wat heb je het hier?
5. Het gaat om het principe. Het is toch bijna gestoord als je mensen rond zou laten lopen om goederen te bewaken in een stille stad, of stil dorp?
De mentaliteit moet om. Men moet zoveel mogelijk lopend en fietsend naar de kerk. Ik durf zelfs te stellen dat er mensen zijn die alleen maar met de auto naar de kerk komen om daarmee te pronken als statussymbool, ook al zouden ze dat zelf niet toe willen geven.
Reformatorischen afserveren? Ik noem dit terechtwijzen.
Aragorn schreef: En zijn toon stond me niet zo aan, ik heb de indruk dat veel mensen dit een mooie gelegenheid vinden om die 'hypocriete refo's met hun dikke autos' eens op een zogenaamd rechtzinnige manier af te zeiken vinden. Verder zit er best iets in, maar de manier waarop bevalt me niet zo.
Aragorn schreef:Die jongeren missen dit alles niet, ze zijn er alleen 1 keertje niet bij. Is dat nu echt zo'n ramp? En zo ja, waarom dan maar 2 diensten per week? En what about creche-oppassers? Dat zijn gewoon dingen die moeten gebeuren, ik zie er werkelijk de grove schande niet van in.
caprice schreef:Aragorn schreef: En zijn toon stond me niet zo aan, ik heb de indruk dat veel mensen dit een mooie gelegenheid vinden om die 'hypocriete refo's met hun dikke autos' eens op een zogenaamd rechtzinnige manier af te zeiken vinden. Verder zit er best iets in, maar de manier waarop bevalt me niet zo.
Zoiets valt vrijwel altijd verkeerd in het vlees.
Jansen schreef:In veel gemeenten zijn jongeren toch al niet de meest trouwe kerkgangers, moeten ze, als ze er dan zijn, ook nog eens de auto's van hun ouders en ouderlingen gaan bewaken? Ik vind de creche-oppassers van een heel andere orde, door een paar creche-oppassers kunnen een heleboel ouders van jonge kinderen de eredienst bezoeken, door het bestaan van creches kunnen juist meer mensen onder het Woord komen dan wanneer die creches niet zouden bestaan. Bovendien vind ik dat er een groot verschil zit in het oppassen op kinderen en het oppassen op de dure Audi van de ouderling.
joepie schreef:Hebben jullie trouwens gezien naar welke pagina's er onder deze blz. verwezen wordt? Vind dat wel humor![]()
Bij mij was dat : tweedehandsauto's en auto leasen. Dan moet ik wel even lachen. Ik weet niet wie ze uitzoekt, maar die heeft gewoon humor.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten