Are you transformed

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Transformed

Are you transformed

Berichtdoor Transformed » 10 feb 2005 00:28

Ben jij in de laatste jaren verandert :?: En dan bedoel ik in geestelijke zin. Wat heeft daarin invloed gehad? Kerk? Vrienden? Bijbel? Jeugdkerk? De wereld? Hoe ben jij veranderd?

Vertel het eens... :mrgreen:

www.transformed.nl

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Are you transformed

Berichtdoor jas » 10 feb 2005 08:34

Transformed schreef:Ben jij in de laatste jaren verandert :?: En dan bedoel ik in geestelijke zin. Wat heeft daarin invloed gehad? Kerk? Vrienden? Bijbel? Jeugdkerk? De wereld? Hoe ben jij veranderd?

www.transformed.nl

Ja, ik ben de laatste 3 jaar erg veranderd, maar het laatste jaar het meest in geestelijk opzicht. Invloed heeft gehad God, a) door het lezen van de Bijbel, b) door het inwendig getuigenis van Zijn Geest.
Vrienden hebben er in geen geval invloed op gehad. Integendeel, zij hadden wel gewild dat ik niet veranderd was. Ik ben ze allemaal kwijt, mn vrienden. Maar ik heb er Eén grote Vriend en Verlosser voor teruggekregen; Jezus!
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mapleleaf » 10 feb 2005 08:40

jas schreef:Ja, ik ben de laatste 3 jaar erg veranderd, maar het laatste jaar het meest in geestelijk opzicht. Invloed heeft gehad God, a) door het lezen van de Bijbel, b) door het inwendig getuigenis van Zijn Geest.
Vrienden hebben er in geen geval invloed op gehad. Integendeel, zij hadden wel gewild dat ik niet veranderd was. Ik ben ze allemaal kwijt, mn vrienden. Maar ik heb er Eén grote Vriend en Verlosser voor teruggekregen; Jezus!

Wat ben jij dan gelukkig!

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 10 feb 2005 15:36

Ik ben me vanaf mijn 18e meer bezig gaan houden met het geloof en de Bijbel. Vroeger was ik heel onverschillig en ik zie het ook echt zo dat God mij daar uit gehaald heeft!
Helaas (vind ik soms zelf ook) heb ik nogal een eigenwijs en 'trapperig' karakter. Als ik het ergens niet mee eens ben weiger ik om het te doen en dat levert nogal eens vervelende discussies op.
Verder vind ik tolerantie en respect heel erg belangrijk, ik heb ook een diverse vrienden en kennisenkring, wat me niet door iedereen in dank wordt afgenomen.
Verder zie mijn onderschrift!!!
the most important things in life are not things

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 feb 2005 14:23

Transformed schreef:Ben jij in de laatste jaren verandert :?: En dan bedoel ik in geestelijke zin. Wat heeft daarin invloed gehad? Kerk? Vrienden? Bijbel? Jeugdkerk? De wereld? Hoe ben jij veranderd?

www.transformed.nl

Ja ik ben enorm veranderd. Ik weet niet of het positief of negatief is geweest. In ieder geval hebben de kerk, jeugdkerk, de wereld, etc. daar niet aan bijgedragen in positieve zin. Maar mag ik vragen, wat is je doel met dit topic?

lady Li
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor lady Li » 12 feb 2005 14:38

Verandering. Tja, ik weet niet of er van buiten veel te zien is. was altijd al een net meisje en veel met het geloof bezig. Maar heb nu wel meer zekerheid en vertrouwen in God!! Hij regeert en houd mij vast.

Al ben ik ontrouw Hij blijft altijd dezelfde!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 feb 2005 14:58

Ghehe, je zegt van je zelf dat je een net en goed gelovig meisje was en bent? Nu, een negatief zelfbeeld lijk je niet te hebben. :wink:

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 12 feb 2005 15:35

Jas,
Het inwendig getuigenis van Zijn Geest. Dat is iets van jezelf, een ander heeft daar niets aan. Dan is het ook het einde van de discussie. Echter wij, jij en ik hebben te maken met Zijn Woord, de Bijbel, daar kunnen we elkaar op aanspreken. Met jouw inwendig getuigenis kan ik niks. Daar moet je toch heel voorzichtig mee wezen. De Geest leidt in alle waarheid en kan nooit tegen het Woord ingaan. Als we ons laten leiden door dat Woord, worden wij daardoor ook geleid door de Geest. We mogen Woord en Geest nooit tegen elkaar uitspelen.
Nu over het onderwerp zelf:
Ik voel wel met Jas mee, dat de kerk verworden is tot een instituut, het gaat in de kerk overal over, maar waar het over moet gaan, wordt soms weinig meer gehoord.
Ik ben ook veranderd de laatste jaren. Als je het grote thema in de Schrift mag zien en dat is naar mijn menig; het Koninkrijk van God, en dat krijgt gestalte in de Koning van dat Rijk, de Heere Jezus, de Messias.
Daar moeten nu alle dingen aan meewerken, alles wat op deze wereld gebeurt. Dan ga je de krant lezen in het licht van de Bijbel. Dan is er hoop voor ons allen. Want deze Jezus zal wederkomen en alle knie zal zich voor Hem buigen. Dat is de lijn van Genesis 3 tot 1 Kor. 15:28 "opdat God zij alles in allen". Geen satan, geen zonde, geen verdriet, het is dan als weleer. Maar geen satan meer om de mens te verleiden.

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 12 feb 2005 15:47

waarnemer schreef:Jas,
Het inwendig getuigenis van Zijn Geest. Dat is iets van jezelf, een ander heeft daar niets aan. Dan is het ook het einde van de discussie. Echter wij, jij en ik hebben te maken met Zijn Woord, de Bijbel, daar kunnen we elkaar op aanspreken. Met jouw inwendig getuigenis kan ik niks. Daar moet je toch heel voorzichtig mee wezen. De Geest leidt in alle waarheid en kan nooit tegen het Woord ingaan. Als we ons laten leiden door dat Woord, worden wij daardoor ook geleid door de Geest. We mogen Woord en Geest nooit tegen elkaar uitspelen.
Nu over het onderwerp zelf:
Ik voel wel met Jas mee, dat de kerk verworden is tot een instituut, het gaat in de kerk overal over, maar waar het over moet gaan, wordt soms weinig meer gehoord.
Ik ben ook veranderd de laatste jaren. Als je het grote thema in de Schrift mag zien en dat is naar mijn menig; het Koninkrijk van God, en dat krijgt gestalte in de Koning van dat Rijk, de Heere Jezus, de Messias.
Daar moeten nu alle dingen aan meewerken, alles wat op deze wereld gebeurt. Dan ga je de krant lezen in het licht van de Bijbel. Dan is er hoop voor ons allen. Want deze Jezus zal wederkomen en alle knie zal zich voor Hem buigen. Dat is de lijn van Genesis 3 tot 1 Kor. 15:28 "opdat God zij alles in allen". Geen satan, geen zonde, geen verdriet, het is dan als weleer. Maar geen satan meer om de mens te verleiden.

Als je aan iemand persoonlijk schrijft, daar hebben we 'pb' voor.. :wink:
the most important things in life are not things

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 12 feb 2005 15:49

ik ben de laatste 1,5 jaar ook erg veranderd. Een enkele vriendin ben ik er door kwijtgeraakt. Maar daar heb ik net als Jas al schreef een Grotere, Betere en Echte Vriend/Vader voor teruggekregen.
Het geloof is een grotere rol in mijn leven gaan spelen, en God is meer voor mij geworden dan alleen de verhalen die ik gehoord en gelezen heb.
Wat daar invloed op gehad heeft: dat is alleen maar het werk van God. Indirect heeft daar ook de kerk wel mee te maken gehad, maar die is in mijn ogen alleen maar het hulpmiddel van God geweest.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Alexandra
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Alexandra » 12 feb 2005 16:00

Ben het laatste halfjaar helemaal verandert. Voorheen was ik altijd aan het zoeken naar de zin van het leven, de waarheid, ik zocht het in tijdelijke pleziertjes, in mezelf, in de filosofie, in weer een nieuwe vriend...maar niets kon mijn hart echt helemaal vullen. Ik had een hekel aan mijn opvoeding, aan de kerk, aan de bijbel, aan God.
Totdat God mij opzocht, en ik Hem daardoor. Het lag niet in de lijn der verwachting dat ik in een God geloofde. En ook niet dat ik weer ging luisteren in de kerk. En ook niet dat ik de Bijbel weer begon te lezen. En zeker niet dat ik tot geloof in Christus kwam!

Uitspraak van Augustinus, die voor zijn bekering ook wanhopig zocht naar de waarheid: 'Gij hebt ons geschapen tot U en ons hart is onrustig, totdat het rust vindt in U".

De bal is eigenlijk aan het rollen gegaan door het lezen van een christelijk boek van Randy Alcorn: Brieven van heer Foulgrin, waarin meescherp uiteengezet wordt wat een mens eigenlijk is, wie God is en wie de duivel is. Het boek ben ik gaan lezen doordat 2 collega's het er met elkaar over hadden. Achteraf zie ik het als Gods werk.

Eigenlijk krijg ik amper steun. Mijn familie is ook tegen mij, hadden liever dat ik de kerk helemaal vaarwel hadden gezegd. Eigenlijk zijn het slechts een handjevol personen die me bemoedigen en aanscherpen. Het belangrijkste is dat God mij steunt, aanscherpt en bemoedigt door Zijn Woord!
En Hij heeft tot mij gezegd: Mijn genade is u genoeg; want Mijn kracht wordt in zwakheid volbracht.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 feb 2005 16:18

Het inwendig getuigenis van Zijn Geest. Dat is iets van jezelf, een ander heeft daar niets aan. Dan is het ook het einde van de discussie.

Ik gaf slechts antwoord op de vraag of ik veranderd was en waardoor. Bovendien heb ik als eerste de Bijbel genoemd. Ik vind je kritiek dan ook ongegrond. Nergens heb ik gezegd dat het inwendig getuigenis wat ik persoonlijk van de Geest mocht ervaren ook voor een ander kan gelden.
Sorry, maar als ik niet eens meer mag zeggen wat ik voel, terwijl een ander daarom vraagt, dan is dat idd einde discussie.

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 12 feb 2005 17:23

Jas,
Als jij vindt dat het via een pb moet zeg je het maar. Ik heb met geen kwade bedoeling mijn reactie geschreven. Alleen je maakt me nu nieuwsgierig wat dan het inwendig licht van de Geest is geweest. Je zegt dat je door het inwendig getuigenis van de Geest tot verandering bent gekomen. Kun je dat verduidelijken, er meer van zeggen, of is dat te persoonlijk?

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 12 feb 2005 18:46

verandered jazeker een paar jaar geleden was ik nog een groote drugs gebruiker en ben ik geloven dus ja ik benzeker veranderd maar ondaks dit blijven de mensen skeptisc tegenover mij
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 feb 2005 20:59

Als jij vindt dat het via een pb moet zeg je het maar. Ik heb met geen kwade bedoeling mijn reactie geschreven. Alleen je maakt me nu nieuwsgierig wat dan het inwendig licht van de Geest is geweest. Je zegt dat je door het inwendig getuigenis van de Geest tot verandering bent gekomen. Kun je dat verduidelijken, er meer van zeggen, of is dat te persoonlijk?

Volgens mij was het lindita die zei dat het via pb moest. Dat was niet waar ik me aan stoorde. Ik stoorde me aan je reactie alsof ik mijn antwoord niet had mogen geven. Verder is er niets geheims aan wat ik zei of zeg. Het inwendig getuigenis des Geestes is volledig Bijbels. Hij getuigt namelijk in mij dat ik een kind van God ben. Hoe doet Hij dat, Hij paart zich a.h.w. aan mijn eigen geest. De Geest en mijn geest stemmen dus overeen dat de Heere mij tot een Vader is geworden. Wanneer gebeurt dat? Wanneer wij in de wedergeboorte een nieuwe natuur gekregen hebben. Een natuur die niet zondigen kan, omdat hij uit God is. Dat dit een grote verandering in de mens te weeg brengt, spreekt voor zich. God stort ons Zijn genade in (let op; niet Zijn rechtvaardigheid zoals de roomsen zeggen) waaruit wij in vernieuwing des geestes mogen leven. Helaas blijft mijn oude natuur uit Adam ook bestaan. Dat afsterven daarvan duurt tot de dood. Die 2 naturen strijden met elkaar, maar toch, Hij moet wassen en ik minder worden, oftewel de natuur uit God groeit en de natuur uit Adam wordt minder. Het is niet in woorden uit te drukken hoe groot het is om te ervaren hoe Hij door de bearbeiding van Zijn Geest woning bij mij maakte en Hij en de Vader hun intrek namen in mijn hart. Zo ben ik een geestelijke mens geworden, terwijl ik eerst vleselijk was. Dat is de verandering waar ik op doelde.

Terug naar “Archief”