Vertel het eens...

www.transformed.nl
Moderator: Moderafo's
Transformed schreef:Ben jij in de laatste jaren verandertEn dan bedoel ik in geestelijke zin. Wat heeft daarin invloed gehad? Kerk? Vrienden? Bijbel? Jeugdkerk? De wereld? Hoe ben jij veranderd?
Vertel het eens...![]()
www.transformed.nl
jas schreef:Ja, ik ben de laatste 3 jaar erg veranderd, maar het laatste jaar het meest in geestelijk opzicht. Invloed heeft gehad God, a) door het lezen van de Bijbel, b) door het inwendig getuigenis van Zijn Geest.
Vrienden hebben er in geen geval invloed op gehad. Integendeel, zij hadden wel gewild dat ik niet veranderd was. Ik ben ze allemaal kwijt, mn vrienden. Maar ik heb er Eén grote Vriend en Verlosser voor teruggekregen; Jezus!
Transformed schreef:Ben jij in de laatste jaren verandertEn dan bedoel ik in geestelijke zin. Wat heeft daarin invloed gehad? Kerk? Vrienden? Bijbel? Jeugdkerk? De wereld? Hoe ben jij veranderd?
Vertel het eens...![]()
www.transformed.nl
waarnemer schreef:Jas,
Het inwendig getuigenis van Zijn Geest. Dat is iets van jezelf, een ander heeft daar niets aan. Dan is het ook het einde van de discussie. Echter wij, jij en ik hebben te maken met Zijn Woord, de Bijbel, daar kunnen we elkaar op aanspreken. Met jouw inwendig getuigenis kan ik niks. Daar moet je toch heel voorzichtig mee wezen. De Geest leidt in alle waarheid en kan nooit tegen het Woord ingaan. Als we ons laten leiden door dat Woord, worden wij daardoor ook geleid door de Geest. We mogen Woord en Geest nooit tegen elkaar uitspelen.
Nu over het onderwerp zelf:
Ik voel wel met Jas mee, dat de kerk verworden is tot een instituut, het gaat in de kerk overal over, maar waar het over moet gaan, wordt soms weinig meer gehoord.
Ik ben ook veranderd de laatste jaren. Als je het grote thema in de Schrift mag zien en dat is naar mijn menig; het Koninkrijk van God, en dat krijgt gestalte in de Koning van dat Rijk, de Heere Jezus, de Messias.
Daar moeten nu alle dingen aan meewerken, alles wat op deze wereld gebeurt. Dan ga je de krant lezen in het licht van de Bijbel. Dan is er hoop voor ons allen. Want deze Jezus zal wederkomen en alle knie zal zich voor Hem buigen. Dat is de lijn van Genesis 3 tot 1 Kor. 15:28 "opdat God zij alles in allen". Geen satan, geen zonde, geen verdriet, het is dan als weleer. Maar geen satan meer om de mens te verleiden.
Het inwendig getuigenis van Zijn Geest. Dat is iets van jezelf, een ander heeft daar niets aan. Dan is het ook het einde van de discussie.
Als jij vindt dat het via een pb moet zeg je het maar. Ik heb met geen kwade bedoeling mijn reactie geschreven. Alleen je maakt me nu nieuwsgierig wat dan het inwendig licht van de Geest is geweest. Je zegt dat je door het inwendig getuigenis van de Geest tot verandering bent gekomen. Kun je dat verduidelijken, er meer van zeggen, of is dat te persoonlijk?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten