Junks de stad (Amsterdam) uit!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 02 okt 2002 01:01

Het duurde even, niet omdat ik erover na moest denken (uiteraard kost me dit geen moeite ) maar ik had niet eerder de tijd om te reageren.

Ik had niet anders verwacht :)

Ik denk dat het apart zetten van deze groep op zich helemaal niet verkeerd is maar ik denk dat de junks stuk voor stuk gescreent moeten worden. Dit om te kijken wat de oorzaak is van de verslaving met als gevolg het zwerfgedrag, criminaliteit etc.

Waarom denk ik dit:
Wanneer je een groep in een boerderij zet en je weet niet de oorzaak hoe kan je dan mensen verplicht laten afkicken? Niet voor iedereen kan hetzelfde principe gelden. Natuurlijk is op kort termijn wel de criminaliteit met 30 % afgenomen. Maar hoelang kan je mensen buiten de maatschappij sluiten? Wanneer het psychiatrische patienten betreft zullen deze in hun oude patroon terugvallen. Hierom is het belangrijk dat je eerst kijkt naar het hoe en wat.

Ten andere wil ik ook even kwijt dat de junks meestal een slecht opvoeding genoten hebben. Bij verplicht afkicken zou je hierna nog een heel traject moeten uitstippelen wanneer deze mensen weer in de maatschappij komen. Je kan ze dan niet zomaar weer loslaten want 9 van de 10 valt in het oude patroon.

Mooi, over het apart zetten van de groep zijn we het iig eens! Het screenen van junks is een tijd en vooral geldrovend karwij. Bovendien zijn er al genoeg organisaties die hiermee bezig zijn. Bij mijn weten heeft niet nog niet tot het resultaat geleid dat er veel minder junks bijkomen, denk je wel?

Kijk, als mensen zich niet gedragen dan moeten ze buiten de maatschappij gehouden worden. Dat geldt voor criminelen, dus ook voor criminele junks. Door de daling van de criminaliteit met 30% in amsterdam komt er veel geld vrij. Een deel van dit geld zou ingezet kunnen worden om de afgekickte junks een kans op een leven zonder drugs en criminaliteit te geven. Werken ze niet mee? Prima, maar dan gaan ze dus linea recta terug. Of naar de boerderij of naar de cel!

Het is jammer dat veel junks misschien een slechte opvoeding genoten hebben. Maar het is een feit dat ook een junk weet dat hij niet mag stelen. En hij weet ook dat drugs gebruiken doorgaans niet de best mogelijke oplossing is...

Voor mij is loslaten van de junks van minder belang dan het van de straat halen van criminele, drugsgebruikende junks die enorm veel overlast en criminaliteit veroorzaken! Dus: eerst oppakken en goed opvangen. Daarna kijken hoe ze het best kunnen herintegreren...

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 18 mar 2003 19:55

Kijk, als mensen zich niet gedragen dan moeten ze buiten de maatschappij gehouden worden. Dat geldt voor criminelen, dus ook voor criminele junks. Door de daling van de criminaliteit met 30% in amsterdam komt er veel geld vrij

maar ergens anders stijgt de criminaliteit weer. dus is het alleen het verschuiven van je probleem, CC
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 18 mar 2003 23:08

johannes1 schreef:
Kijk, als mensen zich niet gedragen dan moeten ze buiten de maatschappij gehouden worden. Dat geldt voor criminelen, dus ook voor criminele junks. Door de daling van de criminaliteit met 30% in amsterdam komt er veel geld vrij

maar ergens anders stijgt de criminaliteit weer. dus is het alleen het verschuiven van je probleem, CC

Juist niet... Ik zeg: 'buiten de maatschappij houden', dat houdt dus in dat ze niet ergens anders gaan lopen zieken!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 19 mar 2003 18:48

maar het topic is junks amsterdam uit. dan blijven ze toch in de maatschappij of je moet die junks helpen
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

geertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geertje » 19 mar 2003 19:22

er is geen remedie voor dit probleem.
ze moeten zelf beter willen.
op elke plaats zal het een probleem zijn.
het enige wat helpt is alles over de hele wereld verbieden wat drugs aangaat. en de teelt vernietigen.
en een geestelijke opvang misschien; met nog meer huizen voor het leger des heils
met het woord van god bereik je ook wel meer
gr geertje

Terug naar “Archief”