Welke dominees op Prekenweb

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

orgeltje

Berichtdoor orgeltje » 30 aug 2004 20:21

SDG schreef:
Motormuis schreef:Onze dominee (van der Net) werkt ook mee heb ik gezien. Ik was gisteren echter elders bij een GG, die dominee heeft het hele project prekenweb de grond in geboord. Nav het tweede gebod....het was afgoderij. Ik snapte er niks van. Vreselijk dit, het is om te janken dat mensen elkaar zo veroordelen. Notabene broeders van hetzelfde kerkverband. Ik was perplex......Helemaal omdat er totaal geen argumenten werden genoemd, waarom preken luisteren via internet niet zou kunnen.

Droevig... :cry:

Welkom terug, Motormuis, we hadden je al een beetje gemist :lol:
Tjonge, wat een verhaal zeg! Werd dat in de preek gezegd? Da's wel heel grof!

Anderzijds: er zijn inderdaad predikanten die vanaf de kansel hevig waarschuwen voor de gevaren van internet. Ik denk dat er genoeg zijn, die bang zijn dat ze aan geloofwaardigheid inboeten als ze vervolgens wèl toestemming zouden geven voor het plaatsen van hun preken op PrekenWeb.
[Je zou dan via internet een preek kunnen downloaden waarin gewaarschuwd wordt voor internet :roll: ]

Maar - PrekenWeb en afgoderij: dit is toch wel heel bar!

Volgens mij is er een verschil tussen waarschuwen tegen internet en internet afkeuren. Een dominee kan wel voor internet zijn, maar dan toch is het zijn plicht te waarschuwen tegen de vele gevaren die eraan zitten. Dus als je ertegen waarschuwt en je eigen preek op prekenweb zet kan ik niet als tegenstrijdig zien.

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 14 jan 2005 15:10

Sorry, lepel een oud topic weer op maar wil toch even reageren.

Ben erg blij dat mijn dominee (ds. Meeuse) er op staat, evenals ds. Van der Net.

Maar heb ook al geluiden gehoord dat 'men' tegen Prekenweb is, omdat het de verkoop van bandjes schade zou doen.

Tja, wat is nu belangrijker, de verkondiging van Gods Woord of geld in het laatje.
Ofwel: wie dienen we, God of de Mammon...
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 17 jan 2005 13:19

Mijn dominee wil er ook niet op, omdat er volgens hem ook genoeg preken in boekvorm en op bandje verschijnen. En hij is tegen internet.

W.b. die topics hierboven: een beetje respect mensen! Luister niet meer naar die man als je het niet met hem eens ben of geef op een normale manier je mening. Spotten met een dominee vind ik toch niet helemaal okee! [-(
the most important things in life are not things

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 17 jan 2005 13:40

Van onze oude dominee staan er geen preken op prekenweb. Weet niet of hij er wat voor voelt.
Ik ben benieuw of er binnenkort op de synode nog over gesproken zal worden :?

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 21 jan 2005 14:24

Wanneer is de synode dan??
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 21 jan 2005 18:41

Afat82 schreef:Wanneer is de synode dan??

Volgende week wo/do
~~Soli Deo Gloria~~

caprice

Berichtdoor caprice » 21 jan 2005 20:11

Afat82 schreef:Wanneer is de synode dan??

Op D.V. woensdag 26 en donderdag 27 januari in het kerkgebouw van de Gereformeerde Gemeente te Utrecht. Aanvang 10.00 uur. Gasten die de synode bij willen wonen zijn welkom.

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 04 feb 2005 10:27

Sorry, lees het RD niet meer, maar is er op de synode nog gesproken over Prekenweb??

Ben benieuwd...!!

Unionist
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Unionist » 10 feb 2005 09:27

Er is tijdens deze zitting niet over gesproken. Wellicht op de vervolgzititng in maart. Ik ben ook erg beneiwud.

Er staat nu trouwens op PrekenWeb een mooie nieuwe lezing over: Wat is de bekering? Die heeft Ds. Vreugdnehil een paar jaar gehouden voor reformatorische en vrijgemaakte studenten.

Terug naar “Archief”