Moderator: Moderafo's
Raido schreef:En dus krijg je ook een beetje het zelfde type dominees, wat opzich niet erg is, maar stel dat er nou eens wat lichtere dominees (die wat jonger zijn, meer voor jongeren preken, minder moeilijke taal gebruiken en beter kunnen relativeren, en waarschuwen voor in plaats van verdoemen van bepaalde dingen). Zouden er dan niet meer studenten toegelaten worden?
hahaha schreef:The pim schreef:
Je moet alleen aftreden als je met emiritaat gaat.
Ben ik het niet mee eens, want Moerkerken is al met immeritaat.
En er zitten ook ouderlingen in het curatorium.
hahaha schreef:Dat zeg jij nu allemaal wel!
Maar ds J.Karels uit Sommelsdijk is al een tijdje met emiritat en lid van het C
Dat geld ook voor ds J.Karens uit Opheusden.
The_Pim schreef:Wie zegt trouwens dat er alleen maar 'lichte' en jonge mensen afgewezen worden?? Misschien worden er wel mensen afgewezen waarvan de jeugd en de mensen die in de lijn staan van ds Vreugdenhil c.s. (even kort door de bocht) blij mogen zijn dat deze geen predikant worden.....
The_Pim schreef:Hoe kijken jullie hier tegen aan?The_Pim schreef:Wie zegt trouwens dat er alleen maar 'lichte' en jonge mensen afgewezen worden?? Misschien worden er wel mensen afgewezen waarvan de jeugd en de mensen die in de lijn staan van ds Vreugdenhil c.s. (even kort door de bocht) blij mogen zijn dat deze geen predikant worden.....
Napoleon schreef:ik heb gehoord (maar erg nadrukkelijk, dit is een gerucht!) dat de meeste predikanten afgewezen worden vanwege te weinig Christuskennis. Ik kan me ook voorstellen dat de meeste mensen die bij het curatorium uitkomen ook uit de "rechterkant" van de ger. gem. komen.
hahaha schreef:PeterD, ik begrijp wat je bedoelt.
Maar het wil niet zeggen dat mensen met critiek niet bidden of er mensen aangenomen mogen worden.
Juist als je bid en nog eens bid, en er word nog eens in alle gergem kerken intens gebeden of de Heer mensen wil uitstoten in Zijn wijngaard.
Kan het zo moeilijk zijn om maar te accepteren dat er zo weinig aangenomen worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten