homoseksuele relaties schadelijk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 13 jan 2003 12:11

op het gevaar af dat ik als een fan wordt gezien :)

(bijv. i.v.m. sexuele voorlichting, als het een meisje is, door 2 mannen: die weten als ze echt homosexueel zijn niet eens hoe een vrouw werkt.
nou, dat vraag ik me af. Vaak begrijpen homo's vrouwen beter dan hetero-mannen.

Een derde overweging zou kunnen zijn dat niet alleen de lichamen, maar ook de karakters van man en vrouw veel beter op elkaar afgestemd zijn dan die van twee mensen van het zelfde geslacht. Dit scheelt per persoon echter zoveel, dat je het wel voor de algemene situatie kunt zeggen
Ook hier geloof ik niet veel van. Ik denk dat bijvoorbeeld twee vrouwen elkaar gemiddeld beter begrijpen en op elkaar afgestemd zijn dan vrouw en man. Ik denk wel dat het voor je persoonlijke ontwikkeling veel beter is als je een relatie met het andere geslacht hebt. Als je verliefd bent, dan kun je als man je mannelijke eigenschappen veel beter ontwikkelen. In theorie, want veel mannen (en vrouwen) maken van deze unieke gelegenheid geen of slechts gedeeltelijk gebruik.
Laatst gewijzigd door surfer op 13 jan 2003 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 13 jan 2003 12:15

Hmm... ik bedoelde vooral de lichamelijke aspecten.
Wat betreft het laatste: zo bedoelde ik het ook. Ik had moeten zeggen: aanvullende persoonlijkheden. Ok, dat is misschien wat anders dan op elkaar afgestemd. :D
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 13 jan 2003 18:38

Hofnar schreef:Hoi, ik krijg een hele nare bijsmaak bij het volgende stukje.

henkie schreef:Anderen proberen je uit te leggen dat wanneer uit een man vrouw relatie geen kinderen KUNNEN komen (als antwoord op je eigen vraag meen ik) dat niet zondig is. Omdat men hier eenvoudigweg niets aan kan doen. Het wordt een heel andere zaak wanneer men juist willens en wetens kinderen uit zo'n relatie tegenhoudt zonder een geldige reden.

Let op, de quote staat op naam van Henkie, maar is van mij.

Hiermee wordt waarschijnlijk bedoeld dat je als man-vrouw GEEN kinderen wilt, terwijl je WEL de fysieke mogelijkheid hebt er voor, je zondig zou zijn!

Dat is niet helemaal correct geconcludeerd, maar die kant wil ik wel op ja.

Wat is dit triest, als ik dus hetero zou zijn en ik zou met een man samen zijn dan moet ik maar net zo vaak als mogelijk is kinderen baren. Dat zou dus betekenen dat ik nu op mijn 34e bv. al een stuk of 7 kinderen zou moeten hebben als het er niet meer zijn. Dat vind ik dus zondig.

Ik heb liever een kind dat gewenst is met een gewenste partner dan bovenstaande.

Wanneer een man met een vrouw een huwelijk aangaat heeft God daarbij de mogelijkheden (en de zegen!) gegeven tot het krijgen van kinderen.
Een mens kan ervoor kiezen dat allemaal zelf in de hand te gaan houden, maar wat je ondertussen wel duidelijk is geworden is dat Christenen niet redeneren vanuit wat zij willen, maar vanuit wat God ze geeft en hen toeschikt. Dat wil niet zeggen dat er valt te discussieren over het hoe en wat, maar bewust Gods kinderzegen tegenhouden en anders vinden te beslissen (je posting bevat in het gequote stukje al 6 keer het woord ik...) is niet te verenigen met wat God gegeven heeft.

Maar goed ik denk toch anders dan een aantal van jullie, en eens zullen we het niet worden. Maar is het niet zo dat je moet leven en laten leven?

Hofnar

mee eens, we zullen het niet snel eens zijn, maar ik heb je toch laten leven nietwaar? :?
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 13 jan 2003 19:42

Wanneer begint iemand eigenlijk eens een keer met een onderzoek naar het verband tussen hormoon(werking)verstorende producten en homofilie? Volgens mij gaat dat heel veel ophelderen.
Credo ergo sum

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 13 jan 2003 23:05

Koss reageerde nogal pissig toen ik wees op een aantal gezondheidsrisco's t.a.v. de homoseksuele praxis. Ik hoop dat hij niet echt dacht dat ik dat soort uitspraken niet zou kunnen onderbouwen. Als je me een beetje zou kennen, zou je weten dat ik dit soort beweringen niet zou doen, als ik er geen grond voor zou hebben.

Laten we beginnen met AIDS. Uit het artikel dat Koss zelf aanhaalde bleek al dat AIDS wel degelijk meer voorkomt onder homosexuelen dan onder heterosexuelen. Ook op de site van het RIVM is dat eenvoudig terug te vinden. "Homo- en biseksuele mannen vormen naar verhouding de grootste groep van mensen met HIV en Aids in Nederland." aldus het RIVM.

Er zijn echter ook wel degelijk andere gezondheidsrisico's. Zo blijkt uit medisch onderzoek dat de kans op hepatitus die kan leiden tot leverkanker groter is. Ook rectale kanker komt vaker voor en de gemiddelde levensverwachting is zo'n 25 a 30 jaar lager. Voor al deze gegevens zie J. Satinover, Homosexuality and the Politics of Truth (Baker 1996).

Ten slotte vond ik ergens op het internet nog het volgende: 'Er lijkt een link te zijn tussen HPV (het virus dat wratjes kan geven) en anale kanker en kanker van de penis bij mannen, vooral bij mannen met hiv. Een variant van het humaan papillomavirus (HPV-16) is hiervoor verantwoordelijk. Volgens een nieuwe studie in de VS zijn 38% van de homo- en biseksuele mannen besmet met HPV-16, tegenover 8% van heteromannen en 19% van vrouwen.'

Hoe politiek incorrect deze cijfers ook zijn, het lijkt me onzinnig ze in een discussie als deze te ontkennen.

Groet,
Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 14 jan 2003 00:17

Klaas schreef:Koss reageerde nogal pissig toen ik wees op een aantal gezondheidsrisco's t.a.v. de homoseksuele praxis.

sorry was niet echt als pissig bedoeld
het zal de friese botheid wel geweest zijn..

Laten we beginnen met AIDS. Uit het artikel dat Koss zelf aanhaalde bleek al dat AIDS wel degelijk meer voorkomt onder homosexuelen dan onder heterosexuelen. Ook op de site van het RIVM is dat eenvoudig terug te vinden. "Homo- en biseksuele mannen vormen naar verhouding de grootste groep van mensen met HIV en Aids in Nederland." aldus het RIVM.

dat zal ik ook niet ontkennen en ik heb ook niet beweert dat het anders zou zijn over de grote van de groepverdeling bij HIV genivekteerden
maar wat ik wel beweerde en wat ook door die onderzoeks reseltaten werd ondersteund is dat de grote groep homosexuelen met HIV invektie nog komt uit de periode dat homo's onvijlig vrijden omdat er geen (zwangerschaps) redennen waren om een condoom te gebruiken
en dat sins dat er goede media voorlichting over de risicows van infektie zijn te voorkomen vooral bij homosexuelen het aantal infekties sterk daalt
en dat hetrosexuelen juist de laatste paar jaar weer laxer worden met de voorzorgsmaatregelen waardoor het aantal infekties bij hetroseksuelen helaas weer strijgt

Er zijn echter ook wel degelijk andere gezondheidsrisico's. Zo blijkt uit medisch onderzoek dat de kans op hepatitus die kan leiden tot leverkanker groter is.

dit klopt
maar dat heeft met de uitwerking van het hepatitus firus te maken
en niet met de wijse van besmeting
sexuele geaardheid is hierin niet de oorzaak van de kanker !

Ook rectale kanker komt vaker voor en de gemiddelde levensverwachting is zo'n 25 a 30 jaar lager. Voor al deze gegevens zie J. Satinover, Homosexuality and the Politics of Truth (Baker 1996).

96 is een betje oud voor aktuele onderzoeks reseltaten
maar waar kan ik dit vinden op het net ?

Ten slotte vond ik ergens op het internet nog het volgende: 'Er lijkt een link te zijn tussen HPV (het virus dat wratjes kan geven) en anale kanker en kanker van de penis bij mannen, vooral bij mannen met hiv. Een variant van het humaan papillomavirus (HPV-16) is hiervoor verantwoordelijk. Volgens een nieuwe studie in de VS zijn 38% van de homo- en biseksuele mannen besmet met HPV-16, tegenover 8% van heteromannen en 19% van vrouwen.'

dit is wel een heel erg logies oorzaak en gevolg verhaaltje
als je ongeveer weet hoe het HIF firus werkt dan weet je dat het alleen maar het imunsysteem aanvalt en uiteindelijk uitschakelt
daarom gaan aids patienten ook nooit dood aan aids
maar aan een andere infektie die niet meer kan worden bestreden door het afweer systeem van het lichaam
meestal is dat een long infektie
omdat de meeste bakteriun ons lichaam binnen komen via de longen

Hoe politiek incorrect deze cijfers ook zijn, het lijkt me onzinnig ze in een discussie als deze te ontkennen.

mee eens
maar het is maar net hoe je cijfers uitlecht en benadert
leaver dea as slaaf

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 14 jan 2003 01:35

Erzijn ook recente onderzoeken te vinden hoor. Bij het RIVM:

Het artikel is wat te groot om hier te plaatsen maar ik kan ieder aanraadden het toch te lezen

http://arch.rivm.nl/pers/PB17_SOA_cijfers_2001_factsheet.html

of deze

http://www.rivm.nl/infectieziektenbulletin/bul1312/ber_soa.html

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 12 mar 2003 21:32

Cybercurse schreef:Haa Koss, en hoe kun jij dan verklaren dat fags elkaar via anale seks (BAH!!) aids kunnen doorgeven terwijl dit bij heteroseksuelen niet kan?

Heterosex is de belangrijkste vorm van doorgeven van AIDS in Afrika, en even belangrijk als homosex in de Westerse wereld ...
.. dus wat kan niet :wink:

Overigens zijn alle risico's vrijwel nihil bij levenslange monogame relaties, voor zowel hetero's als homo's :!:

John

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 12 mar 2003 21:39

groenrondballetje schreef:
Cybercurse schreef:Haa Koss, en hoe kun jij dan verklaren dat fags elkaar via anale seks (BAH!!) aids kunnen doorgeven terwijl dit bij heteroseksuelen niet kan?

Heterosex is de belangrijkste vorm van doorgeven van AIDS in Afrika, en even belangrijk als homosex in de Westerse wereld ...
.. dus wat kan niet :wink:

Overigens zijn alle risico's vrijwel nihil bij levenslange monogame relaties, voor zowel hetero's als homo's :!:

John

wat nog een leukere vraag is is hoe homoseksueele vrouwen (lesbo's) dan aids doorgeven
want anale seks is bij lesbies een theoretische onmogelijkheid

laat je fantasie maar werken en kom maar met een goed antwoord :wink: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Koss op 12 mar 2003 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
leaver dea as slaaf

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 12 mar 2003 21:39

Toriso schreef:Het is banaal, maar ik moet het toch even kwijt: De anus is zeker niet gemaakt voor het mannelijk geslachtsdeel. Dus homoseks is zeker pervers. Niet bepaald iets om (in) te zegenen :P

Volgens mij zeg je hier alleen dat anale penetratie door het mannelijk geslachtsdeel pervers is, een vorm van seks die overigens alleen onmogelijk is in een vrouw-vrouw homoseksueel contact .... :wink:
Is hiermee man-vrouw seks ook mogelijk pervers :?

Immers niet alle man-man stellen die seks hebben hebben ook anale seks, dus is de seks dan niet meer pervers :?:

John

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 12 mar 2003 21:47

Samenvattend

Het argument van risico's op ziekte is alleen geldig voor wisselende contact ongeacht of deze hetero of homo zijn ... Het klopt wel dat wie tijdens seks genomen wordtd dat die een groter risico heeft dan wie dat niet wordt, en dit geldt voor zowel homo's als hetero's.

Het argument dat anale seks pervers is, geldt alleen indien deze vorm van seks wordt gebezigd (er zijn vele andere vormen van seks die worden gebezigd door homo's en niet alle bezigen deze vorm), en anale seks kan ook worden gebezigd door hetero's, maar niet door vrouw-vrouw homostellen.

Het argument dat homostellen geen kinderen kunnen is in overeenstemming met een straf van God (Rom.1:28 ), maar geldt ook voor heterostellen die geen kinderen kunnen krijgen.

Tot nu toe nog niet veel (Bijbelse) argumenten die de test door staan ...

John
Laatst gewijzigd door groenrondballetje op 14 mar 2003 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Toriso
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Toriso » 12 mar 2003 22:46

Pervers betekent: tegennatuurlijk. Doch als je de Bijbel niet wilt begrijpen, zul je ook met 'natuurlijk licht' niet (willen) inzien dat een en ander van eerder vermelde zaken tegen-de-natuur, d.w.z. tegen de scheppingsordening (Ok, voor John misschien een zijstap [lees: misstap] in de evolutie) is.

Wat betreft voorgaande samenvatting:
1. Ziekten ten gevolge van wisselende seksuele contacten zijn een (extra) 'straf' [Arme mensen die in dit kwaad vallen]. Dit geldt homo, hetero, voor- en ontijdig seksueel actieven.

2. Twee (tong)zoenende mannen (of vrouwen) gaat me ook al te ver. "Vormen van seks" :P ; bewaar me voor details. Of wacht, geef eens een definitie van seks. Ik doe een (bijzonder vage :wink: ) voorzet; seks is: "Het binnendringen van een of meer lichaamsopeningen met een of meer lichaamsdelen bij een of meer wezens". :oops: [Ja, neuspeuteren valt daar ook onder, dus pas op :wink: ]

3. Stel je voor :shock: ; een homostel wat vurig bidt om kinderen. :? Laat me niet lachen. Bidden is bijbels. Ook bidden om een (kinder)zegen. Hij (God) is het die de baarmoeder opent en sluit.

John, ik weet niet welke 'test' je gebruikt, maar ik adviseer je om de Bijbel niet te verkrachten :P .
Niet het aanzien, maar het wezen!

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 12 mar 2003 23:40

Toriso schreef:(tong)zoenende mannen (of vrouwen) gaat me ook al te ver. "Vormen van seks" :P ; bewaar me voor details. Of wacht, geef eens een definitie van seks. Ik doe een (bijzonder vage :wink: ) voorzet; seks is: "Het binnendringen van een of meer lichaamsopeningen met een of meer lichaamsdelen bij een of meer wezens". :oops: [Ja, neuspeuteren valt daar ook onder, dus pas op :wink: ]

volgens de dikke van dale moet je het hier mee doen
Van Dale schreef:U hebt gezocht op: seks

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

seks (de ~ (m.))

1 bijzonderheden of motieven die betrekking hebben op het geslachtsleven
2 seksuele omgang => van dattum

kan ik mijn vinger teminste weer vijlig in andermans neus steken.... ?

Stel je voor :shock: ; een homostel wat vurig bidt om kinderen. :? Laat me niet lachen. Bidden is bijbels. Ook bidden om een (kinder)zegen. Hij (God) is het die de baarmoeder opent en sluit.

.....
HUH.... ?????
waar heb je het nu over ???
of dacht je soms dat je niet zou kunnen bidden als je homo bent ????
dan ben je wel heel erg ver verdwaalt...
en over het krijgen van kinderen ben je zo te lezen ook niet echt goed voorgeligt
er komt wel ff wat meer bij kijken dan een baarmoeder die ff opent en sluit....

PS: in nederland is het adopteren van kinderen door een homopaar makelijker dan het wachten op een onmogelijk wonder van god
dit is de reden dat de meeste homo paaren die graag een kind willen voor de adoptie optie kiezen

John, ik weet niet welke 'test' je gebruikt, maar ik adviseer je om de Bijbel niet te verkrachten :P .

Van Dale schreef:U hebt gezocht op: verkrachten

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

ver·´krach·ten (ov.ww.)

1 met geweld tot geslachtsgemeenschap dwingen

en ik adviseer jou om de juiste woorden te gebruiken
ik weet niet hoe je het voor elkaar wil krijgen maar dit lijkt mij een erg pijnlijke en anathomisch onverandwoorde seksueele fantasie.... :? :shock:

nu ff serieus
ik zie niet waar er hier tegen de bijbel in word gegaan
ik zie wel waar er tegen een aantal vooroordelen in word gegaan
en ik zie ook dat die blijkbaar diep geworteld zijn...
leaver dea as slaaf

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 13 mar 2003 00:26

Het is heel simpel: homoseksualiteit is op grond van de bijbel zeer afkeurenswaardig!

Persoonlijk heb ik een grote afkeer van homoseksueel gedrag (het blijft een afwijking!) Bah wat een smeerlappen zeg!!

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 13 mar 2003 00:31

Oh ja, GRB, mooie praatjes, maar weet je ook best dat er in verhouding (gelukkig!) veel en veel meer hetero's rondlopen (zelfs in Afrika ;))
De gemiddelde homo is een veel grotere ziekteverspreider dan de gemiddelde hetero, dat lijkt me wel duidelijk!!

ps. ik zie jou vaak met leuke onderbouwingen, je zoekt veel op, maar je eigen mening komt maar weinig boven...

Terug naar “Archief”