Klaas schreef:Koss reageerde nogal pissig toen ik wees op een aantal gezondheidsrisco's t.a.v. de homoseksuele praxis.
sorry was niet echt als pissig bedoeld
het zal de friese botheid wel geweest zijn..
Laten we beginnen met AIDS. Uit het artikel dat Koss zelf aanhaalde bleek al dat AIDS wel degelijk meer voorkomt onder homosexuelen dan onder heterosexuelen. Ook op de site van het RIVM is dat eenvoudig terug te vinden. "Homo- en biseksuele mannen vormen naar verhouding de grootste groep van mensen met HIV en Aids in Nederland." aldus het RIVM.
dat zal ik ook niet ontkennen en ik heb ook niet beweert dat het anders zou zijn over de grote van de groepverdeling bij HIV genivekteerden
maar wat ik wel beweerde en wat ook door die onderzoeks reseltaten werd ondersteund is dat de grote groep homosexuelen met HIV invektie nog komt uit de periode dat homo's onvijlig vrijden omdat er geen (zwangerschaps) redennen waren om een condoom te gebruiken
en dat sins dat er goede media voorlichting over de risicows van infektie zijn te voorkomen vooral bij homosexuelen het aantal infekties sterk daalt
en dat hetrosexuelen juist de laatste paar jaar weer laxer worden met de voorzorgsmaatregelen waardoor het aantal infekties bij hetroseksuelen helaas weer strijgt
Er zijn echter ook wel degelijk andere gezondheidsrisico's. Zo blijkt uit medisch onderzoek dat de kans op hepatitus die kan leiden tot leverkanker groter is.
dit klopt
maar dat heeft met de uitwerking van het hepatitus firus te maken
en niet met de wijse van besmeting
sexuele geaardheid is hierin niet de oorzaak van de kanker !
Ook rectale kanker komt vaker voor en de gemiddelde levensverwachting is zo'n 25 a 30 jaar lager. Voor al deze gegevens zie J. Satinover, Homosexuality and the Politics of Truth (Baker 1996).
96 is een betje oud voor aktuele onderzoeks reseltaten
maar waar kan ik dit vinden op het net ?
Ten slotte vond ik ergens op het internet nog het volgende: 'Er lijkt een link te zijn tussen HPV (het virus dat wratjes kan geven) en anale kanker en kanker van de penis bij mannen, vooral bij mannen met hiv. Een variant van het humaan papillomavirus (HPV-16) is hiervoor verantwoordelijk. Volgens een nieuwe studie in de VS zijn 38% van de homo- en biseksuele mannen besmet met HPV-16, tegenover 8% van heteromannen en 19% van vrouwen.'
dit is wel een heel erg logies oorzaak en gevolg verhaaltje
als je ongeveer weet hoe het HIF firus werkt dan weet je dat het alleen maar het imunsysteem aanvalt en uiteindelijk uitschakelt
daarom gaan aids patienten ook nooit dood aan aids
maar aan een andere infektie die niet meer kan worden bestreden door het afweer systeem van het lichaam
meestal is dat een long infektie
omdat de meeste bakteriun ons lichaam binnen komen via de longen
Hoe politiek incorrect deze cijfers ook zijn, het lijkt me onzinnig ze in een discussie als deze te ontkennen.
mee eens
maar het is maar net hoe je cijfers uitlecht en benadert