De zeven zonden van Magnum (reclame voor de ijsjes)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 20 feb 2003 17:35

Ik doelde eigenlijk op de ijsjes.
Dat er op films wordt gereageerd weet ik wel. Meestal is het alleen maar goed voor de verkoopcijfers.

Quasar

Berichtdoor Quasar » 22 feb 2003 19:23

Dit is toch alleen maar beter. Nu is er een zonde waar je nee tegen kan zeggen door dat ijsje niet te nemen, of lekker een solero ofzo te nemen. En dan haal je gelijk een een wit voetje bij God, omdat je een zonde hebt weerstaan, terwijl je er maar heel wijnig voor moet opofferen.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 25 feb 2003 12:23

Dit is toch alleen maar beter. Nu is er een zonde waar je nee tegen kan zeggen door dat ijsje niet te nemen, of lekker een solero ofzo te nemen. En dan haal je gelijk een een wit voetje bij God, omdat je een zonde hebt weerstaan, terwijl je er maar heel wijnig voor moet opofferen.
:?

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 27 feb 2003 18:03

Quasar,

We kunnen geen wit voetje halen bij God.
We hebben het allang verpest bij God en dat kan je nooit met aflating van zonden goedmaken.
sol lucet omnibus

joepie

Berichtdoor joepie » 28 feb 2003 10:01

Wij eten vanaf heden geen magnums meer> Niet dat wij ze ooit aten hoor. Te duur , niet lekker enzo. Maar nu zou ik ze zekr niet meer kopen.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 09 mar 2003 18:00

Nou, ik heb 'm daarnet gezien hoor, de tv-reclame....

>>>>- START TEKST -<<<<<
(Je ziet een dame een tijd lang lui op een hemelbed liggen, en met een magnum die haar in haar mond gestopt wordt)
Nu verkrijgbaar: "Luiheid"
Eén van de zeven zonden, van Magnum.
>>>>- EINDE TEKST -<<<<<

Tja... deze 7 ijsjes laat ik dus maar aan me voorbij gaan... :(

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 10 mar 2003 23:37

Ik heb m ook gezien....en zal er geen moeite mee hebben om dat ding te laten liggen.

Heb in lange tijd weer eens tv gekeken voor uren achter elkaar. Daar kwamen een stelletje economische kwasten er ook achter dat het niet om het product draait, maar de beursnotering en dergelijke. Goh ik zou bijna gaan denken dat ik nog echt profeet was... :shock:
sol lucet omnibus

Amok
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Amok » 11 mar 2003 15:33

Ik vond de reclame wel mooi, goeie costuums en make-up, als je het mij vraagt.

Maargoed, ik was hier degene die niets op de reclame tegen had natuurlijk. :|
"Comforting home, mother`s lap, chance for immortality
Where being wanted became a thrill I never knew
The sweet piano writing down my life" - Nightwish

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 11 mar 2003 17:12

had of heeft Amok?

als je het nog niet hebt, eet vooral op dat ding, als je er geen onheil in ziet.
sol lucet omnibus

johancom
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor johancom » 11 mar 2003 21:36

Storyteller schreef:Oh mensen alsjeblieft.
Het is een leuke, stijlvolle publiciteits stunt.
En ik dacht dat die hoofdzonden een meer katholieke achtergrond hadden?

Ook al heeft dit een katholieke achtergrond, dan nog is het niet nodig dat reclamemakers delen van iemands religie gebruiken, al zijn het nu protestanten katholieken of moslims, wees eens uniek en gebruik geen religi in de reclame boodschap!

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 11 mar 2003 22:00

johancom schreef:wees eens uniek en gebruik geen religi in de reclame boodschap!

Uuuuuuuuh.......
ik dacht juist dat ze door het gebruik van religie in een reklame spot juist erg uniek waren
teminste......
ik kan me niet herinderen dat hier ooit een rel was over een wasmiddel dat zelfs de bijbel schoon kon wassen of zo.....
wees blij dat ze dit doen
want er zijn genoeg mensen die voor deze spot nieteens wisten wat de 7 zonden waren
het is dus eerder educatief dan afbraak
teminste zo zie ik het...
leaver dea as slaaf

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 11 mar 2003 22:59

katholieke achtergrond wordt hier haast als fout bestempeld, vind ik een beetje jammer. Je zou er versteld van staan als je er werkelijk voor openstond hoe dicht de katholieke kerk bij die van andere christelijke stromingen komt. Overeenkomsten zijn belangrijker, maar willen vaak niet gezien worden.

Maar katholiek of niet, ik geloof niet dat, omdat die 7 zonden vanuit katholieke hoek komen, de gemiddelde refo er andere gedachten opna houdt en de zonden goed zou keuren.

Educatie staat in de spot niet op 1, dus alle verkeerde uitwerkingen staan nooit in verhouding tot de mogelijke goede ervan.
sol lucet omnibus

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 11 mar 2003 23:19

Wishori Wasesu schreef:Educatie staat in de spot niet op 1, dus alle verkeerde uitwerkingen staan nooit in verhouding tot de mogelijke goede ervan.

zeg nooit nooit
op 1 bij dit spotje staat natuurlijk het verkoopen van zoveel mogelijk eisjes
waarom altijd alleen maar het negatiefe van zoiets willen inzien
en niet gebruik maken van de door de eisproducent geinvesteerde centen voor de zendtijd gebruik maken?
als je alleen de negatiefe dingen kan inzien van een gegeven situatie kom je nooit een stap verder !
leaver dea as slaaf

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 11 mar 2003 23:34

ik zeg wel ooit nooit koss....als je nooit nooit zou gaan zeggen, omdat het ooit toch waar kan worden, laat je je ook gevangen nemen. Met mijn nooit, bedoel ik niet de letterlijke nooit, maar de nooit dat een initiatief vanuit een te ondoordachte of gewetensloze beslissing nooit het goede zal behartiggen in zijn uitvoering naar het doel toe.

Het is naar mijn mening niet altijd het negatieve bekijken...
Mag ik vragen ben je zelf christen?
En zo ja, is de waarheid onder ogen willen zien, niet het aflaten van zaken die niet ten goede zijn van onze mensheid in hun oorsprong. Het is dus niet negatief door geld opgebracht uit een dergelijk bedrijf te weigeren. Het is positief door nee te zeggen tegen geld van een onwaardig initiatief.
sol lucet omnibus

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 11 mar 2003 23:49

Wishori Wasesu schreef:Mag ik vragen ben je zelf christen?

ja dat mag je vragen
en nee ik ben geen christen
wel doe ik al 10 jaar vrijwilligers werk in een christelijke jeugdsoos
waardoor ik veel opvatingen en visies uit het christendom vanuit veel uitgangspunten onder ogen heb gekregen

En zo ja, is de waarheid onder ogen willen zien, niet het aflaten van zaken die niet ten goede zijn van onze mensheid in hun oorsprong. Het is dus niet negatief door geld opgebracht uit een dergelijk bedrijf te weigeren. Het is positief door nee te zeggen tegen geld van een onwaardig initiatief.

wat is er onwaardig aan deze spot dan ?
voor zover ik gezien heb word er nergens in de spot gezecht dat de "zonden" opzigzelf goed zijn
of dat de "zonden" verheerlijkt worden
het ijs wel
de zonden niet
wel word de nadruk gelegt op de verlijding van de zonden
tja en nu is het aan jullie om daar weer een antwoord op te geven in de trant van : wie de zonden kan weerstaan wacht de hhelijkheid waar geen ijsje aan kan tippen

maar je kunt natuurlijk ook gewoon gaan afreageeren op de spot zoals door de gemiddelde nederlander word verwacht van het steriotiep "christen"......

wees eens creatief
en doe eens wat anders dan het standaart geblaat van "das fout"
want dat is zo standaart dat daar een natuurlijke immunitijd voor is ontstaan bij jullie doelgroep....
leaver dea as slaaf

Terug naar “Archief”