jas schreef:butterfly schreef:jas schreef:Sabra schreef:meschianza schreef:Vorige week zondag met Butterfly naar haar Evangelische gemeente geweest. DAt is heel wat anders dan de Gereformeerde Gemeente![]()
Ik heb een hele fijne zondag gehad! En leerzame zaken mee naar huis genomen.
De Brandaris?
O, die ken ik ook wel. Kunnen soms ook lekker veroordelend zijn naar zieke mensen toe. Als ze niet genezen van hun ziekte, komt dat omdat ze niet hard genoeg gebeden hebben. Vreselijke leer.
sorry hoor maar dat is hun leer niet
Nou ik ken toch echt een paar mensen die zo behandeld zijn, en die ze daar door een chronische ziekte hebben laten vallen als een baksteen. Of je dat nou leuk vindt of niet, het is gewoon zo.
door een chronische ziekte hebben laten vallen? Ik herken je verhaal niet. In iedergeval is iemand pas overleden aan een ernstige ziekte. Ik ervaarde toen een hele mooie verbondenheid met de gemeente. Ze hebben veel gebeden voor deze persoon, maar diegene genas niet. En dat was niet omdat we niet genoeg hadden gebeden, maar omdat God dat zo (waarschijnlijk?)wil. We weten niet wat Zijn plannen zijn... Ik geloof trouwens dat die persoon nu wel bij God is en dat is een hele mooie troost voor de nabestaanden...
en helaas komt het voor dat mensen als een baksteen achter worden gelaten met hun problemen.. dat komt in iedere gemeente voor