Moderator: Moderafo's
Solus schreef:Alexandra schreef:Inderdaad, Frekje. Ook ik kan uit ervaring zeggen dat zondebesef groter wordt naarmate je Christus beter leert kennen. Wanneer zie je dat je vuil bent? Als je Iemand ziet die blinkend schoon is!
Of andersom: een diamant gaat pas echt mooi flonkeren tegen een zwarte achtergrond.
jas schreef:caprice schreef:jas schreef:caprice schreef:jas schreef:caprice schreef:Maar jij wilde juist ds. Mallan beluisteren, toch? Er zal om de zoveel tijd heus wel een dominee komen, maar ik denk dat er meer kans op is dat dit ds. Roos, ds. Schultink of ds. Van Voorden is.
Ik zou naar Schultink gaan als ik Optimatus was. Zo'n goede dominee heb je echt nog nooit gehoord. Dat er nog zo'n licht op de nederlandse kansels mag staan. Niemand kan in de schaduw van die man staan.
Fenomenaal!
Meen je dit nu wel of niet serieus?
Ik heb vanavond een preek van hem gehoord (bandje), maar hij heeft wel een separerende prediking.
Caprice, draai dat bandje nou nog eens en luister nou eens naar wat hij zegt en niet naar hoe hij het zegt. Dus dat noem jij separerende prediking? Arme jongen toch. En dat meen ik echt.
Hij zegt dat er buiten Christus geen behoud is, maar wel in Hem.
Buiten Hem ga je verloren, maar in Hem niet.
We liggen verloren, en als we doorgaan zullen we ter helle storten, maar als Christus aan Gods recht voldaan niet meer.
Caprice, dit zeggen ze allemaal. Dat zegt de RK ook nog wel. Maar wat is nou de Schriftuitleg van Schultink?
Yael schreef:caprice schreef:We liggen verloren, en als we doorgaan zullen we ter helle storten, maar als Christus aan Gods recht voldaan niet meer.
Gods recht is al genoeg gedaan door Jezus op Golgotha of bedoel je wat anders?
Optimatus schreef:Zo. En nu geven Jas en een tegenstander van Jas tien verschillen tussen de GerGem en de GerGeminNed aan, dan kan dit topic eindelijk op slot.
caprice schreef:TPOH schreef:caprice schreef:Is er voor mensen die géén echt berouw hebben geen vergeving mogelijk?
Nee toch?
Hoe komt een mens dan zo ver dat hij een echt berouw krijgt?
TPOH schreef:caprice schreef:TPOH schreef:caprice schreef:Is er voor mensen die géén echt berouw hebben geen vergeving mogelijk?
Nee toch?
Hoe komt een mens dan zo ver dat hij een echt berouw krijgt?
Ik begrijp niet waar je naar toe wil. Als ik het mis heb, laat het me dan weten, maar het wordt toch in de GG en GGiN geleerd dat je eerst berouw moet hebben?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten