Hoe gaan we 2005 in?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 29 dec 2004 12:17

jas schreef:Ik denk dat het rijk van de antichrist aanstaande is, gevolgd door grote verdrukking. Daarom moeten we iig waakzaam zijn en onszelf steeds toetsen of we met God verzoend zijn.

Daarin ben ik het met Jas eens :) . Daarnaast toenemen in heiliging en verlangen naar de terugkomst van Jezus.
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

Raptor

Berichtdoor Raptor » 29 dec 2004 12:32

Waarom is de toon zo vaak negatief (geldt niet voor iedereen!)? Wie in God gelooft, die heeft het eeuwige leven... Daarom zie ik 2005 - zoals elk jaar - positief tegemoet! Weer een jaar dichter bij Hem...
Gelooft zij God met diepst ontzag, Hij overlaadt ons dag aan dag met Zijne gunstbewijzen!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 29 dec 2004 12:48

Raptor schreef:Waarom is de toon zo vaak negatief (geldt niet voor iedereen!)? Wie in God gelooft, die heeft het eeuwige leven... Daarom zie ik 2005 - zoals elk jaar - positief tegemoet! Weer een jaar dichter bij Hem...
Gelooft zij God met diepst ontzag, Hij overlaadt ons dag aan dag met Zijne gunstbewijzen!

En waarom vind je dat negatief? Het rijk van de antichrist moet noodzakelijk geopenbaard worden voor de wederkomst. Hoe eerder hij zich openbaart hoe liever ik het heb. Maar dat neemt niet weg, dat het een vreselijke tijd zal wezen. Ook zal er dan een schifting plaatsvinden tussen naamchristenen en oprechte christenen. Daarom stelt de Heere het ook vragend voor, of Hij nog geloof zal vinden op de aarde bij Zijn wederkomst.
Nogmaals, ik vind het positief, ik verlang naar Zijn komst.
O ja, dit wou ik nog zeggen. Eigenlijk ben jij nu negatief Raptor, dat je dit zo uitlegt.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Raptor

Berichtdoor Raptor » 29 dec 2004 12:58

jas schreef:
Raptor schreef:Waarom is de toon zo vaak negatief (geldt niet voor iedereen!)? Wie in God gelooft, die heeft het eeuwige leven... Daarom zie ik 2005 - zoals elk jaar - positief tegemoet! Weer een jaar dichter bij Hem...

En waarom vind je dat negatief? Het rijk van de antichrist moet noodzakelijk geopenbaard worden voor de wederkomst. Hoe eerder hij zich openbaart hoe liever ik het heb. Maar dat neemt niet weg, dat het een vreselijke tijd zal wezen. Ook zal er dan een schifting plaatsvinden tussen naamchristenen en oprechte christenen. Daarom stelt de Heere het ook vragend voor, of Hij nog geloof zal vinden op de aarde bij Zijn wederkomst.
O ja, dit wou ik nog zeggen. Eigenlijk ben jij nu negatief Raptor, dat je dit zo uitlegt.

Hmm... Ik had het ook niet over jouw reactie, jas! Maar vaak gaat het er over dat mensen de toekomst met angst en beven tegemoet zien, en juist daar ging mijn reactie over. Volgens mij is dat op die manier niet negatief, althans niet negatief bedoeld! Het is alleen een constatering van een feit...
Volgens mij is het wel duidelijk dat we samen verlangen naar Zijn komst hier op deze aarde!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 29 dec 2004 14:19

Raptor schreef:
jas schreef:

Hmm... Ik had het ook niet over jouw reactie, jas! Maar vaak gaat het er over dat mensen de toekomst met angst en beven tegemoet zien, en juist daar ging mijn reactie over. Volgens mij is dat op die manier niet negatief, althans niet negatief bedoeld! Het is alleen een constatering van een feit...
Volgens mij is het wel duidelijk dat we samen verlangen naar Zijn komst hier op deze aarde!

oké. :)
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

cornelis
Kapitein
Kapitein

Hoe gaan we 2005 in.

Berichtdoor cornelis » 29 dec 2004 21:04

Allereerst wil ikhijzelf bedanken voor het mooie gedicht.
Ik hoop voor 1 januari een inleiding te maken over psalm 91.
Maar gezien de ramp in Azie vind ik het moeilijk,want er staat in vers 7
Al vallen er duizend aan uw zijde,en tien duizend aan uw rechterhand,tot u zal het niet genaken,vers 8 gaat verder;slechts zult gij het met uw ogen aanschouwen,en de vergelding aan de goddelozen zien.
Dit is uit de vertaling van 1951.
Het is Gods eigen Woord,daarom ga ik toch maar met deze nieuwsjaar psalm in zee.
Wederom een hartelijke groet van Cornelis.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 29 dec 2004 21:23

Tja...
Heb ik net geleerd dat ik bij de dag moet leven, komt het einde van het jaar in zicht waardoor je gedwongen word terug en vooruit te zien. Daar ben ik niet zo'n held in.
Ik ging 2004 in als een piepklein babytje in het geloof, en (blew) ga ik 2005 in als een iets minder klein babytje. Ik ben het afgelopen jaar wel gegroeid in mijn geloof maar naar mijn idee veel te weinig.
Ik heb als voornemen voor 2005 om meer de dagelijkse omgang met God te zoeken. Maar da's niet zo eenvoudig, omdat ik erg ongedisciplineerd leef, en ik erg goed ben in God vergeten (helaas).
Gelukkig hoef ik het niet van mezelf te verwachten, en ik bid ook heel vaak of God me dichtbij Hem wil houden. Toch kan ik er wel meer mijn best voor doen om God te zoeken.
Ik ga denk ik mijn 'geestelijke vader' maar weer eens mailen of hij nog tips voor me heeft.
(Tips van anderen zijn natuurlijk ook welkom)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 dec 2004 21:23

Zolang God met mij 2005 in en door wil gaan vrees ik het nieuwe jaar niet! Heb er verder ook geen verwachtingen van!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 29 dec 2004 21:39

Aragorn schreef:Ik ben heel benieuwd wat dit jaar gaat brengen. Vorig jaar had ik ook niet kunnen verwachten hoe het er nu uit zou zien, ik laat me verrassen.. :)

Tja... herkenbaar. Ik schrijf altijd evaluaties van een jaar wat weer voorbij is. En ik stel dan ook prognoses op voor het nieuwe jaar. Als ik nu terugkijk naar wat ik vorig jaar verwacht had, had ik het toch iets anders gedacht. Daarom ben ik ook heel benieuwd wat het jaar me zal brengen.

In het afgelopen jaar was ik het niet altijd eens met wat God voor me bedacht. Maar achteraf blijkt dan weer dat Gods gedachten hoger zijn dan die van mij. En ik dank God voor de wijsheid waarmee Hij mijn leven leidt. Altijd op het juiste moment een les voor me, dingen die ik moet leren of afleren. Daarom ga ik weer in vertrouwen het nieuwe jaar in.

Voor U wil ik mij buigen
U wil ik aanbidden
U wil ik erkennen als mijn Heer
want U alleen bent waardig
heilig en rechtvaardig
U bent zo geweldig goed voor mij.
[/i]
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

cornelis
Kapitein
Kapitein

Hoe gaan we 2005 in.

Berichtdoor cornelis » 29 dec 2004 22:31

Beste Acire.
Lees je Bijbel,bid elke dag,dat je groeien mag.
Begin de dag met God.
Lees via een Bijbelrooster of dagboekje de Bijbel.Vraag Hem om het te begrijpen.
Ga nooit de deur uit zonder gesproken te hebben met de Hemelse Vader.
Schaam je nooit voor je geloof.
Bid en dankt ook op je werk voor en na het eten.
Lees thuis bij elke maaltijd de Bijbel.
Probeers,avonds met een eenvoudige Bijbelstudie bezig te zijn.
En vraag de Here God of Hij je wil helpen in het groeien.
En duik nooit zomaar in bed.
Lees de Bijbel met dagboekje en lucht je hart bij God.
Even iets van mijzelf.
Ik hunkerde om heel de Bijbel in mijn hoofd te hebben en legde dit de Here God voor.
Resultaat,ik maak nu heel veel Bijbelse puzzels.
Het is echt waar,Zoek eerst het Koningkrijk van God en al het andere zal u geschonken worden.
En nog wat anders.
Ik zelf ben nog een onrustvogel.
Als ik op zaterdag kan uitslapen,en ik ben al om negen uur wakker,dan bid ik of a.u.b.tot 10 uur mag slapen,en het wordt vaak langer,soms wel 11uur.
Kijk geloven is kinderlijk vertrouwen op Gods Vaderlijke zorg.
Misschien heb hier wat aan.
Ontvang de hartelijke groeten van Cornelis.

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 10 jan 2005 20:30

Misschien een beetje laat, zo halverwege januari, maar wil toch dit even kwijt:

"And I said to the man who stood at the gate of the year, 'Give me a light that I may tread safely into the unknown'. And he replied: "Go out into the darkness and put your hand into the hand of God. That shall be to you better than light and safer than a known way."

Sluit ik me helemaal bij aan, en probeer het ook zeker in de praktijk te brengen! (Wat de eerste tien dagen van januari alweer jammerlijk mislukt is...!!)
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 13 jan 2005 08:37

... voel me aangesproken door Luther's avondgebed:
Heere, blijf bij ons
want het is avond
en de nacht zal komen.
Blijf bij ons en bij Uw ganse kerk
aan de avond van de dag
aan de avond van het leven