Jas,
Wat ik jou buitengewoon kwalijk neem is dat je de integriteit van mijn geloof aantast.
Je smijt met onbijbels hier en onbijbels daar.
Wie ben jij dan wel? Een hooggeleerde heer die de wijsheid en kennis in pacht heeft?
Riska
Moderator: Moderafo's
jas schreef:Optimatus schreef:God heeft Noach beloofd niet nog eens een zondvloed op de mensheid los te laten. Ik geloof dan ook niet dat God die vloedgolf veroorzaakt heeft.
Als jij het woord wil gaan verkondigen, moet je het wel goed doen.
Dat heeft God nl. nooit beloofd. Er staat dat de wateren niet meer zullen zijn tot een vloed om ALLE mensen te verderven. Dit was ook niet het laatste oordeel hoor, als je dat dacht.
Riska schreef:Jas,
Wat ik jou buitengewoon kwalijk neem is dat je de integriteit van mijn geloof aantast.
Je smijt met onbijbels hier en onbijbels daar.
Wie ben jij dan wel? Een hooggeleerde heer die de wijsheid en kennis in pacht heeft?
Riska
Cisca schreef:jas schreef:Optimatus schreef:God heeft Noach beloofd niet nog eens een zondvloed op de mensheid los te laten. Ik geloof dan ook niet dat God die vloedgolf veroorzaakt heeft.
Dat heeft God nl. nooit beloofd. Er staat dat de wateren niet meer zullen zijn tot een vloed om ALLE mensen te verderven. Dit was ook niet het laatste oordeel hoor, als je dat dacht.
Gen 9,11
Ik dan richt mijn verbond met u op, dat voortaan niets dat leeft, meer door de wateren van de zondvloed zal worden uitgeroeid, en dat er geen zondvloed meer wezen zal, om de aarde te verderven.
Me dunkt, dat de aarde nu wel voor een groot deel verdorven is*, en Optimatus zo te zien toch een goed punt heeft.
*deels in letterlijke zin, en deels figuurlijk, omdat dit ook vele mensen over de gehele wereld emotioneel enorm aangrijpt, en dus zeer geraakt heeft.
Dat liefde/haat gedoe is voor mij dat ook "het" struikelblok om te kunnen geloven, als gesteld wordt, dat god almachtig en rechtvaardig is, hoe zou je dit dan kunnen toelaten, ik kan dat echt niet rijmen.
jas schreef:Cisca schreef:jas schreef:Optimatus schreef:God heeft Noach beloofd niet nog eens een zondvloed op de mensheid los te laten. Ik geloof dan ook niet dat God die vloedgolf veroorzaakt heeft.
Gen 9,11
Ik dan richt mijn verbond met u op, dat voortaan niets dat leeft, meer door de wateren van de zondvloed zal worden uitgeroeid, en dat er geen zondvloed meer wezen zal, om de aarde te verderven.
Me dunkt, dat de aarde nu wel voor een groot deel verdorven is*, en Optimatus zo te zien toch een goed punt heeft.
*deels in letterlijke zin, en deels figuurlijk, omdat dit ook vele mensen over de gehele wereld emotioneel enorm aangrijpt, en dus zeer geraakt heeft.
Dat liefde/haat gedoe is voor mij dat ook "het" struikelblok om te kunnen geloven, als gesteld wordt, dat god almachtig en rechtvaardig is, hoe zou je dit dan kunnen toelaten, ik kan dat echt niet rijmen.
Slap excuus, dit laatste. Zou je zonder die ramp wel geloofd hebben dan?
jas schreef:Dus ondanks dat je niet geloofd, geef je nu toch God de schuld van je ongeloof. Maar goed, dat terzijde.
Cisca schreef:jas schreef:Cisca schreef:
Over naastenliefde gesproken, wie is hier sadistisch bezig, eerder Jas dan Riska, lijkt mij zo
En dan ook even uitleggen waarom je dat vind svp.
Dat lijkt me heel duidelijk, jij bent nu op een heel kwetsende manier naar Riska toe bezig, terwijl zij dat naar jou toe niet is.
sela schreef:dit topic was een getuigenis van riska
jas schreef:sela schreef:dit topic was een getuigenis van riska
Ik heb al gezegd dat ik niet de integriteit van haar geloof in twijfel trek. Maar het geloof is geen vrijbrief om een alg. verzoening af te kondigen. Riska stelt duidelijk dat zij vindt dat het geen straf van God kan zijn, omdat Jezus voor de zonden betaalt heeft. Dat is alg. gesteld en ontneemt God het recht om ooit ook nog maar één oordeel naar deze wereld te zenden. Dat is dus gewoon onjuist.
Maar iedereen gelooft maar wat ie wil, het komt vanzelf wel een keer uit hoe het zit.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten