jas schreef:Loezje schreef:jas schreef:leentje schreef:
sjonge jonge zeg wat een discussie weer, het gaat weer helemaal nergens over, ja dominees afkraken dat lukt wel want bij de ger.gem.in.ned is alles fout zoals ik is lees
Nee, niet alles. Ik zal een paar dingen opnoemen die goed zijn. Er is veel Schriftkennis, er is veel uitwendige eerbied voor God en Zijn Woord, en er is één predikant die in mijn ogen in elk geval een echte Christusprediker is, ds. Roos. Dat laatste heb ik al eerder gezegd, maar dat had je blijkbaar niet gelezen. Ik bedoel, ik geef met plezier kritiek op wat voor kerkverband dan ook, maar ik zeg met evenveel plezier iets positiefs.
Maar waarom dan alleen ds. Roos? Er zijn er nog een paar, maar in de grond zeggen ze niets anders dan ds. Roos. Ligt het misschien aan de manier waarop ze het brengen? De manier van presenteren? Is ds. Roos misschien de laatste jaren wat milder geworden in zijn preken, zodat er meer ruimte is voor andere dingen dan ellende? 'k Vind het nl. een beetje typisch dat jij dit van ds. Roos vindt en niet van ds. Treur, bijvoorbeeld.
Ds. Treur doet zijn naam eer aan. Kan absoluut niet preken, vertelt gewoon nonsens en is een acteur. Roos is echt en vanuit het hart.
Ik begrijp niet dat jij het verschil niet hoort tussen echt en nep. Roos heeft kennis aan Christus, waarin ik hem herken als een broeder naar de geest. Dat heeft niets met mildheid van preken te maken, maar met het geleid worden door de Geest, Roos verstaat de Schrift en Treur niet.
'k Ben bang dat we (ook) hierover van mening verschillen. Geeft niet, komt vaker voor.