Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 jan 2005 18:24

Mondriaan schreef:
Lalage schreef:Ach, gaan we het weer hebben over de ware.

wat wil je hier mee zeggen? me dunkt jij hebt iemand en anderen nog niet!! dus speelt voor jou die vraag niet!

Hoezo niet? Het gaat er toch gewoon om of De Ware bestaat? Nu, die bestaat niet.

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 12 jan 2005 18:39

er bestaat geen één ware maar er zijn er meedere ware
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 12 jan 2005 18:55

Spyg schreef:er bestaat geen één ware maar er zijn er meedere ware

Das maar net wat je bedoelt met het begrip ware. Zolang je geen relatie heb, is het denk ik niet vast te stellen of iemand de ware is.
Binnen een relatie is het echter niet mogelijk dat er een andere ware is, is dat wel het geval dan is de relatie denk ik potentieel dood.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 jan 2005 19:30

Ik bedoelde dus: laten we daar niet weer eindeloos over gaan zwammen, want dat is in een speciaal topic daarover al gedaan. En voor mij is het natuurlijk wel een vraag of mijn vriend de ware is, want ik ben nog niet met hem getrouwd. En je wilt natuurlijk niet trouwen als het daarna toch mis gaat. Overigens ben ik het met Aragorn en TheKeimpe eens ;)

Misschien kan 'Ware liefde wacht' haar naam beter veranderen in iets wat minder vragen en discussies oproept...

JohnB
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor JohnB » 12 jan 2005 20:30

Annemieke86 schreef:
JohnB schreef:vindt de vraag eigenlijk een beetje onzin, wie zou mij nou moeten verbieden om sex voor het huwlijk te hebben.
zelf woon ik al 2 jaar samen en zou de sex toch echt niet willen missen
je bent toch je eigen persoon en maakt toch je eigen beslissingen !!!

Niks is onzin! (in mijn ogen dan :lol: ) In Korinthe staat duidelijk dat je één moet zijn in de ogen van God. Getrouwd dus! Ik zou het nooit doen voor t huwelijk in ieder geval..

Dat is hoe jij dat ziet, ik ben niet getrouwd maar vindt wel dat ik (zoals jij dat zei) 1 bent met mijn vriendin zowel lichamelijk als geestelijk.
Daar heb ik echt geen huwelijks akte voor nodig.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 12 jan 2005 20:46

Laat iedereen het toch voor zichzelf bepalen.

Wil je het doen voor het huwelijk?
Ik houd je niet tegen en wil de details ook niet weten.

Wil je wachten?
Ook best.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 12 jan 2005 21:26

Javaca schreef:Laat iedereen het toch voor zichzelf bepalen.

Wil je het doen voor het huwelijk?
Ik houd je niet tegen en wil de details ook niet weten.

Wil je wachten?
Ook best.

Javaca,
je stelt de norm in de mens zelf. De vraag is nu juist of dat is wat je moet doen. Zo nee, dan is de stelregel: doe maar wat je zelf wil, niet zo goed te verdedigen...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 jan 2005 22:19

Weet je, eigenlijk vind ik het niet zo gek wat John zegt. Ik ervaar het soms namelijk ook zo dat Borkdude mijn andere helft is, ook al zijn we nog niet getrouwd. Als ik hem te lang niet zie, dan mis ik hem, dan mis ik een stukje wat bij mij hoort.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 jan 2005 08:46

Dat is het toch ook Lalage? ik mis mijn vriendin ook erg, ik zie haar maximaal een keer in de twee weken, en dan mis je elkaar heel erg. Je bent een stel, wel twee personen, maar eigenlijk een geest...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 jan 2005 17:35

En een andere keer is het juist weer een eng idee dat je zo verbonden bent met een persoon.
Ik zie m'n vriend bijna elke week in het weekend en als dat niet zo is probeer ik donderdagavond bij hem langs te gaan. Dat heb ik er wel voor over, ook al ben ik dan langer onderweg dan dat ik hem zie.

Maar het ging over seks. Vraagje: als je seks hebt gehad, ben je dan ineens zoveel meer met elkaar verbonden? Ik vraag het me af. Als je twee jaar verkering hebt en het gaat uit, doet dat sowieso zeer. Dat is eigenlijk een soort minischeiding.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 13 jan 2005 22:22

Aragorn schreef:
Mondriaan schreef:
Lalage schreef:Ach, gaan we het weer hebben over de ware.

wat wil je hier mee zeggen? me dunkt jij hebt iemand en anderen nog niet!! dus speelt voor jou die vraag niet!

Hoezo niet? Het gaat er toch gewoon om of De Ware bestaat? Nu, die bestaat niet.

zeg jij! ik denk dat die wel bestaat!

alleen hou je jer eigen er mee bezig als je alleen ben is het niet werkelijk
ben je samen zul je het weten als je relatie goed is en je goed naar elkaar groeit zodat je wilt touwen!

wil ook niet hier een heel discussie over maar dit is mijn mening! :mrgreen: :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jan 2005 01:29

Klopt, maar dat ligt dan niet aan het feit dat diegene De Enige Ware is, maar dat je gewoon goed met elkaar overweg kunt, van elkaar houdt en er voor wilt gaan. Dat kan mi. met meerdere personen.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 14 jan 2005 07:18

Aragorn schreef:Klopt, maar dat ligt dan niet aan het feit dat diegene De Enige Ware is, maar dat je gewoon goed met elkaar overweg kunt, van elkaar houdt en er voor wilt gaan. Dat kan mi. met meerdere personen.

ja maar niet als je verkering hebt!
dan is zo'n omgang met anderen als JE vriend(in) niet meer mogelijk.

mondriaan

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 14 jan 2005 07:27

Lalage schreef:En een andere keer is het juist weer een eng idee dat je zo verbonden bent met een persoon.
Ik zie m'n vriend bijna elke week in het weekend en als dat niet zo is probeer ik donderdagavond bij hem langs te gaan. Dat heb ik er wel voor over, ook al ben ik dan langer onderweg dan dat ik hem zie.

Maar het ging over seks. Vraagje: als je seks hebt gehad, ben je dan ineens zoveel meer met elkaar verbonden? Ik vraag het me af. Als je twee jaar verkering hebt en het gaat uit, doet dat sowieso zeer. Dat is eigenlijk een soort minischeiding.

maar dat gevoel van mini scheiding heb je na een half jaar verkering ook al :cry:
Al heb je denk ik een dubbele kater als je al gemeenschap hebt gehad
ik denk dat je heel veel meer met elkaar verbonden ben als je gemeenschap hebt gehad.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 jan 2005 08:49

Ligt er aan Lalage, als je seks hebt gehad, wel overwogen en je wilde alle twee, en je vond het niet erg en hebt niet het gevoel dat je fout bent geweest enzovoort, dan echt niet. Ben je Christelijke en vind je dat seks binnen het huwelijk hoort, dat dat niet mag voor de tijd, dat God verdriet heeft en het toch een keer (of vaker) gedaan hebt, ja dan wel...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”