De Apocalyps

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 11 jan 2005 12:01

Dat is op verschillende manieren op te vatten.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 11 jan 2005 12:29

Rijnmond schreef:Dat is op verschillende manieren op te vatten.

Ja daar heb je gelijk in. Het kan ook betekenen: bovenal.
Ik denk overigens net als jij, dat deze grote ramp in Azië, wel degelijk een teken is in het kader van de eindtijd. Maar ik denk ook dat het nog veel erger zal worden.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 11 jan 2005 12:42

Sabra schreef:De noemer ons dat zijn alle mensen die niet omgekomen zijn, zowel gelovige als ongelovige. Althans zo zie ik het. God geeft in zijn woord aan dat wij ten alle tijden moeten klaar zijn voor de komst van Jezus. Dit omdat wij niet weten wanneer Jezus terugkomt. Wij weten dat wij na de opstanding van Jezus in de eindtijd wonen, daar zijn de tekenen ook na. Deze gebeurtenissen moeten de mensen op scherp zetten en ons focussen op wat God ons te zeggen heeft.

De Heere geeft duidelijk aan dat het geloof alleen door de prediking van het evangelie komt. Denk aan de rijke man en Lazarus. Zelfs een teruggekomen dode kan mensen niet bekeren, alleen de Schrift.
Persoonlijk zie ik dit meer als stuiptrekkingen van de duivel. Hij weet dat hij voor eeuwig verloren heeft. En hoe meer hij in de verdrukking komt, door de komst en uitbreiding van Gods koninkrijk hoe gekker hij in z'n kop wordt en dit soort vuiligheid uithaalt. In die zin geeft dit inderdaad ook aan dat de terugkomst van Jezus voor de deur staat.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 11 jan 2005 13:29

jas schreef:
Rijnmond schreef:Dat is op verschillende manieren op te vatten.

Ja daar heb je gelijk in. Het kan ook betekenen: bovenal.
Ik denk overigens net als jij, dat deze grote ramp in Azië, wel degelijk een teken is in het kader van de eindtijd. Maar ik denk ook dat het nog veel erger zal worden.

Ongetwijfeld!

Terug naar “Archief”