Hebben jullie ook een 'favoriete' bijbeltekst/psalm?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maaike

Hebben jullie ook een 'favoriete' bijbeltekst/psalm?

Berichtdoor Maaike » 10 jan 2005 19:45

Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar ik zou het leuk/fijn vinden als jullie hier zouden posten of jullie ook een tekst of psalm hebben die jullie bemoedigd, versterkt, helpt of juist blij maakt. Zelf vind ik psalm 139 een mooie psalm, het gaan over de alwetendheid van God, en ik vind het persoonlijk zo fijn om te weten dat je nooit alleen bent, hoe moeilijk het ook is. Ik word op school met regelmaat van de klok uitgescholden door jongens uit mijn klas, en ze mijden me of ik de pest heb, maar als ik dan aan psalm 139 denk, weet ik dat God me niet mijdt, nee dat Hij zelfs bij mij is, naast mij, voor mij, en achter mij is. Dat helpt mij om sterk te staan tegenover anderen.

caprice

Berichtdoor caprice » 10 jan 2005 19:51

Wat dacht je van Psalm 23?

Maaike

Berichtdoor Maaike » 10 jan 2005 19:52

ook mooi :!:

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 10 jan 2005 20:01

caprice schreef:Wat dacht je van Psalm 23?

Ja Caprice, dat is mijn lievelingspsalm! Staat niet voor niets ook bij m'n onderschrift :wink:
Ik ben met regelmaat ook heel erg gepest op school. Het is nog steeds niet gemakkelijk om dat te vergeten maar deze tekst helpt mij heel veel!
Afbeelding

Happy One
Sergeant
Sergeant

Re: Hebben jullie ook een 'favoriete' bijbeltekst/psalm?

Berichtdoor Happy One » 10 jan 2005 20:08

Maaikje schreef:Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar ik zou het leuk/fijn vinden als jullie hier zouden posten of jullie ook een tekst of psalm hebben die jullie bemoedigd, versterkt, helpt of juist blij maakt. Zelf vind ik psalm 139 een mooie psalm, het gaan over de alwetendheid van God, en ik vind het persoonlijk zo fijn om te weten dat je nooit alleen bent, hoe moeilijk het ook is. Ik word op school met regelmaat van de klok uitgescholden door jongens uit mijn klas, en ze mijden me of ik de pest heb, maar als ik dan aan psalm 139 denk, weet ik dat God me niet mijdt, nee dat Hij zelfs bij mij is, naast mij, voor mij, en achter mij is. Dat helpt mij om sterk te staan tegenover anderen.

Heel veel sterkte, iedereen die wel eens uitgescholden en gepest is weet hoe moeilijk die situatie is :( :( .
Caprice noemde psalm 23, en ik citeer daaruit vers 4: Al ging ik ook door een dal van schaduwen des doods, ik zou geen kwaad vrezen, want U bent bij mij.
Weet je wat het mooie is? Als David in de eerste verzen zich in grazige weiden bevindt, spreekt hij over de Heere (de Heere is mijn Herder...Hij doet mij nederliggen...).
Als hij in nood is, onder druk verkeert, spreekt hij met zijn Heere (Want U bent bij mij).
Dat wens ik je van harte toe!
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 10 jan 2005 20:11

Psalm 42! Zo bekend, maar ook zo rijk! Voor elk moment heb je er steun aan: de momenten dat je alles kwijt bent, en dan toch weer: "Maar de Heer zal uitkomst geven".
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 10 jan 2005 20:17

ik vind romeinen 8 vers 31 tot en met 39 echt gaaf
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 10 jan 2005 20:28

Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Terug naar “Archief”