Raido schreef:Ik vind het gewoon heel moeilijk om te accepteren dat God over lijken gaat, soms letterlijk soms figuurlijk. God is met je bezig, als je eerste vriendin zelfmoord pleegt, dat is een roepstem van God om toch blij te zijn dat jij nog genadetijd hebt. Je gaat op zoek naar de waarheid, of wat de waarheid is, je kijkt naar andere geloven, je wordt depressief, 4 zelfmoordpogingen mislukken, weer een stem van God om te laten zien dat Hij om je geeft, je wordt boos, op alles, jezelf en op God, je raakt betrokken bij allerlei duistere dingen waarbij erge dingen gebeuren, ook een stem van God, dat Hij in die dingen niet is. God is overal, God weet alles, maar waarom heeft Hij dan alles toegelaten, Hij werkt in mij... maar ik ben erdoor alleen maar banger geworden voor God...
Ik vind het erg om te lezen wat je moet meemaken.
Ik raak ook zwaar verward als ik bedenk dat de vloedgolf die de kusten van Azie met topsnelheid naderde, in de Hemel gezien is. Dat dit ook een roepstem is aan heel de wereld. Zoals een gestorven familielid een roepstem is aan een kleine omgeving. DAn kan ik ook bang van God worden. En ik kan me al niet indenken hoe jij je moet voelen wanneer je dat meemaak. Toch wil ik je wijzen op Jezus, die uit een wilde geschiedenis vol verwarrende tijden is geboren. Ik zie het alsof God keek vanuit de Hemel en de geschiedenis onder zich zag voltrekken. Hij gaf de mensen regels om naar te leven zodat samenleven mogelijk was, maar de mensen overtraden het, en al ze zich er aan hielden, kwam er weinig liefde
bij kijken. Uiteindelijk is Hij van Zijn troon gestapt en onder ons mens geworden. Om ons Persoonlijk te laten zien wat Hij nu werkelijk bedoeld met ons. God is naast je komen staan, Hij heeft gewandeld en gesproken met samaritaanse vrouwen, prostituees, zieken, mensen die geen uitzicht meer hadden, leugenaars en bedriegers, met Meschianza's en Raido's. Jezus kwam geen complimentjes geven aan de mensen met de perfecte levens. Hij luisterde naar de gewone verhalen van hele gewone mensen. Zou je bang voor Jezus zijn als Hij bij je binnenkwam?
Raido, je kan gaan proberen perfect te leven, de wet navolgen, genoeg bijbel lezen, veel bidden en netjes de kerk bezoeken (Zoals bij de Islam, en helaas ook onder sommige christenen) . Maar daarom zou God nooit om je geven en je hart raken. Hij zou ook nooit om je geven wanneer je genoeg te lijden hebt. Hij wil alleen maar dat je naar Hem toekomt met je angst en je uitzichtloosheid en je fouten en alles wat mislukt is.
Probeer Zijn stem te verstaan. Probeer niet gelijk alles in de bijbel te begrijpen, maar begin met kleine stukjes te lezen, in alle rust. Praktisch: neem bv 1 bijbelboek uit de Evangelieen, en ga deze bestuderen. Wat mij betreft doe je er een jaar over. Want als je Jezus ga begrijpen, de wijze hoe Hij naar het leven keek en wat Hij voor boodschap heeft, dan ga je langzaam begrijpen wat God de Vader van je wil, door alle verwarrende gebeurtenissen heen. Echt waar, dat geloof ik. Dan ga je anders naar jezelf kijken en mensen om je heen, en vooral naar God. En zal de bijbel steeds meer een bron van wijsheid, lessen ofwel, Gods stem voor jouw persoonlijk leven worden. Als Gods woorden in je wonen, en je daaruit leeft, ben je echt sterk, ook in de zwaarste tijden.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King