Niet-christelijk en op refoweb, waarom?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 26 feb 2003 00:43

Lalage schreef:In de katholieke kerk doen ze nog veel korter (maar de preken die ik daar heb gehoord waren nogal vaag, zo van: wees lief voor je naaste).

Dat klinkt als een duidelijk statement... wees lief voor je naaste.
En nog optimistischer dan sommige doempraat die ik heb gehoord in sommige protestantse kerken waar ik ben geweest.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 feb 2003 10:47

Storyteller schreef:
Lalage schreef:In de katholieke kerk doen ze nog veel korter (maar de preken die ik daar heb gehoord waren nogal vaag, zo van: wees lief voor je naaste).

Dat klinkt als een duidelijk statement... wees lief voor je naaste.
En nog optimistischer dan sommige doempraat die ik heb gehoord in sommige protestantse kerken waar ik ben geweest.

Ik heb toch liever een preek in de trant van: We nemen dit bijbelstukje, dat betekent dit en dat en in de praktijk komt het hierop neer.

Simson

Berichtdoor Simson » 26 feb 2003 17:47

Lalage schreef:

Ik heb toch liever een preek in de trant van: We nemen dit bijbelstukje, dat betekent dit en dat en in de praktijk komt het hierop neer.

We nemen dit bijbelstukje, dat betekent dit en dat en in de praktijk komt er niets van terecht!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 feb 2003 18:38

Simson schreef:
Lalage schreef:

We nemen dit bijbelstukje, dat betekent dit en dat en in de praktijk komt er niets van terecht!

dan ga jij naar een andere kerk dan die ik regelmatig bezoek.

Simson

Berichtdoor Simson » 26 feb 2003 19:33

Ja klopt ik ging ook vast niet bij jou naar de kerk.
Goed dat ik dit ook weer eens hoor.
Ben zelf gestopt met kerk.

Mzzl,
Simson

Terug naar “Archief”