Moderator: Moderafo's
Dan moet je toch maar eens goed luisteren als ze het 5e gebod oplezen (en dat doen ze in een reformatorische gemeente...).Ho ho ho! Niet oordelen over anderen, alsjeblieft... Ik zit mijn hele leven (en dat is al heel wat jaren) in een 'reformatorische kerk' zoals jij waarschijnlijk bedoeld. Maar ik heb dit nog nooit horen zeggen! En ik weet ook zeker dat dit in de meeste kerken niet zo gezegd wordt! Waarom niet? Omdat dit niet in de bijbel staat... Geen beelden bij anderen proberen op te wekken die niet helemaal waar zijn! Wat jij zegt, is oproepen tot haat... En dat vind ik niet fair gezien de ernst van het onderwerp waar het over gaat (wel off-topic, maar goed).
Evelien schreef:Ga dan eerst even na wat voor deskundigheden hier op het forum zitten??? voor je de houding: "ik ben de enige met ervaring op dat gebied" toont!
Ik merk het helaas wel op binnen de refomatorische kerken dat zo gezegd gehandeld wordt. Nog steeds! Ook dat vaders en moeders hun kinderen slaan en vervolgens gaan de kinderen het huis uit omdat ze het niet meer zien zitten en dan krijgt men ineens medelijden met die vader of met die moeder omdat ze kinderen hen verlaten. Vindt je het gek als je vader of je moeder je zo mishandelt?
Afschuwelijk,
joepie schreef:Met betrekking tot het staken. Ik kan er niets anders uithalen dan wat er in Efezieërs staat. Dat je gehoorzaamheid aan je baas verschudigd bent.
En dat houd dus gewoon in dat je doet wat je baas je opdraagt. En bij mijn weten is dat nooit: Staken.
Raido schreef:Dan moet je toch maar eens goed luisteren als ze het 5e gebod oplezen (en dat doen ze in een reformatorische gemeente...).
Nee het is geen oproep tot haat, maar tot eerlijkheid, is het eerlijk om je kind te verkrachten en daarna met je vrome hoofd in de kerk liederen en psalmen te zingen tot Gods oneer? Je kunt God of Allah wel op zijn flikker geven, maar elk geloof wordt verminkt door de gelovigen...
Raptor schreef:joepie schreef:Met betrekking tot het staken. Ik kan er niets anders uithalen dan wat er in Efezieërs staat. Dat je gehoorzaamheid aan je baas verschudigd bent.
En dat houd dus gewoon in dat je doet wat je baas je opdraagt. En bij mijn weten is dat nooit: Staken.
Ook als dit lijnrecht tegen Gods woord ingaat? In dat geval zou ik ontslag nemen en inderdaad niet staken...
Floefloe schreef:Volgens mij stel je dat wanneer een vader zijn kinderen seksueel misbrukt hij niet langer gezien kan worden als een vader en dan dus het vijfde gebod niet meer op hem van toepassing is.
Wanneer een werkgever misbruik maakt van zijn werknemer, concludeer ik dan op grond van o.a. de door jouw aangehaalde tekst dat het vijfde gebod ook niet langer meer van toepassing is op de relatie tussen een werkgever en werknemer? En heb ik dan een goede stakingsgrond?
Raptor schreef:Floefloe schreef:
Volgens mij stel je dat wanneer een vader zijn kinderen seksueel misbrukt hij niet langer gezien kan worden als een vader en dan dus het vijfde gebod niet meer op hem van toepassing is.
Klopt, zie ook motivatie van joepie hierboven ergens...
Mijns inziens heb je nooit een goede stakingsgrond, want als die relatie niet meer van toepassing zou zijn, dan dien je ontslag te nemen... Staken wil zeggen dat je het ergens niet mee eens bent, maar toch onder die baas (m/v) wil blijven werken! Dat klinkt alleen al krom toch? Zoals joepie het zei, daar ben ik het volledig mee eens. Eerst praten onder vier ogen, geen verbetering? Dan ander werk zoeken... Dit is ook voluit bijbels!
Riska schreef:[quote=Raptor"]Floefloe schreef:
Volgens mij stel je dat wanneer een vader zijn kinderen seksueel misbrukt hij niet langer gezien kan worden als een vader en dan dus het vijfde gebod niet meer op hem van toepassing is.
Klopt, zie ook motivatie van joepie hierboven ergens...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten