Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Masturbatie is geen zonde .
jas schreef:Hannibal Lecter schreef:Maar in principe heeft joepie gelijk, en moeten we in de eerste plaats tot een schuldbelijdenis voor God komen. Daar heb ik overigens al moeite genoeg mee. En volgens mij krijgt God zo langzamerhand genoeg van mij, want ik verval steeds weer in de zonde.
God krijgt nooit genoeg van ons als we onze zonden oprecht voor Hem belijden. Daaruit blijkt juist Zijn ontzaglijke zondaarsliefde. Maar als wij onze zonden niet belijden, zal Hij ze ook niet vergeven.
Ik deed alleen jou even na hoor... en bewijs, als jij hier en daar wat dingen vandaan gaat rukken is dat toch niet mijn probleem? nu houd ik echt op in deze discussiejas schreef:Ik heb aangetoond dat het wel zonde is. Dat jij dat bewijs verwerpt is jouw zaak. Masturberen is gelijk aan hoererij. En aangezien ik met jouw hierover geen welles/nietes spelletje ga spelen, zou ik zeggen, doe je voordeel met wat geschreven is. Ik hoop dat het je nog eens tot zonde wordt voor het te laat is.
Rapidootje schreef:jas schreef:Hannibal Lecter schreef:Maar in principe heeft joepie gelijk, en moeten we in de eerste plaats tot een schuldbelijdenis voor God komen. Daar heb ik overigens al moeite genoeg mee. En volgens mij krijgt God zo langzamerhand genoeg van mij, want ik verval steeds weer in de zonde.
God krijgt nooit genoeg van ons als we onze zonden oprecht voor Hem belijden. Daaruit blijkt juist Zijn ontzaglijke zondaarsliefde. Maar als wij onze zonden niet belijden, zal Hij ze ook niet vergeven.
Dit vind ik een heel gevaarlijke opmerking. Dan moet dus je allerlaatste daad zijn, dat je oprecht je zonden belijdt, anders zul je altijd met onvergeven zonden blijven zitten? Dat is echt niet zo.
kurtyo schreef:Ik vind het wel grappig dat iemand die zich Hannibal Lecter noemt zo strikt is wat betreft homoseksuele contacten veroordelen vanuit de schrift. Maar dat is maar een zijsprongetje mijnerzijds.
Hannibal Lecter schreef:Tja, waarom kijk je films, waarom luister je popmuziek, waarom ga je naar de kroeg...
Entertainment. Mensen zoeken toch altijd naar vermaak? Ik ook.
Of bedoel je dat ik bepaalde films niet zou moeten kijken? Maar waar leg je dan de grens?
Lijkt me een aparte discussie waard...
Lalage schreef:Hannibal Lecter schreef:Tja, waarom kijk je films, waarom luister je popmuziek, waarom ga je naar de kroeg...
Entertainment. Mensen zoeken toch altijd naar vermaak? Ik ook.
Of bedoel je dat ik bepaalde films niet zou moeten kijken? Maar waar leg je dan de grens?
Lijkt me een aparte discussie waard...
Je zegt zelf dat je foute films kijkt en dat dat zondig is. Of ik dat ook vind maakt dan even niet uit.
Raido schreef:Ik deed alleen jou even na hoor... en bewijs, als jij hier en daar wat dingen vandaan gaat rukken is dat toch niet mijn probleem? nu houd ik echt op in deze discussie
Lalage schreef:Waarom doe je dat dan Hannibal? Dat masturberen kan ik me nog wel voorstellen dat je het lastig vindt om niet te doen, maar film kijken kan je toch wel skippen?
jas schreef:Rapidootje schreef:
Dit vind ik een heel gevaarlijke opmerking. Dan moet dus je allerlaatste daad zijn, dat je oprecht je zonden belijdt, anders zul je altijd met onvergeven zonden blijven zitten? Dat is echt niet zo.
Ik wil hiermee het verschil aantonen tussen een wedergeborene die vanuit zijn nieuw leven de zonde haat, met een onwedergeborene die de zonde vanuit zijn vlees koestert.
Ik weet ook wel, dat onze zonden door God allemaal vergeven zijn of worden als we wedergeboren worden. Het voorbeeld wat je zegt over David is het beste bewijs. Lees maar wat David zegt in Ps. 51.
"Toen de profeet Nathan tot hem was gekomen, nadat hij tot Bathseba was ingegaan. Wees mij genadig o God! naar Uw goedertierenheid; delg mijn overtreding uit, naar de grootheid Uwer barmhartigheden.
(...) Want ik ken mijn overtredingen, en mijn zonde is steeds voor mij".
En in Ps. 32:5; "Mijn zonde maakte ik U bekend, en mijn ongerechtigheid bedekte ik niet. Ik zeide: Ik zal belijdenis van mijn overtredingen doen voor den Heere; en Gij vergaaft de ongerechtigheid mijner zonden. Sela".
Jas schreef:Ik zie veel taal tevoorschijn komen, waarvan duidelijk is dat het geen taal is van wedergeboren christenen. Dat weet ik, omdat ik zelf nog veel erger geweest ben. Ik weet dus wat vleselijk leven is.
Maar als de Heere een kinderlijke vreze in ons hart legt, en we dus ook weten wat geestelijk leven is, dan wordt niet alleen dat zonde waarvan overduidelijk is dat het zonde is, maar ook datgene waarmee we ons door het bedrijven ervan van God voelen afgescheiden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten