masturberen is net zo zondig als homoseksualiteit.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 23 dec 2004 10:56

Raido schreef:Dus jij hebt echt alleen seks met je man omdat je zoveel van hem houdt? en niet omdat je het zelf lekker en fijn vind?

Waarom zou het houden van en het ook lekker en fijn vinden niet samen kunnen gaan?
Juist omdat we van elkaar houden is het fijn.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: tekstenfietserij II

Berichtdoor jas » 23 dec 2004 11:11

Dikberkhout schreef:Overigens kan ik niet op alles ingaan. De lezers moeten zelf maar oordelen. Als ik alles wat je schrijft uitgebreid moet gaan weerleggen ben ik nog een week bezig.

Ja, ik kan ook niet op alle onzin en loze beschuldigingen van jou ingaan. Ik blijf erbij dat ik geen teksten heb aangehaald die er niet toe doen. Ik heb net een stuk gepost met een citaat uit de Catechismus van J. Bavinck, die hetzelfde beweert als ik. Ik bevind me dus nog niet in zulk gek gezelschap.
Dikberkhout schreef:En over de verwijzing naar homoseksuelen: JIJ schreef dat dat op dit forum de aandacht afleidde! Dus dan zou het je sieren als je dat terugnam in plaats van een nieuwe oncontroleerbare bewering te doen. Ik citeer maar even ten bewijs:

Waarom neemt iedereen zo'n gepantserde, zelfverdedigende (en zelfbevredigende) houding aan? Ik zeg toch met mijn stelling niet dat masturbatie zondig is? Ik zeg alleen dat wanneer homoseks fout is, masturberen ook fout is.

Ik neem geen letter terug van wat ik geschreven heb. Mijn overtuiging is idd dat mastuberen zondig is en homoseks evenzeer. Waar ik van kots is dat de zgn. vromen het kennelijk wel nodig vinden om hun homoseksuele broeders te veroordelen, maar niet bij de beerput van hun eigen ziel naar binnen blikken.
Dikberkhout schreef:Overigens is het de vraag of het onderwerp nou zo erg leeft, of dat de forummers zich gewoon ergeren aan de rare verhalen die hier worden opgehangen. Wat mij betreft het laatste. Ik houd toch al niet zo van onzindelijk redeneren en bovengenoemd bijbelfietsen is naar mijn idee HET voorbeeld daarvan. Maar goed, dat kan ik mis hebben.

Wat jij rare verhalen vindt is gewoon een bewijsvoering zien te vinden vanuit de Bijbel. En idd, telkens wanneer de éne wordt afgewimpeld kom ik met een andere. En ik zou ook zo kunnen doorgaan, want de Bijbel veroordeelt alle vleselijk genot buiten het huwelijk, zo moeilijk is het dus niet om bewijs te vinden. Het probleem zit hem niet in het feit dat de Bijbel zwijgt over masturbatie, maar over de erkenning van de teksten die je daarop zou kunnen betrekken. En al zou er van alle teksten die ik genoemd heb, maar één zijn die me in het gelijk stelt, dan is dat voldoende voor de eeuwige rampzaligheid. Let wel, het gaat mij er niet om mijn broeders te veroordelen, maar om ze te waarschuwen dat homoseksualiteit niet het enige kwaad in de wereld is.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

joepie

Berichtdoor joepie » 23 dec 2004 11:17

jas schreef: Waar ik van kots is dat de zgn. vromen het kennelijk wel nodig vinden om hun homoseksuele broeders te veroordelen, maar niet bij de beerput van hun eigen ziel naar binnen blikken.

En ben je die hier tegen gekomen dan??? Want je uit nogal geen beschuldiging.
Ook ik vind seksualiteit tussen mensen van hetzelfde geslacht zondig, net zoals masturbatie, en belasting ontduiken, roken, door rood licht rijden, te hard rijden en zo kan ik nog wel een hele tijd door gaan.
Maar wat ik niet begrijp (nog steeds niet) is wat je nu eigenlijk met dit topic wil.
Dan mensen hun masturbatie zonde hier gaan opnoemen.
Dat mensen hun andere zonde hier opnoemen.
Dat we erkennen dat de ene zonde net zo is als de andere zonde.
Ik snap het gewoon niet wat je nu wil.

Dikberkhout
Verkenner
Verkenner

sorry

Berichtdoor Dikberkhout » 23 dec 2004 11:23

Sorry Jas,

Maar dit antwoord bevat halve -en mitsdien oneerlijke- citaten van jezelf -zo kan ik het ook, je moet jezelf wel goed citeren!!!- en gaat verder niet in op de belangrijkste punten. Het betreft grotendeels twee slotopmerkingen die de kern van de zaak niet raken.

Ik heb inhoudelijk twee teksten weerlegd en het is onzin dat je de andere goed gemotiveerd hebt. Op mijn weerlegging ben je niet ingegaan. Dan moet je niet klagen over de hardheid van mijn hart. Want je bent zelf hardhorend. Terecht hebben al verschillende deelnemers afgehaakt met de conclusie dat jou logisch inzicht kennelijk afwijkt van dat van andere mensen of dat je erg eigenwijs bent. Het spijt me dat ik het moet zeggen. Als de moderators het niet zouden accepteren dan zal ik wel iets fout gezegd hebben.

En verder vind ik dat mijn hele betoog nog overeind staat.

Hannibal Lecter
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannibal Lecter » 23 dec 2004 11:24

Volgens mij bedoelt Jas het volgende:
Hannibal Lecter schreef:Ik ben het met Jas eens dat er een sterke hypocrisie heerst wanneer het hierover gaat. Het punt is echter, dat homosexualiteit vaak naar buiten toe wordt uitgeleefd, terwijl masturbatie verborgen blijft. Verborgen zonden zijn uiteraard net zo fout als openlijke zonden, maar het toepassen van kerkelijke tucht (en dat is waar Jas volgens mij op doelt) is vrijwel onmogelijk als het gaat om verborgen zonden.

Homosexualiteit wordt sterk veroordeelt in onze kringen. Er wordt zelfs kerkelijke tucht toegepast op homo's, bijv. door hen uit te sluiten van het Heilig Avondmaal.

Ik proef uit Jas' woorden dat hij dat onterecht vindt, en ik vind dat ook. Deels. Want zoals ik hierboven zeg, is homosexualiteit vaak een openbare zonde. Een gemeente wéét dat je homo bent. Een gemeente weet niet dat je masturbeert.

De (ongeschreven) regel is dat openlijke zonden onder kerkelijke tucht vallen, en bedekte zonden niet. Daarmee wordt echter niet gesteld dat openlijke zonden erger zijn dan bedekte zonden! Ik denk echter wel dat daar juist een deel van de hypocrisie uit voort komt.
Laatst gewijzigd door Hannibal Lecter op 23 dec 2004 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 dec 2004 11:24

Jas wil dat de mensen die homosexualiteit zonde vinden, ook masturbatie zonde vinden, er vanuitgaand dat die hypocrieten zelf masturberen en homoseks zonde vinden. Ofwel het werpen van stenen naar anderen terwijl je zelf fout bent.

*wat zoek ik dan nog in deze topic*
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Dikberkhout
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dikberkhout » 23 dec 2004 11:32

Ik snap prima wat Jas bedoelt, maar ik ben het alleen met een groot deel van zijn argumenten oneens, en vooralsnog ook met zijn conclusie.

joepie

Berichtdoor joepie » 23 dec 2004 11:36

Hannibal Lecter schreef:Volgens mij bedoelt Jas het volgende:
Hannibal Lecter schreef:Ik ben het met Jas eens dat er een sterke hypocrisie heerst wanneer het hierover gaat. Het punt is echter, dat homosexualiteit vaak naar buiten toe wordt uitgeleefd, terwijl masturbatie verborgen blijft. Verborgen zonden zijn uiteraard net zo fout als openlijke zonden, maar het toepassen van kerkelijke tucht (en dat is waar Jas volgens mij op doelt) is vrijwel onmogelijk als het gaat om verborgen zonden.

Homosexualiteit wordt sterk veroordeelt in onze kringen. Er wordt zelfs kerkelijke tucht toegepast op homo's, bijv. door hen uit te sluiten van het Heilig Avondmaal.

Ik proef uit Jas' woorden dat hij dat onterecht vindt, en ik vind dat ook. Deels. Want zoals ik hierboven zeg, is homosexualiteit vaak een openbare zonde. Een gemeente wéét dat je homo bent. Een gemeente weet niet dat je masturbeert.

De (ongeschreven) regel is dat openlijke zonden onder kerkelijke tucht vallen, en bedekte zonden niet. Daarmee wordt echter niet gesteld dat openlijke zonden erger zijn dan bedekte zonden! Ik denk echter wel dat daar juist een deel van de hypocrisie uit voort komt.

Hoezo is homoseksualiteit een openbare zonde? Kun je zien of twee van het gelijke geslacht met elkaar seksualiteit delen?
Waaraan dan?

Hannibal Lecter
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannibal Lecter » 23 dec 2004 11:45

joepie schreef:
Hannibal Lecter schreef:Volgens mij bedoelt Jas het volgende:

Hoezo is homoseksualiteit een openbare zonde? Kun je zien of twee van het gelijke geslacht met elkaar seksualiteit delen?
Waaraan dan?

Nee. Maar je weet vaak wel of iemand homo is of niet. Of dat ook in de daad wordt uitgevoerd, kun je natuurlijk niet zien. Het ligt echter voor de hand dat een kerkenraad daar naar vraagt, wanneer er sprake is van tuchtuitoefening.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 dec 2004 11:46

Ofwel jij plijt ervoor dat mensen die masturberen openbaar schuldbelijdenis moeten doen? dan wordt het druk voorin de kerk :)

Maar even een ander punt, seks is iets tussen twee mensen, lichaam in lichaam, als je man je dan bevredigd met een vibrator of een of ander hulpmiddel, is dit dus ook zonde?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 dec 2004 12:00

joepie schreef:
Raido schreef:Dus jij hebt echt alleen seks met je man omdat je zoveel van hem houdt? en niet omdat je het zelf lekker en fijn vind?

Waarom zou het houden van en het ook lekker en fijn vinden niet samen kunnen gaan?
Juist omdat we van elkaar houden is het fijn.

Juist. Maar het kan ook apart. Je kunt seks hebben voor de ander, terwijl het voor jezelf niet zo hoeft. Je kunt ook seks hebben omdat je het zelf lekker vindt en niet omdat je van de ander houdt. Het eerste lijkt me niet zo'n ramp, het tweede is niet gezond.

maar goed we hadden het over zelfbevrediging ;)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 23 dec 2004 12:21

joepie schreef:
jas schreef: Waar ik van kots is dat de zgn. vromen het kennelijk wel nodig vinden om hun homoseksuele broeders te veroordelen, maar niet bij de beerput van hun eigen ziel naar binnen blikken.

En ben je die hier tegen gekomen dan??? Want je uit nogal geen beschuldiging.
Ook ik vind seksualiteit tussen mensen van hetzelfde geslacht zondig, net zoals masturbatie, en belasting ontduiken, roken, door rood licht rijden, te hard rijden en zo kan ik nog wel een hele tijd door gaan.
Maar wat ik niet begrijp (nog steeds niet) is wat je nu eigenlijk met dit topic wil.
Dan mensen hun masturbatie zonde hier gaan opnoemen.
Dat mensen hun andere zonde hier opnoemen.
Dat we erkennen dat de ene zonde net zo is als de andere zonde.
Ik snap het gewoon niet wat je nu wil.

Wel, uit de reacties hier blijkt gewoon overduidelijk dat de meesten masturbatie geen zonde vinden maar die zelfs koesteren. Dat vind ik allemaal prima, maar dan moet de ger. gezindte gewoon tot in der eeuwigheid zn mond houden over homoseksualiteit. Dat immers, is weliswaar zonde, maar niet minder dan masturbatie. Alleen dat laatste daar hoor je niemand over. Ik wil het verhaal van de splinter in het oog van onze naaste en de balk in ons eigen oog duidelijk maken. Ik snap trouwens niet dat je niet begrijpt wat ik met dit topic wil, want dat moet uit alle postings nou toch langzamerhand wel duidelijk geworden zijn.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: sorry

Berichtdoor jas » 23 dec 2004 12:29

Dikberkhout schreef:Sorry Jas,

Maar dit antwoord bevat halve -en mitsdien oneerlijke- citaten van jezelf -zo kan ik het ook, je moet jezelf wel goed citeren!!!- en gaat verder niet in op de belangrijkste punten. Het betreft grotendeels twee slotopmerkingen die de kern van de zaak niet raken.

Ik heb inhoudelijk twee teksten weerlegd en het is onzin dat je de andere goed gemotiveerd hebt. Op mijn weerlegging ben je niet ingegaan. Dan moet je niet klagen over de hardheid van mijn hart. Want je bent zelf hardhorend. Terecht hebben al verschillende deelnemers afgehaakt met de conclusie dat jou logisch inzicht kennelijk afwijkt van dat van andere mensen of dat je erg eigenwijs bent. Het spijt me dat ik het moet zeggen. Als de moderators het niet zouden accepteren dan zal ik wel iets fout gezegd hebben.

En verder vind ik dat mijn hele betoog nog overeind staat.

Ik ben van mening dat ik door alle postings heen mijn mening al geheel duidelijk gemaakt heb. Ook het waarom van het citeren van de teksten. Ik ga dat dus allemaal niet nog eens doen. Het probleem is dat mensen vaak een topic binnenvallen, niet de moeite nemen om alles door te nemen, en dan van alles gaan roepen.
Wat je zegt over afhaken, ach dat is niet zo vreemd. Dat kan ook betekenen dat er geen weerdwoord is.
"Maar zij, dit horende, en van hun geweten overtuigd zijnde, gingen uit, de één na de andere". Joh. 8:9

Dikberkhout
Verkenner
Verkenner

twee keer gelezen

Berichtdoor Dikberkhout » 23 dec 2004 12:36

Ik ben van mening dat ik door alle postings heen mijn mening al geheel duidelijk gemaakt heb. Ook het waarom van het citeren van de teksten. Ik ga dat dus allemaal niet nog eens doen. Het probleem is dat mensen vaak een topic binnenvallen, niet de moeite nemen om alles door te nemen, en dan van alles gaan roepen.
Wat je zegt over afhaken, ach dat is niet zo vreemd. Dat kan ook betekenen dat er geen weerdwoord is.
"Maar zij, dit horende, en van hun geweten overtuigd zijnde, gingen uit, de één na de andere". Joh. 8:9

Neem me niet kwalijk, ik heb al jou postings tenminste twee keer gelezen, en een groot deel drie keer. Dat is wel nodig ook. En verder heb ik de gehele topic gevolgd zowel voor als na het schrijven. Dit soort ongefundeerde beschuldigingen slaan nergens op. Noem liever een voorbeeld van een inadequate reactie.

En dat ik geen weerwoord zou hebben is echt schandalig. De uitgebreidste weerleggingen van je betoog op dit forum zijn van mijn hand, en je hebt er nog niets!!! tegenin gebracht. Ik zou graag zien dat de forumbeheerders dit soort ongefundeerde beschuldigingen verwijderen. Ik vind dat je woorden niet met aangenaamheid zijn. Het is integendeel pure laster. Wellicht zou je kunnen beginnen met het reformeren van je eigen leven in plaats van anderen te vermanen.

Het zou goed zijn als alle berichten van Jas vooraf worden gescreend.

Hannibal Lecter
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannibal Lecter » 23 dec 2004 12:50

Raido schreef:Ofwel jij plijt ervoor dat mensen die masturberen openbaar schuldbelijdenis moeten doen? dan wordt het druk voorin de kerk :)

Zonder gekheid, daar zou best wat voor te zeggen zijn. Ik zou i.i.g. vooraan moeten staan.

Terug naar “Archief”