Dikberkhout schreef:Overigens kan ik niet op alles ingaan. De lezers moeten zelf maar oordelen. Als ik alles wat je schrijft uitgebreid moet gaan weerleggen ben ik nog een week bezig.
Ja, ik kan ook niet op alle onzin en loze beschuldigingen van jou ingaan. Ik blijf erbij dat ik geen teksten heb aangehaald die er niet toe doen. Ik heb net een stuk gepost met een citaat uit de Catechismus van J. Bavinck, die hetzelfde beweert als ik. Ik bevind me dus nog niet in zulk gek gezelschap.
Dikberkhout schreef:En over de verwijzing naar homoseksuelen: JIJ schreef dat dat op dit forum de aandacht afleidde! Dus dan zou het je sieren als je dat terugnam in plaats van een nieuwe oncontroleerbare bewering te doen. Ik citeer maar even ten bewijs:
Waarom neemt iedereen zo'n gepantserde, zelfverdedigende (en zelfbevredigende) houding aan? Ik zeg toch met mijn stelling niet dat masturbatie zondig is? Ik zeg alleen dat wanneer homoseks fout is, masturberen ook fout is.
Ik neem geen letter terug van wat ik geschreven heb. Mijn overtuiging is idd dat mastuberen zondig is en homoseks evenzeer. Waar ik van kots is dat de zgn. vromen het kennelijk wel nodig vinden om hun homoseksuele broeders te veroordelen, maar niet bij de beerput van hun eigen ziel naar binnen blikken.
Dikberkhout schreef:Overigens is het de vraag of het onderwerp nou zo erg leeft, of dat de forummers zich gewoon ergeren aan de rare verhalen die hier worden opgehangen. Wat mij betreft het laatste. Ik houd toch al niet zo van onzindelijk redeneren en bovengenoemd bijbelfietsen is naar mijn idee HET voorbeeld daarvan. Maar goed, dat kan ik mis hebben.
Wat jij rare verhalen vindt is gewoon een bewijsvoering zien te vinden vanuit de Bijbel. En idd, telkens wanneer de éne wordt afgewimpeld kom ik met een andere. En ik zou ook zo kunnen doorgaan, want de Bijbel veroordeelt alle vleselijk genot buiten het huwelijk, zo moeilijk is het dus niet om bewijs te vinden. Het probleem zit hem niet in het feit dat de Bijbel zwijgt over masturbatie, maar over de erkenning van de teksten die je daarop zou kunnen betrekken. En al zou er van alle teksten die ik genoemd heb, maar één zijn die me in het gelijk stelt, dan is dat voldoende voor de eeuwige rampzaligheid. Let wel, het gaat mij er niet om mijn broeders te veroordelen, maar om ze te waarschuwen dat homoseksualiteit niet het enige kwaad in de wereld is.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )