Moderator: Moderafo's
Collateral schreef:caprice schreef:Dat hoeft niet, maar heeft iemand die wedergeboren is dan gelijk een zekerheid (des geloofs)?
Voorzover ik weet zijn er wel oudvaders die dit beweren. Waarom zou God je die zekerheid niet geven, als je Zijn kind ben?
caprice schreef:quote="Zareb"]caprice schreef:Bekering is niet hetzelfde als zekerheid daarover.
is dat zo? Dus als God een mens bekeerd laat Hij men eerst nog een poosje in onzekerheid?
caprice schreef:Collateral schreef:caprice schreef:Dat hoeft niet, maar heeft iemand die wedergeboren is dan gelijk een zekerheid (des geloofs)?
Voorzover ik weet zijn er wel oudvaders die dit beweren. Waarom zou God je die zekerheid niet geven, als je Zijn kind ben?
Om je klein te houden, dat je niet hoogmoedig wordt en ermee gaat pronken.
Dat is ook verschillend per karakter natuurlijk.
Pucca schreef:caprice schreef:Collateral schreef:caprice schreef:Dat hoeft niet, maar heeft iemand die wedergeboren is dan gelijk een zekerheid (des geloofs)?
Om je klein te houden, dat je niet hoogmoedig wordt en ermee gaat pronken.
Dat is ook verschillend per karakter natuurlijk.
dusseh... God wil ook niet dat andere mensen kunnen zien hoe ZEKER jij door HEM bent?? kwee nie hoor, maar ben niet trots op meZELF dat ik kind van God ben... GOD heeft het tog gedaan??!
Jezelf wegcijferen hoort namelijk bij bekering...![]()
weet je nog? (afsterven van de oude mens)
caprice schreef:Yael schreef:maar geloofszekerheid is wel een kenmerk van Gods volk, want in het ware geloof zelf is geen twijfel.
Dat klopt wel, ja.
Tabitha schreef:caprice schreef:Yael schreef:maar geloofszekerheid is wel een kenmerk van Gods volk, want in het ware geloof zelf is geen twijfel.
Dat klopt wel, ja.
En Johannes dan?? Die stuurde ook zijn dienstbode op Jezus aan om te vragen of hij wel echt de messias was...
En Thomas dan??
Waren dat geen ware gelovigen??
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten