gij zult niet doden....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Collateral

Berichtdoor Collateral » 06 dec 2004 02:29

rosechild schreef:[Quote-tags toegevoegd voor de duidelijkheid...]
Collateral schreef:Ik vind dat het eten van dieren niet per definitie verkeerd is. Als je om je heen kijkt in de natuur zie je dat dieren onderling elkaar doodmaken bij het leven. Wij mensen zijn nu eenmaal wat slimmer dan dieren en weten gelukkig in het algemeen het opgegeten worden te voorkomen.

sorry, maar wij mensen slimmer? de dieren zijn niet degenen die de aarde kapot maken met al die schadleijke gassen, zij zijn niet degenen die al die stukken regnwoud kappen en ga zo maar door.

wij slimmer?! kerel doe je ogen eens open. Misschien zul je dan zien dat de mens de aarde kapot maakt. Weet niet of jij jezelf dan slim noemt....

Ach ja. Ik heb mijn ogen opengedaan en nu zie ik het! Wij mensen staan aan de top van de voedselketen omdat we dommer zijn dan alle dieren. We zijn zo dom, dat geen dier ons wil eten. Ironisch eigenlijk, dat wij mensen de term 'intelligentie' bedacht hebben en snappen wat intelligentie inhoudt, terwijl al die slimmere dieren dat niet snappen. Maar misschien houden ze alleen maar de schijn op dat ze het niet snappen. Oeps, straks krijgen we nog te maken met Animal Farm-achtige praktijken. :o

Nee, rosechild, ik snap best wat je bedoelt. Maar je moet slimheid/intelligentie niet verwarren met egoïsme of kortzichtigheid...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 dec 2004 09:05

Noodzaak ... wat is noodzaak, het eten van dieren, of monogaam leven. Alle twee zijn ze gewoon niet echt belangrijk meer, in mijn ogen. Toch blijf ik lekker dieren eten en monogaam, waarom. Tja, omdat ik me er zo lekker bij voel, waarom zou ik geen dieren eten? Ik ga net zo lang wachten tot roofdieren geen mensen meer eten, en dan ga ik geen dieren meer eten ;-)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

CIV

Berichtdoor CIV » 12 dec 2004 11:47

Raido schreef:Noodzaak ... wat is noodzaak, het eten van dieren, of monogaam leven. Alle twee zijn ze gewoon niet echt belangrijk meer, in mijn ogen. Toch blijf ik lekker dieren eten en monogaam, waarom. Tja, omdat ik me er zo lekker bij voel, waarom zou ik geen dieren eten? Ik ga net zo lang wachten tot roofdieren geen mensen meer eten, en dan ga ik geen dieren meer eten ;-)

als hun niet stoppen stop ik ook niet, lekker puh.
mensen hebben nog zoiets als een bewustzijn. mensen kunnen kiezen en er voor om te doden, dieren volgen puur een instinkt.

rosechild
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rosechild » 17 dec 2004 10:04

Collateral schreef:
rosechild schreef:[Quote-tags toegevoegd voor de duidelijkheid...]
Collateral schreef:Ik vind dat het eten van dieren niet per definitie verkeerd is. Als je om je heen kijkt in de natuur zie je dat dieren onderling elkaar doodmaken bij het leven. Wij mensen zijn nu eenmaal wat slimmer dan dieren en weten gelukkig in het algemeen het opgegeten worden te voorkomen.

sorry, maar wij mensen slimmer? de dieren zijn niet degenen die de aarde kapot maken met al die schadleijke gassen, zij zijn niet degenen die al die stukken regnwoud kappen en ga zo maar door.

wij slimmer?! kerel doe je ogen eens open. Misschien zul je dan zien dat de mens de aarde kapot maakt. Weet niet of jij jezelf dan slim noemt....

Ach ja. Ik heb mijn ogen opengedaan en nu zie ik het! Wij mensen staan aan de top van de voedselketen omdat we dommer zijn dan alle dieren. We zijn zo dom, dat geen dier ons wil eten. Ironisch eigenlijk, dat wij mensen de term 'intelligentie' bedacht hebben en snappen wat intelligentie inhoudt, terwijl al die slimmere dieren dat niet snappen. Maar misschien houden ze alleen maar de schijn op dat ze het niet snappen. Oeps, straks krijgen we nog te maken met Animal Farm-achtige praktijken. :o

Nee, rosechild, ik snap best wat je bedoelt. Maar je moet slimheid/intelligentie niet verwarren met egoïsme of kortzichtigheid...

denk dat ik hier niks verwar, ik vind het alleen achterlijk dat jij je als mens zijnde zo superieur voelt.
gods hand creeërt prachtige dingen

Collateral

Berichtdoor Collateral » 17 dec 2004 10:19

rosechild schreef:denk dat ik hier niks verwar, ik vind het alleen achterlijk dat jij je als mens zijnde zo superieur voelt.

Hmm, ik vraag me af waar jij vandaan haalt dat ik me superieur voel. Ik heb alleen gezegd dat mensen wat slimmer zijn dan dieren. Als hier iemand zich hier superieur voelt moet jij het zijn, want jij ziet mij als iemand die zijn ogen moet openen en van een achterlijk superieuriteitsgevoel blijk geeft. Dream on. :)

Terug naar “Archief”