rosechild schreef:[Quote-tags toegevoegd voor de duidelijkheid...]Collateral schreef:Ik vind dat het eten van dieren niet per definitie verkeerd is. Als je om je heen kijkt in de natuur zie je dat dieren onderling elkaar doodmaken bij het leven. Wij mensen zijn nu eenmaal wat slimmer dan dieren en weten gelukkig in het algemeen het opgegeten worden te voorkomen.
sorry, maar wij mensen slimmer? de dieren zijn niet degenen die de aarde kapot maken met al die schadleijke gassen, zij zijn niet degenen die al die stukken regnwoud kappen en ga zo maar door.
wij slimmer?! kerel doe je ogen eens open. Misschien zul je dan zien dat de mens de aarde kapot maakt. Weet niet of jij jezelf dan slim noemt....
Ach ja. Ik heb mijn ogen opengedaan en nu zie ik het! Wij mensen staan aan de top van de voedselketen omdat we dommer zijn dan alle dieren. We zijn zo dom, dat geen dier ons wil eten. Ironisch eigenlijk, dat wij mensen de term 'intelligentie' bedacht hebben en snappen wat intelligentie inhoudt, terwijl al die slimmere dieren dat niet snappen. Maar misschien houden ze alleen maar de schijn op dat ze het niet snappen. Oeps, straks krijgen we nog te maken met Animal Farm-achtige praktijken.

Nee, rosechild, ik snap best wat je bedoelt. Maar je moet slimheid/intelligentie niet verwarren met egoïsme of kortzichtigheid...