Is onze kennis een geschenk van God of een zonde?
God maakte de mens, maar wie maakte de machine?
Als er een aantal reacties zijn zal ik zelf ook mijn standpunten geven, maar eerst ben ik benieuwd hoe jullie erover denken.

Moderator: Moderafo's
Sommige 'foute' uivindingen kunnen wel voor iets goeds gebruikt worden (kan even geen concreet voorbeeld noemen)
Thedudehimself schreef:Technologie zelf is niet fout. Alles wat in deze schepping opgesloten zit is en komt van God. De fout zit hem meer in de mens die de techniek toepast. Kernenergie kan goed zijn... je kunt er mensen mee genezen, schone energie mee opwekken (een milieuactivist zal mij nu een kopje kleiner maken)... maar je kunt het ook gebruiken om een atoombom te maken en die vervolgens op Hiroshima gooien. Hetzelfde geldt voor een simpel iets als een mes of een T.V. De zonde zit in de mens, en niet in Gods schepping. De mens zondigt en niet de natuur.
Cybercurse schreef: Wacht even, het kwaad zit ook in de schepping opgesloten, denk aan de zondige mens (sinds de zondeval, maar dat maakt weinig uit in dit geval). Bepaalde technieken bieden ongelooflijk veel kansen voor de duivel (neem nou bijv. internet), terwijl dit medium door God 'minder wordt gebruikt' zoals het nu lijkt.
ps. milieuactivisten zijn toch dom
Storyteller schreef:Hoe denken jullie over techniek en vooruitgang in de wetenschap?
Is onze kennis een geschenk van God of een zonde?
God maakte de mens, maar wie maakte de machine?
Als er een aantal reacties zijn zal ik zelf ook mijn standpunten geven, maar eerst ben ik benieuwd hoe jullie erover denken.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten