Nog meer nieuws over de magnumactie (kreeg ik via de mail)
Geachte belangstellenden,
Vandaag hebben een paar van ons een gesprek gehad met Unilever over de
Magnum-campagne. Aanwezig vanuit Unilever (of beter gezegd,
dochteronderneming Iglo Mora) waren de marketingmanager ijs, Robert Hein
Schermers en zijn collega Lieke van de Spijker. Het gesprek, waarom we eerst
gevraagd hadden, maar wat geweigerd was, vond plaats in een open sfeer. Wij hadden het idee dat er van hun kant echt geprobeerd werd om onze bezwaren te begrijpen en we hopen dat we duidelijk hebben gemaakt wat onze bezwaren zijn.
Wij zijn dankbaar voor het gebed van diegenen die wisten van het
gesprek en kijken uit hoe het verder zal gaan.
Morgen (donderdag) staan enkelen van ons voor het Unilever hoofdkantoor, als
daar om 11.30 uur de persconferentie voor de jaarcijfers wordt gehouden.
Voor de pers is een speciale 'factsheet' voorbereid, die antwoord geeft op
vragen van de pers. We willen niet demonstreren, maar de pers informeren
over onze bezwaren. U bent daar van harte welkom. Mensen van ons zijn
aanwezig van ca. 10.00 uur tot 12.00 uur.
De fact sheet zal in de loop van de week ook op onze website verschijnen.
Wist u dat u daar ook de afbeeldingen in kleur kunt vinden van de
verpakkingen van Unilever, inclusief de correspondentie en het laatste
nieuws?
www.cftnederland.nl
Wat willen we u verder vragen:
Bid verder voor deze actie. We merken dat de Heere God het tot nog toe
gezegend heeft en we zien uit naar hoe het verder gaat.
Als u antwoord hebt gehad van Unilever op een eerste brief, en dat antwoord
was niet bevredigend, schrijft u dan alstublieft opnieuw.
Roep anderen op om te schrijven (bijvoorbeeld met een stukje in het
kerkblad). Een directe link naar de afbeeldingen is:
www.cftnederland.nl/afbeeldingen.htm
Benader christelijke ondernemers (horeca en detailhandel) die klant zijn van Unilever en vraag hun om hun bezorgdheid per brief te uiten.
Met groet,
namens CFT Nederland,
Frans Gunnink