waar leef jij voor?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

waar leef jij voor?

Berichtdoor hijwel » 29 nov 2004 18:06

Voor wie, wat of waarvoor leef jij?
de zin, je doel... vertel het hier..
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 nov 2004 22:47

Ik vraag me altijd af waarom God mensen heeft gemaakt en waarom ik hier leef. Ik heb geen idee... Daarom is het doel in mijn leven God dienen en dan hoop ik maar dat ik er toch van tijd tot tijd van kan genieten.

DoIoRoK
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DoIoRoK » 30 nov 2004 00:22

Waarom ik leef? Geen idee.
Wat het doel is van het leven? Wist ik het maar.

Maar moet er wel een doel zijn? Je kunt toch ook prima leven zonder doel en zin in het leven?

DoIoRoK

caprice

Berichtdoor caprice » 30 nov 2004 06:23

Ik zie het leven als genadetijd om nog tot God bekeerd te worden. Dat de straf op de zondeval niet onmiddelijk intrad, maar God de mens nog een mogelijkheid tot verzoening met Hem gevende, nog omzag naar verloren mensenkinderen. Dáárom leven wij, om de mogelijkheid te hebben met God verzoend te worden.
Het leven is verder niet anders dan een gestadige dood.

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mapleleaf » 30 nov 2004 07:17

Net als caprice zie ik het leven als genadetijd waarin ik zondaar nog met God verzoend kan worden. Dagelijks probeer ik mijn leven zo te richten dat het aansluit op Gods geboden en Zijn inzettingen op grond van Zijn Woord.
En dat vind ik niet makkelijk want mijn hart is een hart vol van wereldse begeerten en gedachten. Zo weinig op de Heere gericht en ik vind zo weinig oprechte liefde, vreze en ootmoed in mijn eigen hart.
Het zal enkel genade zijn als er nog momenten zijn in mijn leven die tot eer van God strekken.

Pucca
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pucca » 30 nov 2004 07:36

een aanrader voor de mensen die het doel van hun leven niet in zien:
het boek van Rick Warrens doelgericht leven Heel sterk komen hier de doelen die je hebt in dit leven naar voren; wáárvoor je in hemelsnaam leeft. Lees het eens!!
Verblijd je in de Here!

Pucca
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pucca » 30 nov 2004 07:37

Verblijd je in de Here!

Rafaëlla
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rafaëlla » 30 nov 2004 09:22

Hoi Pucca,

Ik heb het boek gelezen en heb er zeker goede dingen uitgehaald, maar heb ook mijn kanttekeningen bij het boek.
Eén van de meest moeilijke dingen in het boek vond ik het stukje over experimenteren met je geestesgaven.
Das mijns inziens bijzonder gevaarlijk, zeker voor de mensen op wie je het uitprobeert.
Verder heeft het boek mij wat handvatten gegeven en weer wat opgefrist.

Wat is het doel van mijn leven.
God lief hebben boven alles en mijn naaste als mijzelf.
Pfffff, en dat vind ik me een partij moeilijk!
Das een doel waar ik een leven lang mee bezig ben.

God Bless, Rafaëlla
God grant me the serenity, to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference.

Pucca
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pucca » 30 nov 2004 11:26

Rafaëlla schreef:Hoi Pucca,

Ik heb het boek gelezen en heb er zeker goede dingen uitgehaald, maar heb ook mijn kanttekeningen bij het boek.
Eén van de meest moeilijke dingen in het boek vond ik het stukje over experimenteren met je geestesgaven.
Das mijns inziens bijzonder gevaarlijk, zeker voor de mensen op wie je het uitprobeert.
Verder heeft het boek mij wat handvatten gegeven en weer wat opgefrist.

Wat is het doel van mijn leven.
God lief hebben boven alles en mijn naaste als mijzelf.
Pfffff, en dat vind ik me een partij moeilijk!
Das een doel waar ik een leven lang mee bezig ben.

God Bless, Rafaëlla

Het komt op mij over alsof jij het als 'duister' ziet om je geestes gaven te gebruiken...
Zijn dat niet gaven van God zelf???? Die mag je dan toch niet ongebruikt laten???
Verblijd je in de Here!

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 30 nov 2004 12:10

Ja, waar leef ik voor... Ik weet het niet. Het is inderdaad zo dat het hele leven genadetijd is en dat ik die tijd moet gebruiken om met God verzoend te worden, maar ja wat breng ik daar van terecht. Ik ben daar zo weinig mee bezig, terwijl ik weet dat God toch het belangrijkste doel in het leven behoort te zijn. Maar op dit moment heb ik geen duidelijk doel in mijn leven, ik probeer van het leven te genieten zonder veel over de toekomst na te denken, soort struisvogel ofzo.. :?
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 30 nov 2004 12:43

Voor wie, wat of waarvoor leef jij?
de zin, je doel... vertel het hier..

Tja, eigenlijk een heleboel. Ik leef voor m'n werk, twee ondernemingen aansturen, een derde in opbouw. Ik leef voor m'n medewerkers, m'n honden (opzoek naar het perfecte hondenras voor protectiewerk, m'n Jack Russel africhten als narcoticahond), m'n vriendenkring, m'n kerk, voor m'n a.s partner, voor mijzelf. Voor allerlei activiteiten rond HIV-Aids bestrijding. Voor, en ga zo maar door... 'k kom elke dag tijd te kort.

Een doel, ach dat is zo vaag. Over 10 jaar stoppen met werken en dan permanent in Spanje gaan wonen is er 1. Meehelpen onze gemeente op te bouwen. Vloeiend Spaans leren, tijd vinden om m'n tuin eindelijk eens in orde te (laten) brengen. uiteindelijk komt het neer op met volle teugen genieten van hetgeen ik heb gekregen.

Caprice schreef: "Dáárom leven wij, om de mogelijkheid te hebben met God verzoend te worden."

Die mogelijkheid hebben wij gekregen. Juist daarom is mijn doel, op religieus vlak, Hem te loven. Want dat is onze taak. Hem groot te maken in je werk, in je hobby en ook als je lui op je ligbed in de zon ligt met een goed glas wijn.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 30 nov 2004 13:37

Het doel van mijn leven is dat mijn zonden weer verzoend worden door de Heere Jezus op aarde, om uiteindelijk weer verenigd te worden met God, de Vader, in de hemel. Hoe heerlijk zal dat zijn.

Ik leef om God te zoeken, iedere dag opnioeuw (met grote gebreken) en dat doe ik door Jezus te volgen , dat maakt mijn leven zinvol. DE tijden dat ik alleen mijn eigen weggetje volgde, liep uit op niets, op zinloosheid.
in deze wereld van leugens, zie ik de bijbel en de boodschap van Jezus, als de enige echte waarheid die mij vrij zal maken. Vrij van de zonden en van de aardse gebondenheid.

Leven met God, Jezus volgen is ook heel mooi, je komt tot je doel. Het is heel bijzonder en mooi om mee te maken dat je, als je je leven in Gods handen legt, je op de mooiste plaatsten uitkomt, plaatsen die jezelf nooit had bedacht. Dat God jou, met je gebreken, zonden en onzekerheid, in wilt zetten voor Zijn dienst. Die veranderingen vinden zo tastbaar plaats in je leven, dat je Zijn leiding ervaart. En als je het even niet meer ziet zitten, wordt je bemoedigend vanuit de bijbel, door ''toevallige'' gesprekken met mensen. Zodat je weet dat het goed is en je door mag gaan in vertrouwen op Hem.
Dan maakt het niet uit wat ik aan geld ga verdienen, of ik carriere zal maken of in een mooi huis zal wonen, of ik veel vrienden zal hebben, leven in vertrouwen op God, Zijn wil proberen te doen op de plek waar Hij mij brengt, is het enige wat voor mij echt telt.

Ik hoop en bid dat ik het mag worden, zijn en blijven: een lichtend licht in deze wereld. Daar wil ik voor leven.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Rafaëlla
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rafaëlla » 30 nov 2004 13:43

Pucca zegt:

Het komt op mij over alsof jij het als 'duister' ziet om je geestes gaven te gebruiken...
Zijn dat niet gaven van God zelf???? Die mag je dan toch niet ongebruikt laten???

Hoi Pucca,...das alles behalve waar.
Geestesgaven worden in de pinkstergemeenten er juist erg uitgelicht en belicht en aan alle kanten bekeken en benut.
Dus wat dat betrefd sta ik er niet 'duister' tegenover.
Maar neem nu bijvoorbeeld het voorbeeld profetie.
Iedereen kan wel de gave van profetie denken te hebben, maar als je niet weet hoe daarmee om te gaan, kunnen er wel bijzonder veel slachtoffers vallen.
Je kunt denken de gave van genezing te hebben gekregen van God en er vreselijk naast zitten.
Of je geloofd dat je de gave van demonen uitdrijven hebt gekregen en gaat daar op de geheel verkeerde manier mee om.
De schade is dan niet te overzien,...echt niet,...dat heb ik zelf mee gemaakt.
Snap je zo beter wat ik bedoelde?

God Bless, Rafaëlla
God grant me the serenity, to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 30 nov 2004 14:06

Voorwaar een interessante vraag. Waar leef je voor, waardoor leef, wat is je doel, waar richt je je op, waar streef je naar.

Ik ben van mening dat iedere mens streeft naar het geluk in zijn meest brede vorm. Een Atheist denkt het geluk hier op aarde te vinden. Een Christen denkt het geluk in het Hiernamaals te vinden (krijgen, ontvangen). Uiteindelijk is al ons handelen hierop gericht.
Hier bijkomend is mijns inziens dat ieder persoon streeft naar een prettig leven (iets anders dan gelukkig leven). Prettig leven houdt denk ik in; zo min mogelijk 'onprettige dingen' (zeer breed) ervaren/voelen. Hierbij probeer je zoveel mogelijk je levensdoel in de gaten te houden. Soms gaat dit niet helemaal goed en verlies je je levensdoel uit het oog door een verkeerde keuze, maar, je doet je best.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 30 nov 2004 15:38

Op dit moment voor liefde, idealen en dromen.

Terug naar “Archief”