contacten leggen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liezel
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor liezel » 23 nov 2004 20:25

mafda schreef:ik had een paar jaar geleden nog dat ik bijna geen contacten durfde te leggen mede omdat ik zon onwijze rode kleur kreeg om de raarste redene.. maar nu gaat dat heel goed!! soms bekijk ik liever alles eerst eve vanuit een hoekje.. maar niet altijd...

Dat probleem heb ik een beetje, knalrood wordt ik dan weetjewel maar ik probeer het te negeren, heb alleen wel het gevoel dat ik dan helemaal voor gek sta...

ninos

Berichtdoor ninos » 25 nov 2004 16:48

dan sta je heus niet voor gek hoor!! je moet proberen er een grapje van te maken...!!! dat breekt ook gelijk de spanning!!

gr.Ninos

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: contacten leggen

Berichtdoor Cybercurse » 25 nov 2004 18:24

DJ schreef:ik heb altijd het idee dat jongens moeilijker contacten leggen met het andere geslacht dan meiden. hoe denken jullie daar over?

Onzin, dat hangt van de persoon in kwestie af (de contact-legger). Persoonlijk heb ik daar eerlijk gezegd totaal geen moeite mee.

Tip: werk aan je assertiviteit ;)

liezel
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor liezel » 25 nov 2004 20:47

ninos schreef:dan sta je heus niet voor gek hoor!! je moet proberen er een grapje van te maken...!!! dat breekt ook gelijk de spanning!!

gr.Ninos

:wink: Dank je...dat zal ik proberen idd..

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 26 nov 2004 00:44

liezel schreef:
mafda schreef:ik had een paar jaar geleden nog dat ik bijna geen contacten durfde te leggen mede omdat ik zon onwijze rode kleur kreeg om de raarste redene.. maar nu gaat dat heel goed!! soms bekijk ik liever alles eerst eve vanuit een hoekje.. maar niet altijd...

Dat probleem heb ik een beetje, knalrood wordt ik dan weetjewel maar ik probeer het te negeren, heb alleen wel het gevoel dat ik dan helemaal voor gek sta...

heb ik ook. echt zow irri. ma as ik et probeer te negere dan voel ik et alleen maar erger worde. zow erug!
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 26 nov 2004 16:28

cybercurse je had het over assertiviteit, teveel daarvan is erg schadelijk.
What a wonderfull girl!!

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 27 nov 2004 16:33

M.A. schreef:Ik bedoel ermee te zeggen dan verzin je van te voren wat je allemaal wil zeggen maar als je dan op haar afstap durf je niets meer te zeggen ik denk ook dat ik te graag verkering wil.
want meestal voel ik me alleen ik weet ook niet hoe dat komt dus daarom durf ik ook niet zo snel op een meid af te stappen ben bang om een blauwtje te lopen.

Probeer eens te onderzoeken wat het is dat je leuk vind aan dat meisje. Is het voor het grootste deel zo dat je graag verkering wilt omdat je je eenzaam voelt, dan is het mijn inziens beter om geen relatie te beginnen. Het moet niet om de verkering gaan, maar om de persoon. Wil je daar je leven mee delen? Zou je van deze persoon kunnen gaan houden?

Het is moeilijk, maar probeer niet van te voren allerlei dingen te verzinnen. Het gevaar is dat je dan denkt dat een gesprek zo moet gaan. Als het dan anders gaat, klap je dicht... Je kan beginnen met algemene vragen als: wat doe je? Hoe vind je dat? Wat zijn je toekomstplannen?
Of als je ergens bent een opmerking maken van: druk hier he! Warm he! Kom je hier vaker?

Een blauwtje lopen is vervelend, maar je leert er wel door. Ik denk dat heleboel mensen wel een keer een blauwtje (zullen) lopen.
Als je zegt tegen iemand dat je die persoon leuk vind, kan dat nooit een belediging zijn.. toch? ;-)
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 27 nov 2004 16:38

peentje schreef:cybercurse je had het over assertiviteit, teveel daarvan is erg schadelijk.

Als je teveel assertief bent, ben je agressief.
Assertief is: opkomen voor jezelf met respect voor de ander.
Dus een ander geen pijn doen als jij opkomt voor jezelf.
Een teveel aan assertiviteit is agressief zijn. Als je agressief reageert, houd je weinig (geen) rekening met de gevoelens van een ander.

Assertief zijn is wel belangrijk, maar kan je pas krijgen als je enig zelfvertrouwen hebt. En als je zelfvertrouwen hebt, durf je ook beter contacten te maken...

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 27 nov 2004 17:12

Johanne schreef:Ik vind het knap, echt heel erg knap van de mensen die zomaar op iemand af durven te stappen zeg maar... Hmm contact maken vind ik sowieso al super moeilijk; waar moet je nou ineens over gaan praten enzo..?
Maar als ik een jongen leuk vind al helemaal; ik geloof dat ik nog nooit aan een jongen iets, maar dan ook iets heb laten merken als ik hem leuk vond. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, en sta er denk ik ook met de verkeerde houding in; ik ga er van te voren al vanuit dat ze me toch niet leuk vinden enzo.... Maar al zou ik er niet met die houding instaan in zou t denk ik toch niet durven vrees ik, maar goed... *dit verklaart meteen waarom ik nog alleen ben heheh..;)*

Herken ik wel een beetje! Dat je van tevoren al denkt dat iemand je toch niet mag... :?
Maar wat je zegt INEENS ergens over moeten gaan praten... Misschien denk je te moeilijk van te voren. Ik herken het wel hoor, ik denk soms ook van: wat moet ik nou weer zeggen? Maar iets non-verbaals kan ook prima zijn. Een knikje, lachje... zegt ook veel. En jij bent niet 100% verantwoordelijk voor een gesprek. De ander kan ook wat zeggen!

Het is best wel moelijk om te laten merken aan een jongen dat je hem leuk vindt. Hoe kan je dat doen?
Misschien maak je voor je zelf wel allerlei blokkades. Je denkt misschien van: hoe zal hij reageren? zal hij me stom vinden? verpest ik het zo niet?
Maar je weet niks zeker. Probeer je gedachten die onrealistisch zijn in de gaten te houden en te relativeren. Dat kan een hoop schelen.
Je kan het met kleine dingetjes laten merken toch? Een lach, een groet, ....

Btje warrig verhaal misschien.. :roll: Ik hoop dat je er iets mee kan :D

M.A.
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor M.A. » 27 nov 2004 18:54

ik heb weleens aan een meisje verkering gevraagd, ik heb het er maanden met mijn collega over gehad die zei gewoon doen ik heb het ook aan God gevraagd of Hij ervoor wou zorgen dat ik er verkering mee kreeg.
dus ik vroeg het want ik dacht God die zal ervoor zorgen dat ik er verkering mee krijg maar ze zei nee.

nu vraag ik God of ik verkering met een meisje mag krijgen maar Hij heb me nog steeds geen antwoord gegeven.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 27 nov 2004 19:28

M.A. schreef:ik heb weleens aan een meisje verkering gevraagd, ik heb het er maanden met mijn collega over gehad die zei gewoon doen ik heb het ook aan God gevraagd of Hij ervoor wou zorgen dat ik er verkering mee kreeg.
dus ik vroeg het want ik dacht God die zal ervoor zorgen dat ik er verkering mee krijg maar ze zei nee.

nu vraag ik God of ik verkering met een meisje mag krijgen maar Hij heb me nog steeds geen antwoord gegeven.

Beste M.A.,

Je mag God vragen of je verkering met een meisje mag krijgen, maar ik lees dat jij God voorschrijft wat Hij moet doen. Jij vroeg of God er voor wilde zorgen dat jij verkering met dat meisje kreeg. Dan zeg jij tegen God hoe Hij het moet doen. Gods wil was anders, dat heb je gemerkt. God wil voor je zorgen, maar op Zijn Eigen manier. Zijn wil is niet gelijk aan jouw wil.
Ik denk dat je wel aan God mag vragen of Hij je wilt helpen in een gesprek of bij je vraag aan een meisje. Maar wel in afhankelijkheid. 'God, wat wilt U hiermee?'. Als God wil dat jij verkering met dat meisje krijgt, dan krijg je dat ook. Maar als Hij dat niet wil, dan gebeurd het ook niet.

Sterkte ermee he!

Mystery

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 28 nov 2004 00:14

ging over contacten leggen toch? het vreemde is dat ik daar nooit zo goed in ben behalve op refoweb daar kan ik het veel makkelijker! hoe zou dat komen? als ik een meisje leuk vind wordt ik ook altijd best verlegen! kweet dan niks te zeggen of ga onzin uitkramen :oops:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 28 nov 2004 00:28

Ik ben niet goed in contacten leggen, ben een eenzelvig mens.

I don't like people, and they don't like me.

;)
Laatst gewijzigd door AikonGirl op 07 dec 2004 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 nov 2004 10:05

Pivo schreef:ging over contacten leggen toch? het vreemde is dat ik daar nooit zo goed in ben behalve op refoweb daar kan ik het veel makkelijker! hoe zou dat komen? als ik een meisje leuk vind wordt ik ook altijd best verlegen! kweet dan niks te zeggen of ga onzin uitkramen :oops:

bdoel je op internet makkelijker? of ook wel als je de mensen dan 'echt' ziet?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 28 nov 2004 10:15

Ik merk, hoe zekerder ik me voel, hoe fitter, hoe blijer des te makkelijker het me afgaat. Ik probeer niet te veel over mezelf na te denken op het moment van het contact leggen. Ook als je ergens komt waar je allemaal eeen over eenkomst hebt (bijv. sport) dan is het ook makkelijker.

Terug naar “Archief”