Islam - Moslims - Koran

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

yezz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor yezz » 24 nov 2004 11:29

groenrondballetje schreef:
yezz schreef:Wat mij opvalt tussen de islam en het christendom.. zijn de bekeringsverhalen. Vele moslims die krijgen dromen van Jezus en bekeren zich, met gevaar voor eigen leven. (lees bv open doors) Of lees getuigenissen van (ex)Immams. Juist in de arabische wereld. Zonder dat wij het door hebben is God daar enorm aan het werk.

Dat kan te maken hebben met het gegeven dat Jezus ook in de Koran wordt genoemd ... zie http://www.geocities.com/groenrondballetje/vktg7.html ... ik bedoel als je weet dat Iemand bestaat wil je misschien weten wie Hij echt is .... :idea:

yezz schreef:Nu heb ik best lopen zoeken naar bekerings verhalen van christenen die zich bekeerd hebben naar de islam. Helaas kom je niet echt ver.
:?
Yusuf Islam beter bekend als Cat Stevens is natuurlijk een voorbeeld, zie http://catstevens.com/articles/00009/index.html of http://www.yusufislam.org.uk/biodata.htm

Dus misschien toch beter zoeken; het lijkt er op dat de stap van letterlijke interpretatie van de Bijbel naar Koran minder groot is dan je misschien zou denken ... :(

Ik weet dat Jezus in de koran voorkomt, en 11x als verlosser te boek staat. (Dat heb ik al eerder geschreven) Ik denk dat het groter is dan jij zelf denkt. Ook logisch als je de herkomst van de Koran kent :D
Als je hart bitter is, zal suiker in je mond niet helpen

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 24 nov 2004 17:31

yezz schreef:Ik weet dat Jezus in de koran voorkomt, en 11x als verlosser te boek staat. (Dat heb ik al eerder geschreven)
Ik denk dat het groter is dan jij zelf denkt.
Ook logisch als je de herkomst van de Koran kent :D

Wat bedoel je met het in de zin dat het groter is dan jij zelf denkt :?:

De Verlosser van de mensheid, Jezus

Jezus de mens waar God in leeft (Ik ben in de Vader en de Vader is in Mij)

de Koran een boek over God

Persoonlijke openbaringen van God aan mensen

nog iets anders ...
John

De Bijbel is een Liefdesbrief. Lees de Bijbel dan ook als een Liefdesbrief!

http://us.geocities.com/groenrondballetje

yezz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor yezz » 24 nov 2004 20:30

groenrondballetje schreef:
yezz schreef:Ik weet dat Jezus in de koran voorkomt, en 11x als verlosser te boek staat. (Dat heb ik al eerder geschreven)
Ik denk dat het groter is dan jij zelf denkt.
Ook logisch als je de herkomst van de Koran kent :D

Wat bedoel je met het in de zin dat het groter is dan jij zelf denkt :?:

De Verlosser van de mensheid, Jezus

Jezus de mens waar God in leeft (Ik ben in de Vader en de Vader is in Mij)

de Koran een boek over God

Persoonlijke openbaringen van God aan mensen

nog iets anders ...

je hebt gelijk erg onduidelijk...

De letterlijke interpretatie tussen de bijbel en de koran is groter dan je zou denken.

De koran is een persiflage van de bijbel.
Als je hart bitter is, zal suiker in je mond niet helpen

kees81

Re: Islam - Moslims - Koran

Berichtdoor kees81 » 02 dec 2004 13:14

zo, mijn mening
Floefloe schreef:Mijns inziens is de Islam een godsdienst, met een gevaarlijke politieke ondertoon.
Moslims zijn haar beleiders. Zeker in Nederland is een groot deel van hen echter al redelijk geseculariseerd.
Moslim fundamentalisten kunnen een gevaar vormen voor de samenleving, zeker wanneer ze zich militant profileren. Persoonlijk ben ik hier niet zo bang voor, maar er ligt een groot gevaar in de huidige polarisatie in de maatschappij.

Wat is uw mening?

fanatieke christenen en fanatieke moslims zijn net zo gevaarlijk.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 02 dec 2004 13:23

Leg uit?
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

kees81

Berichtdoor kees81 » 02 dec 2004 13:33

extremistische moslims plegen aanslagen op christelijke doelen...
maar als je naar de molukken kijkt, dan zie je dat de christenen en de moslims elkaar evengoed naar het leven staan... in voormalig joegoslavië zijn moslims door christenen afgeslacht en andersom. in noord-ierland wonen alleen maar christenen, die verdeeld zijn in protestanten en katholieken... natuurlijk heeft toevallig niemand de beelden gezien dat katholieke kinderen door protestantse volwassen bekogeld werden met stenen en onder politie-begeleiding naar school moesten???

als God ziet wat wij (zowel christenen als moslims) elkaar aandoen, dan schieten hem de tranen in de ogen.

drugXfree

Berichtdoor drugXfree » 02 dec 2004 14:00

Helemaal mee eens Kees! en waren het niet de christenen die op kruistocht gingen om de barbaren (moslims) te bekeren?

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 02 dec 2004 14:29

Waren het niet de atheisten Pol Pot en Stalin die tientallen miljoenen mensen martelden en doden? :roll:

kees81

Berichtdoor kees81 » 02 dec 2004 14:32

drugXfree schreef:Helemaal mee eens Kees! en waren het niet de christenen die op kruistocht gingen om de barbaren (moslims) te bekeren?

je hebt helemaal gelijk!!!! 8)
daar heb je ze tuk!

drugXfree

Berichtdoor drugXfree » 02 dec 2004 14:33

henkie schreef:Waren het niet de atheisten Pol Pot en Stalin die tientallen miljoenen mensen martelden en doden? :roll:

tja maar die deden het niet uit naam van een God, die hadden ze immers niet

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 02 dec 2004 14:40

drugXfree schreef:tja maar die deden het niet uit naam van een God, die hadden ze immers niet

Ow dat verandert de zaak. Dan is het inderdaad niet zo erg.

Peter L
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Peter L » 02 dec 2004 14:45

kees81 schreef:extremistische moslims plegen aanslagen op christelijke doelen...
maar als je naar de molukken kijkt, dan zie je dat de christenen en de moslims elkaar evengoed naar het leven staan... in voormalig joegoslavië zijn moslims door christenen afgeslacht en andersom. in noord-ierland wonen alleen maar christenen, die verdeeld zijn in protestanten en katholieken... natuurlijk heeft toevallig niemand de beelden gezien dat katholieke kinderen door protestantse volwassen bekogeld werden met stenen en onder politie-begeleiding naar school moesten???

als God ziet wat wij (zowel christenen als moslims) elkaar aandoen, dan schieten hem de tranen in de ogen.

Het verschil is wel, dat als christenen zich aan dergelijke dingen bezondigen, zij duidelijk in strijd met het evangelie van Jezus Christus handelen. De bijbel maakt duidelijk, dat de Jezus het zwaard niet hanteert:

Mat 26:52 - Daarop zei Jezus tegen hem: "Steek je zwaard terug op zijn plaats. Want wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen." (NBV)

Ook Paulus geeft aan, dat wij niet tegen mensen te strijden hebben:

Ef. 6:12 - Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen. (NBV)

Mohammed daarentegen heeft zelf oorlogen gevoerd om de islam te verbreiden. Je kunt m.i. de twee niet op één lijn stellen. De Koran roept op tot heilige oorlog, tot haat tegen christenen en Joden. Een moslim die dat doet, kan niet met de Koran in de hand op de vingers getikt worden.

De bijbel zegt dat God liefde is. De meeste islamitische theologen zeggen, dat allah geen liefde heeft, omdat volgens hun liefde iemand nodig heeft om lief te hebben en allah heeft niemand nodig. De islam is een kille religie, zonder god van liefde, maar met kadaverdiscipline.
The Lord is the Potter, not Harry!!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 02 dec 2004 14:50

Kees,

Niemand zal ontkennen dat in naam van God vreselijke daden gepleegd zijn, de geschiedenis is helaas niet over te doen.

Maar als je het nieuwe testament leest, als je leest wat Jezus heeft gezegd, dan moet je tot de conclusie komen dat:
- Jezus geweld in de vorm van kruistochten nooit goedgekeurd heeft, wel afgekeurd.
- Dat daarmee de kruisvaarders en andere "geweldadigen in de naam van Christus" dus in naam wel christen waren, maar met de daad afweken van wat Christus geleerd heeft.

Je moet dus heel duidelijk een onderscheid maken tussen wat God in de Bijbel zegt, en wat mensen daarvan gemaakt hebben.

drugXfree

Berichtdoor drugXfree » 02 dec 2004 14:54

henkie schreef:
drugXfree schreef:tja maar die deden het niet uit naam van een God, die hadden ze immers niet

Ow dat verandert de zaak. Dan is het inderdaad niet zo erg.

Zeg ik dat , ik geef alleen maar aan dat die vergelijking in deze discussie niet opgaat

kees81

Berichtdoor kees81 » 02 dec 2004 14:58

hebben jullie de koran gelezen? want als je de volgende uitspraak doet: De islam is een kille religie, zonder god van liefde, maar met kadaverdiscipline vind ik dat je dat je uitspraak te vergelijken is met dat wat moslims over de christenen zeggen... ik vind hem gewaagd. ik neem aan dat je je in de islam hebt verdiept?

Terug naar “Archief”