Islam - Moslims - Koran

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 20 nov 2004 15:11

Floefloe schreef:Mmm, interessante analyse, waar heel veel inzit. Mijns inziens is het grote verschil tussen de Islam enerzijds en het Christendom en Jodendom anderzijds dat de laatste twee inmiddels door een kleine 3 eeuwen verlichting zijn gegaan. Dat heeft de angel er behoorlijk uitgehaald.
Het is inderdaad een interessante analyse, maar ook niet meer dan dat. Wij weten immers wel beter.
Het verschil tussen het christendom en andere religies is, dat het christendom waar is en de andere niet.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 20 nov 2004 17:01

Dat is ook een verschil Jas, maar je zult toch toe moeten geven dat 3 eeuwen verlichting ook hun sporen hebben nagelaten in het Christendom, ook in de rechterflank van het protestantisme, dat lees ik in elk geval in een hoop, zoniet de meeste postings op dit forum.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 20 nov 2004 17:26

Het verschil tussen het christendom en andere religies is, dat het christendom waar is en de andere niet.

wie zegt dat , jij ,

waarom zeg je dat ? omdat jij daar in gelooft en er van overtuigd ben.

en denk dan nu eens aan de andere kant ? aan een moslimof een jood of een hindoestaan ?

snap je waar ik heen wil ?

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 20 nov 2004 17:33

Volgens mij is het wezenseigen aan een gelovige van willekeurig welke religie dat hij ervan overtuigd is dat hij de juiste rellgie aanhangt. Anders heeft het weinig zin om te geloven denk ik.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 20 nov 2004 17:44

Floefloe schreef:Dat is ook een verschil Jas, maar je zult toch toe moeten geven dat 3 eeuwen verlichting ook hun sporen hebben nagelaten in het Christendom, ook in de rechterflank van het protestantisme, dat lees ik in elk geval in een hoop, zoniet de meeste postings op dit forum.

Ja, mee eens. Maar het wezen van het Christendom is goed en bestaat uit volmaakte liefde. Liefde uit God, met ontzag voor God. Dat is iets anders als wat men ook wel christelijk noemt, liefde voor de naaste en God verketteren. Dat gebeurt hier ook genoeg.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 20 nov 2004 17:45

Floefloe schreef:Volgens mij is het wezenseigen aan een gelovige van willekeurig welke religie dat hij ervan overtuigd is dat hij de juiste rellgie aanhangt. Anders heeft het weinig zin om te geloven denk ik.

Ja ik snap wel wat je bedoelt. Maar wij hebben de zekerheid des geloofs.

yezz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor yezz » 21 nov 2004 21:02

Wat mij opvalt tussen de islam en het christendom.. zijn de bekeringsverhalen. Vele moslims die krijgen dromen van Jezus en bekeren zich, met gevaar voor eigen leven. (lees bv open doors) Of lees getuigenissen van (ex)Immams. Juist in de arabische wereld. Zonder dat wij het door hebben is God daar enorm aan het werk.

Nu heb ik best lopen zoeken naar bekerings verhalen van christenen die zich bekeerd hebben naar de islam. Helaas kom je niet echt ver.
Als je hart bitter is, zal suiker in je mond niet helpen

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 nov 2004 00:01

yezz schreef:Wat mij opvalt tussen de islam en het christendom.. zijn de bekeringsverhalen. Vele moslims die krijgen dromen van Jezus en bekeren zich, met gevaar voor eigen leven. (lees bv open doors) Of lees getuigenissen van (ex)Immams. Juist in de arabische wereld. Zonder dat wij het door hebben is God daar enorm aan het werk.

Nu heb ik best lopen zoeken naar bekerings verhalen van christenen die zich bekeerd hebben naar de islam. Helaas kom je niet echt ver.

gelukkig maar.

yezz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor yezz » 22 nov 2004 14:38

gelukkig maar.

Aan de vruchten herken je de boom :lol:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 nov 2004 14:42

yezz schreef:Wat mij opvalt tussen de islam en het christendom.. zijn de bekeringsverhalen. Vele moslims die krijgen dromen van Jezus en bekeren zich, met gevaar voor eigen leven. (lees bv open doors) Of lees getuigenissen van (ex)Immams. Juist in de arabische wereld. Zonder dat wij het door hebben is God daar enorm aan het werk.

Stond er pas niet een tweeluik in de CV Koers (kan ook Visie geweest zijn) over een moslima die christen geworden was en een christin die zich bekeerd had tot de Islam?
Het komt dus wel voor, daarvoor had ik het ook al eens gelezen. In beide gevallen ging het trouwens wel vrouwen die een Islamitische vriend kregen. Argumenten om de Islam boven het Christendom te verkiezen waren dat het daar allemaal veel 'logischer' en praktischer is. Het is een kloppend systeem en er staat concreet aangegeven wat je moet doen om in de hemel te komen. (En je hoeft dus niet te geloven in iets vaags, mystieks als een dode Jezus oid :roll: )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 nov 2004 14:48

Aragorn schreef:

Stond er pas niet een tweeluik in de CV Koers (kan ook Visie geweest zijn) over een moslima die christen geworden was en een christin die zich bekeerd had tot de Islam?
Het komt dus wel voor, daarvoor had ik het ook al eens gelezen. In beide gevallen ging het trouwens wel vrouwen die een Islamitische vriend kregen. Argumenten om de Islam boven het Christendom te verkiezen waren dat het daar allemaal veel 'logischer' en praktischer is. Het is een kloppend systeem en er staat concreet aangegeven wat je moet doen om in de hemel te komen. (En je hoeft dus niet te geloven in iets vaags, mystieks als een dode Jezus oid :roll: )

Wat een belachelijke redenering. Als er één leer is waar geen hout van klopt dan is het de islam wel. En over vaagheid gesprokene.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 nov 2004 14:50

Nouja, ze had wel een punt vond ik. :wink: Maar voor mij is dat eerder het bewijs dat het door mensen uitgedacht is dan dat het een goddelijke leer is.

yezz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor yezz » 22 nov 2004 15:10

Aragorn schreef:Stond er pas niet een tweeluik in de CV Koers (kan ook Visie geweest zijn) over een moslima die christen geworden was en een christin die zich bekeerd had tot de Islam?
Het komt dus wel voor, daarvoor had ik het ook al eens gelezen. In beide gevallen ging het trouwens wel vrouwen die een Islamitische vriend kregen. Argumenten om de Islam boven het Christendom te verkiezen waren dat het daar allemaal veel 'logischer' en praktischer is. Het is een kloppend systeem en er staat concreet aangegeven wat je moet doen om in de hemel te komen. (En je hoeft dus niet te geloven in iets vaags, mystieks als een dode Jezus oid

Als er ergens iets vreemds en er dingen niet kloppen, dan is het de Islam.
Als mensen vinden dat de bijbel zich al tegenspreekt, moet men de koran lezen. Als je ergens geen zekerheid hebt, dan is het met Allah als god.

De kruiziging van Jezus en opstanding van Jezus hebben ze al moeite mee. Dan moet je maar lezen hoe zij de kruiziging hebben neer gezet. Een man met het masker van Jezus. Daarbij erkennen zij wel dat Maria zwanger is geworden door de HG. Het is de verlosser(staat er 11x in) Hij is zelfs opgevaren naar de Hemel. Hij heeft wonderen gedaan.

als er iets inconsequent is is het de Koran. lees maar wat er geschreven wordt over christenen en joden.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 nov 2004 20:37

yezz schreef:
Aragorn schreef:Stond er pas niet een tweeluik in de CV Koers (kan ook Visie geweest zijn) over een moslima die christen geworden was en een christin die zich bekeerd had tot de Islam?
Het komt dus wel voor, daarvoor had ik het ook al eens gelezen. In beide gevallen ging het trouwens wel vrouwen die een Islamitische vriend kregen. Argumenten om de Islam boven het Christendom te verkiezen waren dat het daar allemaal veel 'logischer' en praktischer is. Het is een kloppend systeem en er staat concreet aangegeven wat je moet doen om in de hemel te komen. (En je hoeft dus niet te geloven in iets vaags, mystieks als een dode Jezus oid

Als er ergens iets vreemds en er dingen niet kloppen, dan is het de Islam.
Als mensen vinden dat de bijbel zich al tegenspreekt, moet men de koran lezen. Als je ergens geen zekerheid hebt, dan is het met Allah als god.

De kruiziging van Jezus en opstanding van Jezus hebben ze al moeite mee. Dan moet je maar lezen hoe zij de kruiziging hebben neer gezet. Een man met het masker van Jezus. Daarbij erkennen zij wel dat Maria zwanger is geworden door de HG. Het is de verlosser(staat er 11x in) Hij is zelfs opgevaren naar de Hemel. Hij heeft wonderen gedaan.

als er iets inconsequent is is het de Koran. lees maar wat er geschreven wordt over christenen en joden.

hier sluit ik me helemaal bij aan.

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 23 nov 2004 20:23

Dat kan te maken hebben met het gegeven dat Jezus ook in de Koran wordt genoemd ... zie http://www.geocities.com/groenrondballetje/vktg7.html ... ik bedoel als je weet dat Iemand bestaat wil je misschien weten wie Hij echt is .... :idea:

yezz schreef:Nu heb ik best lopen zoeken naar bekerings verhalen van christenen die zich bekeerd hebben naar de islam. Helaas kom je niet echt ver.
:?
Yusuf Islam beter bekend als Cat Stevens is natuurlijk een voorbeeld, zie http://catstevens.com/articles/00009/index.html of http://www.yusufislam.org.uk/biodata.htm

Dus misschien toch beter zoeken; het lijkt er op dat de stap van letterlijke interpretatie van de Bijbel naar Koran minder groot is dan je misschien zou denken ... :(
John

De Bijbel is een Liefdesbrief. Lees de Bijbel dan ook als een Liefdesbrief!

http://us.geocities.com/groenrondballetje

Terug naar “Archief”