Johanne schreef:jas schreef: transplantatie is omgekeerde euthanasie
Als jij om deze reden tegen transplantatie bent, dan ben je dus ook tegen medicijnen en alles wat een mens maar enigszins beter kan maken. Jij stelt dat transplantatie het omgekeerde van euthanasie is. Euthanasie is met medicijnen (of op een andere wijze) het leven van iemand beeindigen. Eigenlijk stel jij nu dat je op geen ene manier het leven van de mens maar enigszins mag verlengen. Dus zou volgens jou een mens ook niet meer naar de dokter mogen, geen medicijnen mogen gebruiken etc.
Sommige mensen maken er een sport van om mij verkeerd te begrijpen geloof ik. Vind je het zelf een logische conclusie, dat wanneer ik tegen transpl. ben ik ook tegen medicijnen enz. ben? Vloeit het laatste uit het eerste voort? Wat een belachelijke redenatie. Het is zelfs zo dat ik geen medicijnen zou mogen gebruiken, ik moet ze gebruiken als ik beter wil worden. Maar God moet wel het middel willen zegenen. Transplantatie vind ik niet één brug maar zekere 3 bruggen verder. Nergens uit Gods Woord kun jij mij aanwijzen dat ik er mee zou zondigen als ik een transplantatie af zou wijzen. Straks vinden ze iets uit, waardoor je helemaal niet meer dood hoeft te gaan (denken ze dan), klonen van eigen organen bijv. of via foetusmateriaal. Denk je echt dat daar zegen op rust? En nogmaals, iedereen moet het zelf maar uitmaken, maar ik doe het niet.