Berichtdoor hemelburger » 01 feb 2003 21:32
Philippians 1:20-26 Volgens mijn ernstige verwachting en hoop, dat ik in geen zaak zal beschaamd worden; maar [dat] in alle vrijmoedigheid, gelijk te allen tijd, alzo ook nu, Christus zal groot gemaakt worden in mijn lichaam, hetzij door het leven, hetzij door den dood.
21 Want het leven is mij Christus, en het sterven is [mij] gewin.
22 Maar of te leven in het vlees, hetzelve mij oorbaar zij, en wat ik verkiezen zal, weet ik niet.
23 Want ik word van deze twee gedrongen, hebbende begeerte, om ontbonden te worden en met Christus te zijn; want [dat] is zeer verre het beste. 24 Maar in het vlees te blijven, is nodiger om uwentwil.
25 En dit vertrouw en weet ik, dat ik zal blijven, en met u allen zal verblijven tot uw bevordering en blijdschap des geloofs;
26 Opdat uw roem in Christus Jezus overvloedig zij aan mij, door mijn tegenwoordigheid wederom bij u.
(SV)
Wat is het erg om angst te hebben voor de dood.
Paulus kijkt aan de ene kant uit naar de dood, omdat hij dan bij Christus zal zijn. Aan de andere kant wil hij niet dood, niet uit angst, omdat hij nog veel werk op aarde te doen heeft.
2 Timothy 4:5-8 Maar gij, wees wakker in alles, lijd verdrukkingen; doe het werk van een evangelist, maak, dat men van uw dienst ten volle verzekerd zij.
6 Want ik word nu tot een drankoffer geofferd, en de tijd mijner ontbinding is aanstaande.
7 Ik heb den goeden strijd gestreden, ik heb den loop geeindigd, ik heb het geloof behouden;
8 Voorts is mij weggelegd de kroon der rechtvaardigheid, welke mij de Heere, de rechtvaardige Rechter, in dien dag geven zal; en niet alleen mij, maar ook allen, die Zijn verschijning liefgehad hebben.
(SV)
Waarom had Paulus geen angst, lees vers 7.
en wij?
vers 8b. ...en niet alleen mij, maar ook allen, die Zijn verschijning liefgehad hebben.
Heb Christus lief en je hoeft niet bang te zijn.
Ik weet dat het makkelijk klinkt, maar een grote stap is.
Heaven is a wonderful place,
because my LORD JESUS is there.