Kinderen van Gescheiden Ouders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 22 sep 2004 20:46

Aragorn schreef:Hm, een erg teleurstellend antwoord van de grote Freud die anders toch grossierde in veel interessantere theorieen.. :roll: Kun jij als collega en geestverwant geen verklaring formuleren? :)

Overigens is het meer zo dat Aragorn zich identificeert met mij, dat paste nu eenmaal het beste bij de persoon die ik al was. 8)

:lol: heel goed geantwoord. We gaan met deze sessie wel verder op de sofa (wat me eraan doet denken dat er nog een stapel onbeantwoorde pb's van mij in je inbox moet liggen 8) ). On-topic. Wanneer gaan jouw ouders scheiden?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Toriso
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Toriso » 22 sep 2004 22:38

Ik ben ook een kind van gescheiden ouders. Mijn ouders zijn gescheiden doordat mijn Vader (enkele jaren geleden) kwam te overlijden. Voorwaar de mooiste en beste manier van scheiden. Trouw tot de dood...
Niet het aanzien, maar het wezen!

FlirrieSun
Mineur
Mineur

Berichtdoor FlirrieSun » 22 sep 2004 23:09

Mariamagdalena schreef:Het lijkt me heel akelig, zo'n situatie.
Ik zou niemand meer vertrouwen dan.
Als ouders hun rottigheid zo kundig verborgen kunnen houden voor hun eigen kinderen, moet je toch wel errug achterbaks zijn.
ik kan dat in ieder geval niet, dingen voor mijn kinderen verborgen houden.
En mijn eigen vader ging vroeger gelukkig niet in het geniep vreemd, maar heel openlijk.
Ik zou niet kunnen leven met achterbaksheid ook niet ten opzichte van mijn kinderen of man.

Dat is nou juist ook het probleem, ikd enk dat mijn vader in zijn midlife-crisis bivakkeerde. Het kwam echt opeens uit de lucht vallen, misschien dat het twee maanden gespeeld heeft ofzo. Hij was niet vaak weg en ook nooit later thuis vanuit zijn werk ofzo en ik weet ook bijna zeker dat het niet lang geduurd heeft. Zolang heeft hij het niet voor ons verborgen weten te houden...... Het was inderdaad ook wel moeilijk inderdaad om mensen dan weer te vertrouwen, vooral nadat een vriendje van mij, waar ik het ook mee over gehad had, het ook altijd er over had, dat hij nooit vreemd zou gaan. Vervolgens maakt hij het uit, zegt hij dat het gewoon over is en kom ik er een half jaar later achter op een verjaardag dat hij gewoon is vreemdgegaan op een feestje..... auw....

Aragorn schreef:
FlirrieSun schreef:Dus dat soort dingen gebeuren wel en dat is echt heel vervelend, ik had inderdaad liever gehad, dat ze altijd ruzie hadden gehad!

Nou.. ik weet niet of je dat zo kunt zeggen. Als ze altijd ruzie hebben en er is constant een rotsfeer beinvloed dat je dagelijks leven ook enorm, je hebt nooit echt een thuis waar je je prettig voelt. Misschien zou je dan wel zeggen dat je liever wilde dat ze zouden scheiden..

Neej daar heb je gelijk in. Dat is ook wel zo, maar het is heel onprettig en ik denk voor mijn moeder daardoor ook veel moeilijker te accepteren dat hij er opeens vandoor is gegaan. En ik vind eigenlijk dat als je elkaar trouw beloofd en je kan gewoon nog emt elkaar leven, dan heb ik misschien nog wel liever dat je achterbaks doet, omdat het wel de opvoeding van ons heeft beinvloed en ik vind dat hij daar wel meer rekening mee had mogen houden. NU kan ik hem dat nog kwalijk nemen, als mensen altijd ruzie hebben, dan kan je het misschien nog een beetje begrijpen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 sep 2004 23:14

FlirrieSun schreef:
Aragorn schreef:
FlirrieSun schreef:Dus dat soort dingen gebeuren wel en dat is echt heel vervelend, ik had inderdaad liever gehad, dat ze altijd ruzie hadden gehad!

Nou.. ik weet niet of je dat zo kunt zeggen. Als ze altijd ruzie hebben en er is constant een rotsfeer beinvloed dat je dagelijks leven ook enorm, je hebt nooit echt een thuis waar je je prettig voelt. Misschien zou je dan wel zeggen dat je liever wilde dat ze zouden scheiden..

Neej daar heb je gelijk in. Dat is ook wel zo, maar het is heel onprettig en ik denk voor mijn moeder daardoor ook veel moeilijker te accepteren dat hij er opeens vandoor is gegaan. En ik vind eigenlijk dat als je elkaar trouw beloofd en je kan gewoon nog emt elkaar leven, dan heb ik misschien nog wel liever dat je achterbaks doet, omdat het wel de opvoeding van ons heeft beinvloed en ik vind dat hij daar wel meer rekening mee had mogen houden. NU kan ik hem dat nog kwalijk nemen, als mensen altijd ruzie hebben, dan kan je het misschien nog een beetje begrijpen.

Ja, als het nog mogelijk is zou ik er ook voor kiezen om bij elkaar te blijven. Lijkt me trouwens wel lastig. Je weet dat je niet meer opnieuw voor elkaar zou kiezen, maar toch leef je met elkaar. Het lijkt me erg moeilijk om dan te bepalen hoe je tegenover elkaar staat, met elkaar omgaat, etc.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 23 sep 2004 11:49

Toriso schreef:Ik ben ook een kind van gescheiden ouders. Mijn ouders zijn gescheiden doordat mijn Vader (enkele jaren geleden) kwam te overlijden. Voorwaar de mooiste en beste manier van scheiden. Trouw tot de dood...

:) Wees dankbaar.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 25 sep 2004 17:49

Gershwin schreef:
Toriso schreef:Ik ben ook een kind van gescheiden ouders. Mijn ouders zijn gescheiden doordat mijn Vader (enkele jaren geleden) kwam te overlijden. Voorwaar de mooiste en beste manier van scheiden. Trouw tot de dood...

:) Wees dankbaar.

Ja idd...maar laten we het hebben over de andere scheidingen!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 16 okt 2004 09:36

Hoe is het mensen met jullie?!

Na een moeilijke tijd waarin ik weer veel aan de scheiding herrinert ben...ben ik er weer bovenop gekomen!! Hebben julie het idee dat julile alles al verwerkt hebben en wanneer worden jullie er weer sterk aan herrinnert?! Kunnen jullie er dan over praten?!

Liefs Fun

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 okt 2004 09:40

Een goede vriendin van mij heeft ook een hele poos gescheiden ouders gehad. Toen haar vader en moeder weer bijelkaar zijn gekomen is haar vader binnen 3 maanden overleden.

Zij heeft veel meegemaakt, die ze mij (in vertrouwen) heeft verteld.

En als ik dan naar mezelf kijk dat mijn ouders bij elkaar zijn en soms zo ondankbaar ben geweest t.o.v. mijn ouders. Dan voel ik me enorm schuldig t.o.v. mensen met gescheiden ouders.

Ik wens jullie (kind van gescheiden ouders, mag ik het zo noemen?) veel sterkte en Gods kracht in alles (voor en tegenspoed).

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 16 okt 2004 09:42

Evelien schreef:Een goede vriendin van mij heeft ook een hele poos gescheiden ouders gehad. Toen haar vader en moeder weer bijelkaar zijn gekomen is haar vader binnen 3 maanden overleden.

En als ik dan naar mezelf kijk dat mijn ouders bij elkaar zijn en soms zo ondankbaar ben geweest t.o.v. mijn ouders. Dan voel ik me enorm schuldig t.o.v. mensen met gescheiden ouders.

Ik wens jullie (kind van gescheiden ouders, mag ik het zo noemen?) veel sterkte en Gods kracht in alles (voor en tegenspoed).

Dank je wel Evelien..krijg het er warm en koud van tegelijk!
Ik had gister nog met mijn moeder over dat sommige mensen te weinig beseffen hoe erg sommige dingen zijn!! Nu doel ik er niet op dat ik zielig ben...en ze kunnen er niets aan doen! Dat is fijn! Maar die zijn zo beschermd en gelukkkig opgevoed dat ze zich niet kunnen voorstellen hoe het zonder iets zou zijn!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 okt 2004 09:45

Funlover schreef:
Evelien schreef:Een goede vriendin van mij heeft ook een hele poos gescheiden ouders gehad. Toen haar vader en moeder weer bijelkaar zijn gekomen is haar vader binnen 3 maanden overleden.

Dank je wel Evelien..krijg het er warm en koud van tegelijk!
Ik had gister nog met mijn moeder over dat sommige mensen te weinig beseffen hoe erg sommige dingen zijn!! Nu doel ik er niet op dat ik zielig ben...en ze kunnen er niets aan doen! Dat is fijn! Maar die zijn zo beschermd en gelukkkig opgevoed dat ze zich niet kunnen voorstellen hoe het zonder iets zou zijn!

Geen dank, maar echt helemaal mee voelen kan ik niet. Maar zielig doen doe je echt niet. Ik kan me je reactie voorstellen.

Damsel in distress
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Damsel in distress » 28 okt 2004 15:08

hai ik ben ook kind van gescheiden ouders....slik...ik vind het best eng om het op internet te zetten maar oke....ik heb sommige refowebbers ontmoet dus gaat het makkelijker :oops: mijn ouders zijn 4 jaar geleden gescheiden,toen was ik veertien.De reden was omdat mijn vader sloeg.....dit gebeurde al vanaf het begin dat mijn moeder de relatie begon...ikmerkte het pas toen ik 6 was. jaren lang heb ik typisch gedrag vertoond totdat God ingreep :D *rondedansje*ik wil niet zielig overkomen want het gaat goed nu met mij :D maar ik wil andere mensen bemoedigen aangezien men bij mijn doop zei: alle goede en slechte dingen in je leven zullen in dienst komen te staan van de medemens.het maakt het er niet makkelijker op maar het is mijn drijfveer.liefs DiD

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 28 okt 2004 15:16

DiD, ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt om het hier te vertellen. Ik vind het ook best dapper dat alle anderen er hier zo open over praten. Mensen kunnen scheidingen soms zo makkelijk veroordelen, maar er gaat veel leed aan vooraf.

André

Berichtdoor André » 28 okt 2004 15:28

marjo schreef:Mensen kunnen scheidingen soms zo makkelijk veroordelen, maar er gaat veel leed aan vooraf.

Ja, dat is idd zo, heb je goed opgemerkt.
Ik denk ook dat het goed is dat je daar over blijft praten met elkaar.
Ik ben dan geen kind van gescheiden ouders, maar heb 3 kinderen en ben gescheiden.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 okt 2004 18:12

Ik was heel erg blij toen mijn ouders gingen scheiden.
Ze hadden het jaren eerder moeten doen, dan wa ons veel ellende bespaard gebleven.
Ik heb veel respect voor mijn vader dat hij het zo lang heeft volgehouden, echt.
Een rothuwelijk is veel en veel erger dan bij een ouder leven in rust.
Dat is mijn ervaring en van mijn broers.
Al die ruzies, vechtpartijen en ellende, daar word je niet beter van.
Nee, een rothuwelijk is helemaal niet tof. Scheiden is beter dan een vechthuwelijk.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 01 nov 2004 12:43

In ieder geval mag je kinderen van gescheiden ouders er nooit op aanspreken dat hun ouders gescheiden zijn. Want dat is niet hun beslissing geweest maar die van hun ouders. Toch heb ik (als kind) wel eens meegemaakt dat een klasgenoot door oudere kinderen erom werd gepest.
Kijk, in seculiere kringen is scheiden al iets meer geaccepteerd, maar in een reformatorische/gereformeerde omgeving kan dat wel eens heel anders liggen. Het lijkt me als kind moeilijk daarmee om te gaan.
Mijn ouders zijn niet gescheiden, hoewel hun huwelijk best wel eens rot was. Ik weet niet of scheiden beter was geweest, ze maken er nu gewoon het beste van. Het was voor ons niet altijd leuk als het tussen mijn ouders slecht ging, maar een situatie van gescheiden ouders is ook geen pretje....

Terug naar “Archief”