Wat is er mis met Jehova Getuigen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

David
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor David » 23 sep 2004 09:47

Marnix schreef:Als je wil weten wat er mis is met Jehova's-getuigen moet je eens aan een Jehova-getuige te volgende vraag stellen:

Wat is er mis met mij?

Hoi Marnix,

Ik denk dat als hij eerlijk is zal zeggen "met mij is een hoop mis"
"Maar met het Wachttoeren genootschap niets."

Ik heb overigens best respect voor hun leer en inzet voor de gemeente.
Ook voor het feit dat ze een andere bijbelvertaling hanteren.
Elke bijbel is toch met een bepaalde vooringenomenheid vertaald.

Waar ik mij absoluut niet in kan vinden is dat zij menen de enige ware leer tot behoud hebben.
Hun manier van uitsluiten van leden en
het weigeren van bloedtransfusies.

Ik kan het verder goed vinden met Jehovah's getuigen.

David ;)

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 28 sep 2004 22:33

David schreef:
Marnix schreef:
Ik heb overigens best respect voor hun leer en inzet voor de gemeente.
Ook voor het feit dat ze een andere bijbelvertaling hanteren.
Elke bijbel is toch met een bepaalde vooringenomenheid vertaald.

Waar ik mij absoluut niet in kan vinden is dat zij menen de enige ware leer tot behoud hebben.
Hun manier van uitsluiten van leden en
het weigeren van bloedtransfusies.
David ;)

De bijbel die de Jehova's hanteren is een verknipte bijbel, niet zomaar een paar stukjes maar een gemanipuleert boek waar de weg naar de Zaligheid is verkracht en word verloochend.
respect voor de inzet? waarom die inzet? omdat het moet! haal je de targets niet van de organisatie dan deug je niet volgens hen. die mensen staan onder enorme druk. de macht die het hoofd van de organisatie heeft is enorm.
praat eens met ex Jehova's, er zijn trouwens enkele boeken van ex jehova's die goed beschrijven hoe ze werden gemanipuleert.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

André

Berichtdoor André » 28 sep 2004 22:45

Klopt, ik heb eens met een ex lid gesproken die zegmaar om het ff simpel te houden zwaar overspannen is en bleef, vervelend hoor, dat je dat door het verspreiden van Gods naam word.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 29 sep 2004 11:11

Ik zou allen al geen Jehovah's Getuige willen zijn (ik bedoel hiermee natuurlijk niet dat ik niet zou willen getuigen van Jehovah) omdat hun hemel maar 144 000 plaatsen telt. Die zijn voor de allerheiligsten der JG's, en dus waarschijnlijk niet voor mij.
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 sep 2004 11:14

alex leusink schreef:Ik zou allen al geen Jehovah's Getuige willen zijn (ik bedoel hiermee natuurlijk niet dat ik niet zou willen getuigen van Jehovah) omdat hun hemel maar 144 000 plaatsen telt. Die zijn voor de allerheiligsten der JG's, en dus waarschijnlijk niet voor mij.

Ach, de meesten zouden toch liever op de nieuwe aarde zitten, dan kun je tenminste gewoon lekker doorleven ipv de heilige uit te hangen. :D

David
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor David » 17 okt 2004 20:52

columbus schreef:[De bijbel die de Jehova's hanteren is een verknipte bijbel, niet zomaar een paar stukjes maar een gemanipuleert boek waar de weg naar de Zaligheid is verkracht en word verloochend.
respect voor de inzet? waarom die inzet? omdat het moet! haal je de targets niet van de organisatie dan deug je niet volgens hen. die mensen staan onder enorme druk. de macht die het hoofd van de organisatie heeft is enorm.
praat eens met ex Jehova's, er zijn trouwens enkele boeken van ex jehova's die goed beschrijven hoe ze werden gemanipuleert.

Hoi Columbus,

Ik praat de hele dag met een ex Jehovah"s getuige. Mijn vrouw is namelijk JG geweest en daar zijn heel wat discussies met ouderlingen aan vooraf gegaan voordat ze wegging.
Je noemt de nieuwe wereld vertaling een gemanipuleerd boek. Hoe weet je dat zo goed? Ik ben benieuwd naar jouw kriteria. Je kan zo ook van elke vertaling zeggen dat ze gemanipuleerd is.
Iets wat je van de nederlandse vertaling van de NWT zou kunnen zeggen is dat ze uit het engels en niet uit grondtekst vertaald is.

David ;)

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 18 okt 2004 13:36

Hoi David,

Ik weet niet of je deze vraag wil beantwoorden, maar ik stell hem toch. Wat is de reden dat jouw vrouw er weg is gegaan? Mijn moeder zit bij de JG en ik heb het idee dat veel van hun leer gedicteerd wordt vanuit Amerik aan de hand van de wachttoren.

Groet Rene

David
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor David » 21 okt 2004 18:26

Hoi Rene,

Het wachttorengenootschap waar de gezafde broerders in Brooklyn de leiding hebben kent volgens mij een vergelijkbare structuur als bij veel andere kerkgenootschappen b.v. de (Rooms) katholieke kerk.
Deze kerken gaan ervan uit dat de openbaring van de Heilige geest alleen plaatsvindt in de gemeente en niet individueel.
Zoals bij de katholieke kerk de Paus, wordt de leiding van het genootschap ook als onfeilbaar beschouwd.
Je kan het zien als een dictaat maar er zit wel degelijk een bijbelse onderbouwing bij.
Dus het klopt dat leden vanuit Brooklyn als je het zo wil noemen worden gedicteerd.

Als je je dus onder het dictaat van de leiding van de kerk wil stellen moet wel er zeker van zijn dat ze door God geinspireerd zijn. Mijn vrouw was daar niet meer van overtuigd en heeft daarom haar lidmaatschap opgezged. Overigens na vele discussies met ouderlingen die haar niet hebben kunnen overtuigen.

David ;)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 okt 2004 00:19

Tja, als je een beetje neutraal kijkt weet je ook dat van die dictatuur misbruik wordt gemaakt...

Jehova's getuigen verschillen in het dagelijks leven vaak heel erg van hoe ze zijn als ze langs de deuren zijn... als je een Jehova's getuige als collega hebt probeert hij je niet constant te bekeren... dan kun je het er over het algemeen een stuk beter mee vinden dan wanneer ze langs de deur komen...

Mijn verklaring: Ze gedragen zich dan anders omdat het moet... Velen van hen gaan daarom langs de deuren... omdat het moet als goed gelovige....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Worship
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

jehova's getuigen

Berichtdoor Worship » 24 okt 2004 20:48

Volgens mij verloochenen ze de godheid van Christus... dus daar is een hoop mis mee! daarnaast beweren ze dat een christen geen politiek mag bedrijven en dat Jezus geen koninkrijk wilde omdat de duivel Hem dat aanbood en Hij neemde het niet aan :roll: ze hebben volgens mij ook een bijbelvertaling die een btje :o verdraaid is....

groetjes Worship

taco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor taco » 25 okt 2004 00:04

Ik zou allen al geen Jehovah's Getuige willen zijn (ik bedoel hiermee natuurlijk niet dat ik niet zou willen getuigen van Jehovah) omdat hun hemel maar 144 000 plaatsen telt. Die zijn voor de allerheiligsten der JG's, en dus waarschijnlijk niet voor mij.

ik las een wachttoren en ze zijn van dit idee afgestapt.
de nwt is wel degelijk gemanipuleerd. russel wilde een nieuw kerkgenootschap en begon die ook zelf. maar na zijn dood is de theologie steeds herschreven naar eigen inzicht van hen leiders. ik kan er trouwens niet bij waarom dit het ware geloof zou moeten zijn. er word veelal met een soort van drang evangelisatie gepleegd en het is een soort van doctrine.

voor hen is een drie-eenheid idd onbespreekbaar.

ik vtraag me ook nog steeds 1 ding af... een kerk heeft leiders nodig..dat is toch ook een vorm van politiek bedrijven? ik vind het jammer dat jg's vaak op een verkrampte manier door het leven gaan.

mijn schoonvader bid steevast als laatste zinnen voor het eten : ...niet omdat wij dit verdienen, maar uit genade alleen. dank U Heer. amen.

goede werken en veel bijbelstudie is super voor je geloofsleven en je groei als christen, maar waar zijn wij zonder de liefde? en war zijn wij zonder de genade van het kruis?

lin
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lin » 30 jul 2005 18:08

Ik denk dat wij allemaal wel een soort voorbeeld aan de jahova getuigen kunnen nemen! Gaan wij langs de deuren om mensen het evangelie te vertellen(oke er zijn uitzonderingen) Dat vind ik zo bijzonder aan jahova getuigen...zoveel over voor hun geloof! SUPER!!!
En Heer ik hou van U,
want U hield eerst van mij.
Uw liefde tilt mij op
en maakt mij vrij.

Shito
Mineur
Mineur
Locatie: I stopped living long ago. Where, it doesnt matter.

Berichtdoor Shito » 01 aug 2005 00:38

Als je YHWH probeert te volgen en te dienen

Als je Jeshua accepteert als Zijn eniggeboren zoon, gegeven, aan het kruis doodgemarteld voor datgene dat jij verdiend had, en daarom YHWH benadert in Jeshua's naam

En Gods Geest in je aan het werk wilt laten gaan

Maakt het dan uit of je Jehova's Getuige, Refo, Baptist, Katholiek of voor mijn part, moslim, bent?

Er wordt makkelijk gegeneraliseerd. Feit blijft dat de meesten datgene geloven wat hun ouders hen geleerd hebben. En dat vandaag de dag velen van elk geloof op zoek zijn naar dezelfde god. Al is de een Jehova's Getuige, de ander gereformeerd, de volgende katholiek. En, helaas, dat velen die zichzelf zien als christen, niet willen volgen, buigen, dienen of smeken.

Ik weiger mezelf langer een christen te noemen om datgene waar christenen vandaag de dag voor staan. Is het aannemen of verwerpen van zo'n woord datgene dat je redt? Of is het datgene dat in je hart leeft?
The ox knoweth his owner, and the ass his master's crib; but my children do not know Me, my people does not consider.

taco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor taco » 01 aug 2005 09:02

Ik weiger mezelf langer een christen te noemen om datgene waar christenen vandaag de dag voor staan. Is het aannemen of verwerpen van zo'n woord datgene dat je redt? Of is het datgene dat in je hart leeft?

dus laat jij je toch weer in een hokje proppen.
wat is er mis met een christen? nu generaliseer JIJ!

over het algemeen noem je de mensen die Gods genade aannemen christenen. waar staat een christen volgens jou voor? je moet helemaal niet naar andere mensen kijken en die veroordelen, toch?
kijk en lees liever je bijbel. bijvoorbeeld wat paulus schrijft in de romeinen brief over hoe een christen een voorbeeld voor zijn omgeving kan zijn.

mijn ouders zijn niet gelovig dus van hen heb ik het christelijk geloof niet 'gekopieerd' zoals jij dat zo verwoordt. ik ben zelf evangelisch en ga soms ook naar de gereformeerde en hervormde kerk en de katholieke kerk heeft ook best nog veel toe te voegen aan ons christenen.

maar daar gaat het helemaal niet om. jij zegt: het gaat er niet om in welke vorm je het giet...en je hebt volkomen gelijk.

maar wat leeft er dan werkelijk in je hart?

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 02 aug 2005 18:07

parsifal schreef:
Bookman schreef:
parsifal schreef:
Bookman schreef:
Rene Z schreef:
Bookman schreef:Ze leren ook dat zielen niet naar de hemel gaan maar op aarde "rusten" tot de dag der wederkomst. Enne ze zeggen zelf nooit in de hemel te komen. Dat was dan ook het enige waar ik het wel mee eens kon worden. Want zolang we de Godheid van God de Heilige Geest loochenen zullen we daar ook nooit terecht komen.

Kun jij adh van de bijbel het tegendeel aantonen? Ik persoonlijk geloof ook niet dat we naar de hemel gaan, op 144000 gezalfden na maar naar de nieuwe aarde (openbaring) .

Groet Rene

Rene,
Je praat idem als JG? Ben je lid van die club? doet er ook niet toe. Lees 1 Thes 4:17. En ik heb altijd begrepen dat de 144.000 een symbolisch getal is. En waarom wil je niet naar de hemel, de hel is ook wat.......... :wink:

daar gaan we de Heere toch tegemoed? Kan dat zijn om Hem te verwelkomen? Op te halen?

Nee dat kan niet.
Er staat achter: En ALZO zullen wij altijd met den Heere wezen! En terbemoediging volgt er nog: "Zo dan vertroost elkander met deze woorden.

Komt De Heere op de aarde om ook de tweede keer terug te gaan naar de Hemel?

en wie zijn dan die 144000???????????????

kan ik me ergens inschrijven???????????????
Afbeelding

Terug naar “Archief”