wat weet jij over de wederkomst, en de eindtijd?
Geen discussie.
Graag dingen die je denk/gelooft dat gaat gebeuren, dingen die je van God geleerd hebt over de eindtijd enz.
Moderator: Moderafo's
kabouter schreef:Ik denk dat de wederkomst niet zo lang meer zal duren, omdat er zoveel tekenen zijn in deze tijd.
Wat wh zegt vindt ik heel goed.
Aragorn schreef:kabouter schreef:Ik denk dat de wederkomst niet zo lang meer zal duren, omdat er zoveel tekenen zijn in deze tijd.
Dat zeggen zoveel mensen (en dominee´s) maar als ik dat hoor moet ik altijd denken aan de eerste christenen en talloze anderen vóór ons die dachten dat het nú wel zo erg was dat het einde spoedig zou moeten komen.
Aragorn schreef:kabouter schreef:Ik denk dat de wederkomst niet zo lang meer zal duren, omdat er zoveel tekenen zijn in deze tijd.
Dat zeggen zoveel mensen (en dominee´s) maar als ik dat hoor moet ik altijd denken aan de eerste christenen en talloze anderen vóór ons die dachten dat het nú wel zo erg was dat het einde spoedig zou moeten komen.
wh schreef:We zouden hier een opsomming met dingen kunnen maken die de Bijbel
ons leert.
Haast u en spoed u om uws levens wil.
En als we die haast hebben maken we ons niet druk om dit onderwerp,
maar zorgen we dat we er klaar voor zijn.
Brion schreef:Ik hoor dominees er niet zoveel over hoor. Al die eindtijd-verhalen hebben een hoog sektarisch gehalte. Ik geloof er ook niet zo in. 500 jaar geleden zag de wereld er echt niet beter of slechter uit dan nu. Als er een nieuwe orkaan over Florida raast, staan de televisie-"predikanten" elkaar bij de studio's te verdringen, om dat ook weer te duiden als een teken van de eindtijd.
hijwel schreef:Brion schreef:Ik hoor dominees er niet zoveel over hoor. Al die eindtijd-verhalen hebben een hoog sektarisch gehalte. Ik geloof er ook niet zo in. 500 jaar geleden zag de wereld er echt niet beter of slechter uit dan nu. Als er een nieuwe orkaan over Florida raast, staan de televisie-"predikanten" elkaar bij de studio's te verdringen, om dat ook weer te duiden als een teken van de eindtijd.
heb je er wel eens in verdiept? en wat weet je er over?
openbaringen staat niet voor niks in de bijbel toch?
maar mij lijkt het duidelijk dat God openbaringen (het enige profetische boek in de bijbel)
Brion schreef:heb je er wel eens in verdiept? en wat weet je er over?
openbaringen staat niet voor niks in de bijbel toch?
Brion schreef:Aragorn schreef:kabouter schreef:Ik denk dat de wederkomst niet zo lang meer zal duren, omdat er zoveel tekenen zijn in deze tijd.
Ik hoor dominees er niet zoveel over hoor. Al die eindtijd-verhalen hebben een hoog sektarisch gehalte. Ik geloof er ook niet zo in. 500 jaar geleden zag de wereld er echt niet beter of slechter uit dan nu. Als er een nieuwe orkaan over Florida raast, staan de televisie-"predikanten" elkaar bij de studio's te verdringen, om dat ook weer te duiden als een teken van de eindtijd.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten