Marnix schreef:Bij sommige muzieksoorten kun je gelijk hebben... maar over het algemeen zal de keuze voor God niet te zien zijn in de keuze van muziek... maar in de keuze van teksten... Je hebt ook Christelijke Heavy Metal en trance hoor...

Jas schreef:Die laatste regel, daar geloof ik dus sowieso niet in. Ik vind het eerder muziek wat een satanisch imago uitstraalt en voel me er zeer onbehaaglijk en onrustig bij. Dan nog liever André Hazes.
En verder komen wij er niet uit. Smaken verschillen zal ik maar zeggen.
Marnix schreef:Dat vind jij.
Prima, dat mag!
De vraag is: Is het daarom voor iedereen zo?
Mag ik er anders over denken?
Heeft het misschien met smaak te maken? Voor jou heeft dergelijke muziek een satanisch imago... IS dat daarom zo? voor mij geldt dat niet... Ben ik slecht omdat ik een andere smaak heb?
Jarenlang ben ik begeesterd geweest door sommige popmuziek. Totdat ik inzag dat het allemaal ijdelheid was, of lucht en leegte. Dat laatste is in dit geval eigenlijk beter omschreven. Het is een wereld van geld, sex, drank, drugs, massahysterie, onchristelijke teksten, etc. M.a.w. het houdt eerder van God af, dan dat het mensen naar God toebrengt. Je mag er natuurlijk anders over denken, maar ik zou zeggen, neem eens iets aan van een ervaringsdeskundige die je er voor waarschuwt, zodat je niet zelf het wiel opnieuw moet uitvinden en je voor een heleboel zonden gespaard kan blijven. Ik zeg niet dat je slecht of slechter bent omdat je een andere smaak hebt. Maar een dergelijke voorkeur getuigt niet van nieuw leven uit Christus. De apostel zegt in 1 Joh.2:15; "Hebt de wereld niet lief, noch hetgeen in de wereld is;
zo iemand de wereld liefheeft, de liefde des Vaders is niet in hem". Misschien vindt je het wel erg naar dat ik dit zeg, maar toch moet ik het je zeggen. Ik ben er door schade en schande, maar door Gods grote barmhartigheid en genade aan ontdekt dat al deze dingen horen bij een leven buiten God en buiten Christus. En het lijkt vaak zo onschuldig allemaal, maar is het niet. Marnix, deze man, (ik dus) heeft zoveel gezondigd dat brave refomensen het wellicht niet kunnen bevatten. Toch heb ik in die tijd wel eens gezegd tegen iemand; Er zouden wel mensen uit de refowereld op mij jaloers zijn. Als ze wisten dat ze bijv. 10 jaar zo konden leven als ik doe, en ze wisten van tevoren dat het goed me ze zou aflopen, zouden ze het graag doen. Maar goed, je moet het allemaal zelf weten hoor, maar bedenk wel, het loopt niet altijd goed af, daarom schreef ik onlangs dat ik, wanneer ik op het leven wat achter me ligt terug kijk, van de ene verbazing in de andere val. Wat ik schrijf lijkt soms nogal eens hard, echter, graag wil ik mensen waarschuwen voor een gevaarlijke levenswandel in het algemeen, maar ook voor een leer die uiteindelijk tot de dood leidt. Daarom, "beproef de geesten, of ze uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld".
Marnix schreef:Mag je als christen offervlees eten of niet?
Nee, je mag geen offervlees eten. Maar wat is de strekking van die vraag?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )