Markie schreef:Ik vroeg me af of iemand hier dit welleens meegemaakt heeft, en hoe men er mee omgaat:
Mensen die proberen dmv negatieve dingen over jou, achter je rug om, tegen je geliefde vertellen.
Hoe ga jij daar mee om?Reageer je kwaad terug, laat je diegene maar links liggen, of ga je juist proberen hetzelfde te doen bij diegene?Dus dingen tegen zijn/haar geliefde vertellen die schadelijk kunnen zijn voor zijn/haar relatie?
Ik zou zelf niet het laatste doen, want dan verlaag je je immers tot dezelfde praktijken als die persoon die jou relatie probeert te beschadigen.
Echter ik weet niet wat ik zou doen als die persoon te ver gaat met onwaarheden vertellen.Zou ik mezelf er dan toch van kunnen weerhouden me niet tot hetzelfde gedrag te verlagen?
Misschien zou je het beste zo iemand kunnen vragen of hij/zij er mee wil stoppen, en dan, als dat niet helpt, zelf hetzelfde gaan doen, of niet?
Ik heb het meerdere malen meegemaakt, vooral toen mijn man een hitje had (hij is muziekant)
Ik heb nooit lelijk teruggedaan.
Nee, het beste kun je doen of je niks door hebt en gewoon vriendelijk zijn.
Het komt allemaal voort uit afgunst.
Foute jaloezie.
Die persoon gunt het jou niet dat je gelukkig bent met je partner, of de persoon wil jou partner zelf hebben.
Gewoon leuk blijven, en als het ter sprake komt, met je partner, wel tegen je partner zeggen dat je het gemene stokerij vindt. En dat je niet snapt waarom, en waar die jaloezie vandaan komt bij die stoker.
En als het kan niet op plekken komen waar dei stoker komt, maar dat kan meestal niet.
Zeker niet met de stoker gaan praten om te vragen of die ophoudt, want die zal toch zeggen dat er niks aan de hand is, of dat je het je inbeeld, enz.
Ook zal de stoker er van genieten dat jij het je aantrekt. Zulke mensen zijn gemeen en daar valt niet mee te praten. Die komen zichzelf nog wel eens tegen.