Hoe ga je om met stokers in een relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Hoe ga je om met stokers in een relatie?

Berichtdoor Markie » 02 okt 2004 14:34

Ik vroeg me af of iemand hier dit welleens meegemaakt heeft, en hoe men er mee omgaat:

Mensen die proberen dmv negatieve dingen over jou, achter je rug om, tegen je geliefde vertellen.

Hoe ga jij daar mee om?Reageer je kwaad terug, laat je diegene maar links liggen, of ga je juist proberen hetzelfde te doen bij diegene?Dus dingen tegen zijn/haar geliefde vertellen die schadelijk kunnen zijn voor zijn/haar relatie?

Ik zou zelf niet het laatste doen, want dan verlaag je je immers tot dezelfde praktijken als die persoon die jou relatie probeert te beschadigen.

Echter ik weet niet wat ik zou doen als die persoon te ver gaat met onwaarheden vertellen.Zou ik mezelf er dan toch van kunnen weerhouden me niet tot hetzelfde gedrag te verlagen?

Misschien zou je het beste zo iemand kunnen vragen of hij/zij er mee wil stoppen, en dan, als dat niet helpt, zelf hetzelfde gaan doen, of niet?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 okt 2004 14:52

Tja, ik heb het nog nooit meegemaakt en kan me er ook erg weinig bij voorstellen eigenlijk. Maar ik denk dat ik me er niet druk om zou maken ofzo. Je kent elkaar toch het beste en gelooft in elkaar, waarom zou je je dan laten beinvloeden door wat een ander loopt te blaten? Alleen al het feit dat iemand zoiets over je partner tegen je zegt maakt de 'stoker' al verdacht en minder sympathiek (en dus geloofwaardig), dus ik geloof niet dat het erg veel effect zal hebben.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 02 okt 2004 15:08

Ja, zo denk ik er dus ook over op dit moment, en mijn partner ook.

Maar wat als de persoon in kwestie te ver gaat?Want het heeft toch betrekking op jezelf natuurlijk, en sommige dingen kunnen best naar zijn.

Het heeft ook geen invloed op de verstandhouding tussen mij en mijn vriendin, omdat ik haar niet voorlieg of id.

Verdacht en minder symphathiek maakt men zich door dit gedrag zéker, dat moge duidelijk zijn.

Ik heb het eigenlijk ook nog nooit meegemaakt.Wel dat iemand onwaarheden vertelde achter mijn rug om, maar niet in een relatie.

Eigenlijk is het best zielig gedrag wel, en zou je medelijden met de persoon moeten hebben.Maar iedereen kan natuurlijk wel te ver gaan, en als bepaalde, door mij gestelde grenzen worden overschreden, zou ik denk ik toch wel de bal terugkaatsen.Ben bang dat ik dan zelf genadeloos hard wordt, want ik ken mezelf een beetje :wink:

Kan me meestal wel een tijdje gedeist houden, maar als die grenzen overschreden worden is het hek van de dam. :mrgreen:

nicx
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor nicx » 02 okt 2004 16:48

ik heb het weleens meegemaakt.
en niet 1 keer, tot 3 keer toe.
mijn ex probeerde achter mijn rug om om mijn nieuwe relaties kapot te maken. dat is hem tot 2 keer toe gelukt. (dus vraag ik me af met wat voor jongens ik op dat moment verkering had.. :roll: ) hij wist mijn nieuwe vriendjes te vertellen dsat ik psychisch ziek was ed.
dit gedrag ging van kwaad tot erger, tot ik een serieuze stalker had.
ik heb geprobeerd buiten hem om een 'leven' op te bouwen, ben van gemeente veranderd en alles, maar dat mocht niet baten. hij is me gewoon achtervolgd.
in het begin confronteede ik hem met zijn gedrag, maar dat had alleen maar het averechtse effect. na een tijdje had ik zijn tactieken door en kon hem net iedere keer een stapje voor zijn. op dit moment heb ik hele goede vrienden die mij geloven, en niet hem, en hij heeft op geen enkele manier meer invloed op mijn nieuwe vrienden. ook heb ik een lieve vriend die ik van te voren had gewaarschuwd. (ik kon hem precies beschrijven wat mijn ex zou gaan doen) dat kwam precies uit, en mn vriend heeft mijn ex goed op zijn nummer gezet.
inmiddels loopt mijn ex bij een psycholoog. hij doet af en toe nog wel eens gemene dingen richting mij, maar gelukkig ben ik onder mensen die hem kennen en hem doorhebben en hoef ik nergens meer bang voor te zijn.
hey you! need an asperine?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Hoe ga je om met stokers in een relatie?

Berichtdoor AikonGirl » 02 okt 2004 16:50

Ik heb het eens meegemaakt, begin dit jaar.
Een ex van me ging mijn toenmalige vriendje tegen me opzetten.

Tja, wat heb ik toen gedaan. Mijn toenmalige vriend negeerde het wel, en trok zich er niets van aan. Maar ik kon dat niet. Ik ben (erg) boos op diegene geworden, en trok het me erg aan.

M'n ex (de stoker) had toendertijd geen vriendin, dus ik kon 'de bal niet terugkaatsen'. Had hij wel een vriendin gehad, dan had ik me misschien wel verlaagd naar zijn niveau. Dat zou ook zwaar triest geweest zijn van mij, maar ja, op zo'n moment ben je zo pissig.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 02 okt 2004 16:52

AikonGirl schreef:Ik heb het eens meegemaakt, begin dit jaar.
Een ex van me ging mijn toenmalige vriendje tegen me opzetten.

Tja, wat heb ik toen gedaan. Mijn toenmalige vriend negeerde het wel, en trok zich er niets van aan. Maar ik kon dat niet. Ik ben (erg) boos op diegene geworden, en trok het me erg aan.

M'n ex (de stoker) had toendertijd geen vriendin, dus ik kon 'de bal niet terugkaatsen'. Had hij wel een vriendin gehad, dan had ik me misschien wel verlaagd naar zijn niveau. Dat zou ook zwaar triest geweest zijn van mij, maar ja, op zo'n moment ben je zo pissig.

Ja ik kan me dit precies voorstellen, en ben dus bang dat ik dat ook zou gaan doen.

Hopelijk komt het niet zover, en wordt mijn vriendin en indirect dus ook ik niet meer lastig gevallen.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 02 okt 2004 17:00

Hoe ga jij daar mee om?Reageer je kwaad terug, laat je diegene maar links liggen, of ga je juist proberen hetzelfde te doen bij diegene?Dus dingen tegen zijn/haar geliefde vertellen die schadelijk kunnen zijn voor zijn/haar relatie?

Ik heb zoiets nooit meegemaakt, misschien maar beter ook.

Persoonlijk zou ik me er niets van aantrekken, ik verander er niet door. En als m'n vriendin hem zou geloven, en mij niet, dan zou ze niet op de goeie plaats zitten, simpel.

Wel zou ik de dader er keihard mee confronteren, en wel waar m'n vriendin bij is. Als het niet al te erg is wat hij gezegd heeft zou ik 'm alleen willen spreken en 'm vriendelijk maar subiet vragen z'n pogingen te staken op straffe van einde vriendschap of desnoods een flink pak slaag.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 02 okt 2004 17:05

Cybercurse schreef:

Ik heb zoiets nooit meegemaakt, misschien maar beter ook.

Persoonlijk zou ik me er niets van aantrekken, ik verander er niet door. En als m'n vriendin hem zou geloven, en mij niet, dan zou ze niet op de goeie plaats zitten, simpel.

Wel zou ik de dader er keihard mee confronteren, en wel waar m'n vriendin bij is. Als het niet al te erg is wat hij gezegd heeft zou ik 'm alleen willen spreken en 'm vriendelijk maar subiet vragen z'n pogingen te staken op straffe van einde vriendschap of desnoods een flink pak slaag.

Hehe, ik zou me ook welleens willen uitleven, maar dan moet t wel heel erg ver komen :mrgreen: :mrgreen:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 okt 2004 17:25

Markie schreef:Ik vroeg me af of iemand hier dit welleens meegemaakt heeft, en hoe men er mee omgaat:

Mensen die proberen dmv negatieve dingen over jou, achter je rug om, tegen je geliefde vertellen.

Ik zou zelf niet het laatste doen, want dan verlaag je je immers tot dezelfde praktijken als die persoon die jou relatie probeert te beschadigen.

Echter ik weet niet wat ik zou doen als die persoon te ver gaat met onwaarheden vertellen.Zou ik mezelf er dan toch van kunnen weerhouden me niet tot hetzelfde gedrag te verlagen?

Misschien zou je het beste zo iemand kunnen vragen of hij/zij er mee wil stoppen, en dan, als dat niet helpt, zelf hetzelfde gaan doen, of niet?

Ik heb het meerdere malen meegemaakt, vooral toen mijn man een hitje had (hij is muziekant)
Ik heb nooit lelijk teruggedaan.
Nee, het beste kun je doen of je niks door hebt en gewoon vriendelijk zijn.
Het komt allemaal voort uit afgunst.
Foute jaloezie.
Die persoon gunt het jou niet dat je gelukkig bent met je partner, of de persoon wil jou partner zelf hebben.
Gewoon leuk blijven, en als het ter sprake komt, met je partner, wel tegen je partner zeggen dat je het gemene stokerij vindt. En dat je niet snapt waarom, en waar die jaloezie vandaan komt bij die stoker.
En als het kan niet op plekken komen waar dei stoker komt, maar dat kan meestal niet.

Zeker niet met de stoker gaan praten om te vragen of die ophoudt, want die zal toch zeggen dat er niks aan de hand is, of dat je het je inbeeld, enz.
Ook zal de stoker er van genieten dat jij het je aantrekt. Zulke mensen zijn gemeen en daar valt niet mee te praten. Die komen zichzelf nog wel eens tegen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 02 okt 2004 20:38

ik ben feitelijk gezien nog nooit in aanraking gekomen met gestook. Wel sinds ik een relatie heb met columbus zijn er een aantal dames (en die zijn net op 1 hand te tellen) die het nodig vinden om de aandacht van mijn vriend proberen op te eisen en een beetje aan hem te zitten friemelen en doen of ik lucht ben. Ksnap het zelf persoonlijk niet helemaal en zou zoiets zelf niet doen. Volgens mij kan je dan beter je energie in iemand anders steken (die bv. nog vrijgezel is). Datzelfde geldt voor gestook, mocht er iemand gaan stoken in mijn relatie, om wat voor reden dan ook, jammer van de energie denk ik. Ik zelf zou er weinig van aantrekken en mooi laten gaan. Wat heb ik eraan om wat op die persoon uit te doen. Ik kan beter mijn energie steken in de relatie die ik heb en die goed houden op een gezonde manier.
Dus Markie, tip, ga gewoon lekker voor Daphne, jullie hebben toch een goede relatie? Nou, geniet ervan. Laat die stoker/stookster lekker gaan, mocht er voor hem/haar geen eer te behalen zijn dan houdt hij/ zij toch vanzelf op? :)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 okt 2004 20:47

Ik heb weleens mee gemaakt dat er een verloofde stel op vakantie ging met een reis mee. Tijdens die vakantiereis is er ook een gids mee gegaan. (vrouwelijke gids van 23 jr.) Die reisleidster heeft tijdens die vakantie dus behoorlijk lopen stoken en dat verloofde stel zijn uit elkaar gegaan en die reisleidster heeft nu een relatie met die jongen (van dat verloofde stel). Dit vindt ik echt heel erg.

Maar een ding --> praat met elkaar en ga niet gelijk uitelkaar als je dingen hoort via via, want het zijn in de meesten gevallen stokers. En soms kun je haast wel na gaan dat wat er rond gebazuind wordt haast nooit waar kan zijn.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 02 okt 2004 20:54

Ja das echt erg zoiets ja!Je mag, zeker tussen verloofde stellen niet, tussen komen.Ik hoop dat bij degene die dat doen, hun relatie's stuk voor stuk op de klippen lopen.

@rosakapje, nee ik zou het idd ook maar raar vinden om aan iemand te gaan zitten klooien die al een relatie heeft, maar sommoge mensen maakt t niet uit of iemand een relatie heeft of niet.Zulke personen zijn ook uiterst onbetrouwbaar in een relatie.

Ikke geniet wel van Daphne ja :D Zit naast dr dit berichtje te typen :D

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 03 okt 2004 15:52

Vrouwen die aan je man zitten te vriemelen en net doen of jij lucht bent, zijn hele rare types.
Dat zijn van die types die perse een getrouwde man willen.
Als het bv uit is met jou vriend, dan zien ze hem ineens niet meer staan.
Ik heb dit vaker gezien.
Is zo'n man dan gescheiden dan zoeken ze weer andere getrouwde of verloofde mannen om contact mee te zoeken.
Sommige vrouwen vinden het "veilig" om een man te versieren die bezet is.
Dan hebben ze wel de lusten en niet de lasten, of zoiets.
Of ze vinden het spannend en leuk om te zien hoe die man en jij reageren, en hopen dat jullie relatie kapot gaat.
Ik vind het maar een afwijking.
Helaas lopen er zeer veel van dit soort maffe types rond, ik heb nu mijn hele leven al dezelfde man, en heb het wel 100 keer meegemaakt.
Of dat ze je negeren, maar het kan ook dat ze dan aan hem zitten en dan tegen jou haterlijke opmerkingen maken, of je belachelijk proberen te maken.
Dat heb ik ook vaak meegemaakt, met name met 1 vrouw waar mijn man mee werkte. Een heks!

Tirreg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Tirreg » 01 nov 2004 20:26

ik heb dit zelf al meegemaakt met mn eigen relatie, maar ook voor mn eigen relatie, bij een relatie van anderen. wat je gewoon moet doen is gelijk met je vriend/vriendin erover hebben, en vooral niet wachten.

Lucky7
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Lucky7 » 01 nov 2004 22:50

Wat als die jongen/meisje gewoon zo fout voor hem/haar is.

niet dat ze niet bij elkaar passen of zo maar gewoon echt verkeerd
mm moeilijk uit te leggen dit.
"Im still alive and kicking"

(http://www.detroost.come2me.nl)

Terug naar “Archief”