Samenwonen, waarom niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 23 aug 2004 10:54

Terug naar het onderwerp! :)

jacob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jacob » 09 sep 2004 22:36

Ik heb al met me vriendin beslooten om eerst samen te gaan wonen. Omdat trouwen nog al veel kost. Hebben we liever eerst een huisje en dan zien we wel weer veder.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 sep 2004 07:50

jacob schreef:Ik heb al met me vriendin beslooten om eerst samen te gaan wonen. Omdat trouwen nog al veel kost. Hebben we liever eerst een huisje en dan zien we wel weer veder.

Heb je daar ook over gebeden? En hoe kijk je tegen seks voor het huwelijk aan?

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 10 sep 2004 11:15

volgens mij kan je als christen niet samenwonen! je leeft alsof je getrouwd bent terwijl je dat niet bent! je kan er dus heel makkelijk mee stoppen en dat is niet God's bedoeling! Hij wil dat je als je voor iemand kiest ook diegene tot de dood trouw blijft! Wanneer je trouwt doe je dat!
als je geen geld hebt lijkt me het slim om dat te lenen van iemand of je kiest voor een sobere bruiloft!

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 10 sep 2004 12:08

jacob schreef:Ik heb al met me vriendin beslooten om eerst samen te gaan wonen. Omdat trouwen nog al veel kost. Hebben we liever eerst een huisje en dan zien we wel weer veder.

Volgens mij kost trouwen helemaal niet veel geld. :!:
Het bruiloftsfeest en de feestkleding kan wel duur zijn, maar dat is niet verplicht om te trouwen.

Het zijn de dingen die mensen bij de wet verzinnen, waardoor de mensen zich niet meer aan de wet houden. - wat dat betreft lijkt het alsof we midden in de tijd van de Farizeeers zitten.
John

De Bijbel is een Liefdesbrief. Lees de Bijbel dan ook als een Liefdesbrief!

http://us.geocities.com/groenrondballetje

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 10 sep 2004 12:13

Pivo schreef:volgens mij kan je als christen niet samenwonen! je leeft alsof je getrouwd bent terwijl je dat niet bent! je kan er dus heel makkelijk mee stoppen en dat is niet God's bedoeling! Hij wil dat je als je voor iemand kiest ook diegene tot de dood trouw blijft! Wanneer je trouwt doe je dat!
als je geen geld hebt lijkt me het slim om dat te lenen van iemand of je kiest voor een sobere bruiloft!

Natuurlijk kan een Christen wel samenwonen; samenwonen is iets anders dan seks hebben :!:

Seks kun je hebben terwijl je niet samenwoont en ook kun je wel samenwonen en geen seks hebben, maar de verleiding is natuurlijk groter als je vaak alleen dichtbij elkaar bent.

Paulus schrijft over samenwonen en seks: "het is goed als een man een meisje in huis neemt, maar laat hij zich dan beheersen..."

en over seks en het huwelijk: "... en als een man zich niet kan beheersen, laat hij dan met haar trouwen..."
John

De Bijbel is een Liefdesbrief. Lees de Bijbel dan ook als een Liefdesbrief!

http://us.geocities.com/groenrondballetje

jacob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jacob » 10 sep 2004 12:48

groenrondballetje schreef:

Volgens mij kost trouwen helemaal niet veel geld. :!:
Het bruiloftsfeest en de feestkleding kan wel duur zijn, maar dat is niet verplicht om te trouwen.

Het zijn de dingen die mensen bij de wet verzinnen, waardoor de mensen zich niet meer aan de wet houden. - wat dat betreft lijkt het alsof we midden in de tijd van de Farizeeers zitten.

Tja daar zit wel wat in, maar ja. Je trouwt maar 1x (als het goed is) en moed dan wel een speciaale dag zijn (mooiste dag van je leven) en niet dat je gaat trouwen met het gevoel dat je even met z'n 2e naar de c1000 gaat. En over sex heb ik ook zo me eigen ideen.

joepie

Berichtdoor joepie » 10 sep 2004 12:51

groenrondballetje schreef:Paulus schrijft over samenwonen en seks: "het is goed als een man een meisje in huis neemt, maar laat hij zich dan beheersen..."

en over seks en het huwelijk: "... en als een man zich niet kan beheersen, laat hij dan met haar trouwen..."

Waar haal je dat vandaan? En welke vertaling is dit?
Dus waar staat het in de Bijbel.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 23 sep 2004 16:49

Op sommige dagen kan je zelfs gratis trouwen... Weet je, het hele gebeuren er omheen is ook leuk hoor, maar als mijn vriend mij morgen op de fiets zou komen halen om naar het gemeentehuis te rijden en te trouwen zonder verder iets, zou ik daar ook geen probleem mee hebben ( zo graag wil ik met m trouwen ja...). Lijkt me bij nader inzien best grappig zelfs, ik zal m even bellen :wink: Kunnen we lekker samen zijn, daar gaat het mij tenslotte om.

jacob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jacob » 23 sep 2004 17:54

Ja maar het is ook een mooie kans om in een bloedsnelle ferarie te rijden :lol:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 sep 2004 18:22

jacob schreef:Ja maar het is ook een mooie kans om in een bloedsnelle ferarie te rijden :lol:

Da's wel het slechtste argument dat ik ooit gehoord heb.. :D

Zo'n ding kun je veel beter op een normale dag huren, dan heb je er veel meer plezier van.

Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 30 sep 2004 18:42

chickie schreef:Op sommige dagen kan je zelfs gratis trouwen... Weet je, het hele gebeuren er omheen is ook leuk hoor, maar als mijn vriend mij morgen op de fiets zou komen halen om naar het gemeentehuis te rijden en te trouwen zonder verder iets, zou ik daar ook geen probleem mee hebben ( zo graag wil ik met m trouwen ja...). Lijkt me bij nader inzien best grappig zelfs, ik zal m even bellen :wink: Kunnen we lekker samen zijn, daar gaat het mij tenslotte om.

Precies. Eerlijk gezegd vind ik twee getuigen al meer dan genoeg mensen, voor op mijn huwelijksdag. Je trouwt tenslotte om bij elkaar te zijn.
Ik krijg bij bruiloftsfeesten (en dan met name de honderden foto's die gemaakt worden) vaak het idee, dat men heel graag wil laten zien dat men toch heel gelukkig is met elkaar, en dan fotoalbi aanleggen om later op die ene dag, die toch wel erg gelukkig was, terug te kijken.
Voor mij zal mijn huwelijksdag ook een heel bijzondere dag zijn, maar alleen omdat wij dan dichter bij elkaar zijn, ook formeel. En hoe kan je die dag beter vieren dan samen?

(Daarnaast zitten we -studerend- ook financieel niet erg ruim, dus het is wel zo praktisch ook)

Ik begrijp financiele blokkades voor huwelijkssluiting nooit zo. (stelletje kapitalisten :P )
If you want world peace, fight for justice.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 01 okt 2004 18:46

Samenwonen lijkt me niet erg Bijbels. Ik heb er niet de argumenten voor. Maar in mijn gedachten heeft het toch een 'naar' smaakje. Ik zou er zelf niet gauw voor kiezen in elk geval.

jacob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jacob » 05 okt 2004 21:48

Ik wil wel een leuk feestje er om heen hebben. het belangrijkste is nu gewoon zo snel mogelijk het huis uit. Trouwen kan altijd nog

joepie

Berichtdoor joepie » 06 okt 2004 07:24

jacob schreef:Ik wil wel een leuk feestje er om heen hebben. het belangrijkste is nu gewoon zo snel mogelijk het huis uit. Trouwen kan altijd nog

Zou nog maar even wachten als ik jou was. Tot je zeker weet dat dit de enige ware is, en ook de enige is waar je wat voor voelt.

Terug naar “Archief”