Moderator: Moderafo's
jacob schreef:Ik heb al met me vriendin beslooten om eerst samen te gaan wonen. Omdat trouwen nog al veel kost. Hebben we liever eerst een huisje en dan zien we wel weer veder.
Pivo schreef:volgens mij kan je als christen niet samenwonen! je leeft alsof je getrouwd bent terwijl je dat niet bent! je kan er dus heel makkelijk mee stoppen en dat is niet God's bedoeling! Hij wil dat je als je voor iemand kiest ook diegene tot de dood trouw blijft! Wanneer je trouwt doe je dat!
als je geen geld hebt lijkt me het slim om dat te lenen van iemand of je kiest voor een sobere bruiloft!
groenrondballetje schreef:jacob schreef:Ik heb al met me vriendin beslooten om eerst samen te gaan wonen. Omdat trouwen nog al veel kost. Hebben we liever eerst een huisje en dan zien we wel weer veder.
Volgens mij kost trouwen helemaal niet veel geld.
Het bruiloftsfeest en de feestkleding kan wel duur zijn, maar dat is niet verplicht om te trouwen.
Het zijn de dingen die mensen bij de wet verzinnen, waardoor de mensen zich niet meer aan de wet houden. - wat dat betreft lijkt het alsof we midden in de tijd van de Farizeeers zitten.
groenrondballetje schreef:Paulus schrijft over samenwonen en seks: "het is goed als een man een meisje in huis neemt, maar laat hij zich dan beheersen..."
en over seks en het huwelijk: "... en als een man zich niet kan beheersen, laat hij dan met haar trouwen..."
chickie schreef:Op sommige dagen kan je zelfs gratis trouwen... Weet je, het hele gebeuren er omheen is ook leuk hoor, maar als mijn vriend mij morgen op de fiets zou komen halen om naar het gemeentehuis te rijden en te trouwen zonder verder iets, zou ik daar ook geen probleem mee hebben ( zo graag wil ik met m trouwen ja...). Lijkt me bij nader inzien best grappig zelfs, ik zal m even bellenKunnen we lekker samen zijn, daar gaat het mij tenslotte om.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten